Vlastná privátna značka doplnkov a príslušenstva. To je len jedna z noviniek, ktoré si Kaktus Bike pripravil na rok 2024. Nová privátna značka chce osloviť širšie spektrum zákazníkov a uspokojiť dopyt zo strany tých, ktorí disponujú obmedzeným rozpočtom. Cieľom je konkurovať najmä základným značkám a poskytnúť cyklistom produkty s vlastnosťami vyššej triedy za nižšiu cenu.
„Produkty pod privátnou značkou Kaktus Bike budú charakterizované kvalitou porovnateľnou s vyššími triedami, pričom ale cena bude výhodnejšia. No nebudeme robiť žiadne kompromisy ohľadom funkčnosti a dizajnu – tie uspokoja aj náročných cyklistov,“ približuje CEO spoločnosti Kaktus Bike Tomáš Slebodník. Spoločnosť týmto krokom reaguje na stále rastúci dopyt po cenovo dostupnom príslušenstve bez kompromisov v kvalite.
Kaktus Bike spúšťa aj marketplace, teda online trhovisko. Toto virtuálne trhovisko umožní externým predajcom ponúkať svoj sortiment a fungovať pod jednou strechou s Kaktus Bike. Ten zabezpečí zákaznícky servis a poradenstvo. Zákazníkom tak prináša široký sortiment kvalitných bicyklov a príslušenstva zameriavajúc sa na vynikajúcu zákaznícku službu a podporu cyklistickej komunity v strednej a východnej Európe.
Novinkou bude aj možnosť prémiového doručenia. Zákazníci si môžu objednať bicykel na mieru priamo domov. „Vďaka unikátnemu prepravnému boxu im tak bude kompletne doručený poskladaný bicykel pripravený na jazdu. V tomto roku spustíme aj spoluprácu s firmou Wolt, cez ktorú si budú môcť zákazníci objednať cyklistické príslušenstvo, ktoré im bude doručené do dvoch hodín,“ doplnil Tomáš Slebodník.„Na súčasnom tvrdo konkurenčnom trhu môže prežiť iba silný predajca s pevným zázemím a kvalitnými službami,“ uvádza Tomáš Slebodník. „S takmer 5000 predanými bicyklami a elektrobicyklami v minulom roku sme najväčšia špecializovaná sieť cyklopredajní v rámci tohto segmentu.“ Spoločnosť preto vidí stále potenciál aj budovaní franšízových partnerstiev s ďalšími predajcami tohto segmentu.
V sektore predaja bicyklov momentálne panuje napätá situácia, ktorá je dôsledkom niekoľkých faktorov. Nesprávne plánovanie, prehnané očakávania a globálna logistická nestabilita viedli k obmedzenej dostupnosti produktov a zvýšeniu cien. Nie len sektor, ale aj predajcovia a zákazníci čelia výzvam pri hľadaní dostupných a cenovo prijateľných možností. Po akvizícii košickej značky BIKERE a iných predajcov na Slovensku plánuje spoločnosť Kaktus Bike expanziu aj do strednej Európy.
„Naším cieľom nie je len Slovensko, ale celá stredná Európa,“ priblížil Tomáš Slebodník. „Prvým krokom v tomto smere je vstup na český trh, kde spúšťame služby s doručením do 24 hodín a plánujeme ďalšie akvizície predajcov, aby sme ešte posilnili našu pozíciu na tomto trhu. No cieľom nie je len rýchlo expandovať a zároveň si udržať aj vysokú úroveň služieb,“ uzavrel Slebodník.