Ten urobili agentúry ResSOLUTION Group a Nielsen na vzorke päťsto respondentov slovenskej internetovej populácie Slovenského národného panelu vo veku 15 a viac rokov.
Medzi mladými vo veku 15–34 rokov sledujú aspoň jedného influencera, alebo známu osobnosť na sieťach viac než tri štvrtiny opýtaných. Neprekvapivo potom táto tendencia s vyšším vekom klesá, napríklad z používateľov nad 55 rokov sleduje influencerov len 17 percent. Častejšie sledujú osobnosti na sieťach ženy.
Bežnou súčasťou obsahu zdieľaného na profiloch známych osobností sú dnes príspevky slúžiace k propagácii značiek, s ktorými majú nadviazanú platenú spoluprácu. Aký k nim majú Slováci, postoj? 28 percent z nich v prieskume uviedlo, že im platené propagácie nevadia.
Vo väčšej miere tak opäť odpovedali mladší respondenti. Opačný postoj zaujalo len 11 percent vzorky. Najväčší podiel respondentov (49 percent) však stojí niekde uprostred: niekedy im propagácia vadí a niekedy nie. Z prieskumu vyplýva, že respondenti si platené príspevky všímajú. Iba dve percentá uviedli, že sledujú influencerov, ale takéto príspevky nezachytili.Ďalším pozitívnym poznatkom pre značky môže byť, že už 39 percent sledujúcich niekedy kúpilo produkt/službu na základe odporučenia osobnosti na sociálnych sieťach.
Pätina tak učinila viackrát a necelá pätina raz. Trochu iná otázka však je, či sú pre sledujúcich príspevky vychádzajúce z platenej spolupráce dôveryhodné. 55 percent totiž odpovedalo, že nie (42 percent skôr nie a 13 percent určite nie).
Niektorí influenceri a známe osobnosti využívajú sociálne siete tiež k podpore rôznych dobročinných projektov, či už ide o zviditeľnenie finančných zbierok, šírenie povedomia o témach z neziskového sektoru alebo podporu charitatívnych akcií. 70 percent používateľov influencerov už také výzvy na ich profiloch zaznamenali. 29 percent sledujúcich potom dobročinné projekty samo podporilo práve na základe výzvy influencera – 14 percent dokonca viackrát a 15 percent raz.