StoryEditor

Influencerov sleduje každý druhý používateľ internetu, dve pätiny inšpirujú aj ku nákupom

07.03.2024, 14:27
Autor:
redred

Aký majú postoj k ich plateným spoluprácam a dobročinným aktivitám? Zaujímavé odpovede prinášame v aktuálnom výskume.

Ten urobili agentúry ResSOLUTION Group a Nielsen na vzorke päťsto respondentov slovenskej internetovej populácie  Slovenského národného panelu vo veku 15 a viac rokov.

Medzi mladými vo veku 15–34 rokov sledujú aspoň jedného influencera, alebo známu osobnosť na sieťach viac než tri štvrtiny opýtaných. Neprekvapivo potom táto tendencia s vyšším vekom klesá, napríklad z používateľov nad 55 rokov  sleduje influencerov len 17 percent. Častejšie sledujú osobnosti na sieťach ženy.

image

Sledovanie influencerov.

Bežnou súčasťou obsahu zdieľaného na profiloch známych osobností sú dnes príspevky slúžiace k propagácii značiek, s ktorými majú nadviazanú platenú spoluprácu. Aký k nim majú Slováci, postoj? 28 percent z nich v prieskume uviedlo, že im platené propagácie nevadia.

image

Ilustračná fotka slovenských infliuencerov, ktorí patria medzi Slovákmi ku obľúbeným. 

Vo väčšej miere tak opäť odpovedali mladší respondenti. Opačný postoj zaujalo len 11 percent vzorky. Najväčší podiel respondentov (49 percent) však stojí niekde uprostred: niekedy im propagácia vadí a niekedy nie. Z prieskumu vyplýva, že respondenti si platené príspevky všímajú. Iba dve percentá uviedli, že sledujú influencerov, ale takéto príspevky nezachytili. 

image

Platená propagácia.

Ďalším pozitívnym poznatkom pre značky môže byť, že už 39 percent sledujúcich niekedy kúpilo produkt/službu na základe odporučenia osobnosti na sociálnych sieťach.

Pätina tak učinila viackrát a necelá pätina raz. Trochu iná otázka však je, či sú pre sledujúcich príspevky vychádzajúce z platenej spolupráce dôveryhodné. 55 percent totiž odpovedalo, že nie (42 percent skôr nie a 13 percent určite nie).

Niektorí influenceri a známe osobnosti využívajú sociálne siete tiež k podpore rôznych dobročinných projektov, či už ide o zviditeľnenie finančných zbierok, šírenie povedomia o témach z neziskového sektoru alebo podporu charitatívnych akcií. 70 percent používateľov influencerov už také výzvy na ich profiloch zaznamenali. 29 percent sledujúcich potom dobročinné projekty samo podporilo práve na základe výzvy influencera – 14 percent dokonca viackrát a 15 percent raz.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
30. december 2024 18:12