Hodnota značky je obzvlášť dôležitá v čase ekonomických útlmov, keď experti odporúčajú pokračovať v investíciách do marketingu a vyhýbať sa zľavovým akciám, ktoré len vytvárajú ilúziu zvýšeného predaja. Práve v ťažkých časoch silné značky vracajú späť to, čo do nich spoločnosti investovali. Dokážu zvládnuť citlivejšie vnímanie zákazníkmi, napríklad kvôli nižšej kúpyschopnosti.
Príkladom firmy, ktorá nasleduje tieto zásady, je Coca-Cola. Aj napriek rastúcej inflácii a predpovediam ekonomického útlmu v roku 2022 Coca-Cola oznámila zvýšenie svojich marketingových výdavkov. Tento krok bol súčasťou stratégie na zvýšenie cien a podporu hodnoty značky, čo sa odrazilo v návrate medzi desať najhodnotnejších značiek podľa Kantar BrandZ v roku 2023, kde značka zaznamenala 8 percentný rast hodnoty, zatiaľ čo ostatné popredné značky zažívali pokles.
Na vnímaní spotrebiteľa záležíSpotrebiteľské vnímanie hrá kľúčovú rolu v rozhodovacom procese, keďže zákazníci často hodnotia produkty na základe ceny a osobných dojmov. Vedie to k rozdielom vo vnímaní aj funkčne podobných produktov. Táto predispozícia, utvorená v mysliach spotrebiteľov, pridáva značke hodnotu, čo je zhmotnené pri predaji, keď sa spotrebiteľ rozhodne pre váš produkt. Značka tak ovplyvňuje nákupné správanie a má zásadný význam pre jej pozíciu voči konkurencii. Vzájomná interakcia medzi vnímaním značky a predajom ukazuje, že kvalitný zákaznícky zážitok posilňuje vnímanie značky, čo napomáha jej ďalšiemu rastu.
Kvantifikácia hodnoty marketingu
Spoločnosť Kantar dlhodobo presadzuje názor, že značky by mali byť nielen známe, ale aj zmysluplné a odlišné, čo je základ dlhodobo p...
Zostáva vám 85% na dočítanie.