Začiatkom mesiaca viacerí influenceri zverejnili pozoruhodné video, ktoré zachytáva gigantické papierové lodičky, ako sa plavia po Dunaji. Tento nevšedný výjav má na svedomí reklamná agentúra JANDL, ktorá ním podporila svoju kampaň pre Plamienok.
Plamienok je nezisková organizácia, ktorá poskytuje domácu paliatívnu starostlivosť nevyliečiteľne chorým deťom. Na Slovensku potrebujú špecializovanú domácu starostlivosť desiatky detí ročne. Vo fungovaní pomáhajú Plamienku jednak príspevky od pravidelných aj jednorazových darcov a tiež dve percentá z daní. Kampaň, s ktorou prišla agentúra JANDL, je zameraná práve na vyzbieranie prostriedkov z dvoch percent.
"Cieľom papierových lodičiek na Dunaji bolo upriamiť pozornosť na potrebu pomoci nevyliečiteľne chorým deťom a ich rodinám. Tie vďaka starostlivosti Plamienka môžu tráviť čas s rodičmi v teple domova a oprieť sa o odbornú aj ľudskú pomoc odborníkov Plamienka," vysvetlili nám v agentúre Jandl.
Stratégiou agentúry bolo osloviť publikum nezvyčajným spôsobom a docieliť tak, aby video pôsobilo neočakávane a autenticky. Preto sa agentúra rozhodla pre spoluprácu s influencerkou Kristínou Tormovou, ktorá potom video zverejnila na svojom profile, namiesto toho, aby ho zverejnil priamo Plamienok.
"Agentúra vo videu využila nastupujúci trend CGI animácií, ktorý vo svojich kampaniach využili už aj známe značky ako Netflix či IKEA. Tie vo svojich videách zasadili do reálneho sveta nekonvenčný prvok a prekvapili tak publikum," doplinili informáciu z Jandl.
Samotná animácia lodičiek na Dunaji je výtvorom slovenského animátora Adriána Putza. Lodičky v nej pôsobia tak hodnoverne, že keby neboli tak obrovské a nepravdepodobné, málokto by povedal, že ide o počítačovú animáciu.
Papierové lodičky na Dunaji sú odkazom na kampaňový spot, ktorý je poetickou metaforou životnej cesty nevyliečiteľne chorých detí.
Ak vás téma oslovila a chcete podporiť nevyliečiteľne choré deti, svoje 2 percentá z daní môžete venovať tu.