Aj takto vyzerá stalking a kyberstalking. Upozorňuje kampaň poradenského centra ALEJ.
StoryEditor

Problém stalkingu a kyberstalkingu rieši v kampani poradenské centrum ALEJ

26.04.2024, 08:17
Autor:
redred

Kampaň zameranú na nebezpečné prenasledovanie a obťažovanie, nie len v online svete, môžete vidieť aj v priestoroch nákupného centra Eurovea v Bratislave. Ukazuje v ňom správy, ktoré stalkeri posielajú ženám.

Podľa dát poradenského centra zažíva stalking a kyberstalking stále viac žien. Daša Malíková, zakladateľka a riaditeľka centra ALEJ, hovorí: „S nástupom digitálnych technológií sa situácia žien zažívajúcich násilie vrátane prenasledovaných žien ešte zhoršila. Internet a sociálne siete umožňujú neustály prísun informácií o prenasledovanej žene alebo dievčati. Stalker ju môže obťažovať, vynucovať si komunikáciu, monitorovať jej e-maily, získať prístup k účtom bez povolenia, zverejňovať súkromné informácie. Mnohí stalkeri používajú zariadenia alebo aplikácie na sledovanie polohy a pohybu ženy.”

image

Vizuál kampane v Eurovea.

V rámci kampane, ktorú vytvorila reklamná agentúra Slovák & Friends, narazia návštevníci nákupného centra na sériu správ od stalkera. Tie sú podobné reálnym správam, ktoré ženy dostávajú. Umiestnené sú na rôznych miestach centra. Práve vďaka týmto rušivým odkazom ľudia môžu pocítiť, aké nepríjemné a nebezpečné je prenasledovanie.

image

Aj takto vyzerá stalking a kyberstalking. Upozorňuje kampaň poradenského centra ALEJ.

Eurovea poskytuje na túto kampaň svoje priestory zadarmo, za čo jej patrí vďaka poradenského centra ALEJ. „Eurovea dlhodobo spolupracuje s charitatívnymi, osvetovými a neziskovými organizáciami s cieľom zvyšovať povedomie, potrebné informácie ale aj zameriavanie pozornosti širokej verejnosti na dôležité témy a oblasti. Snažíme sa spájať komunity a pomáhať. Práve preto podávame pomocnú ruku aj organizácii Alej a veľmi dôležitej kampani na podporu žien,“ hovorí marketingová manažérka Eurovea Oľga Hammer.

image

Vizuál kampane v Eurovea.

Kampaň poradenského centra hovorí aj o tom, že kyberstalking nezostáva iba v telefóne a stáva sa súčasťou každodenného života prenasledovaných žien. Ženy, ktoré sa s ním stretávajú, musia prispôsobovať svoj život, strácajú nad ním kontrolu, ovplyvňuje to ich psychické aj fyzické zdravie, vzťahy, môže to zasahovať aj do ich pracovného života a financií.

image

Vizuál kampane v Eurovea.

Napriek tomu sú v našej spoločnosti stalking a kyberstalking často bagatelizované a prehliadané. Daša Malíková vysvetľuje: „Mnohí ho považujú za prejav intenzívnej romantickej lásky. Vidíme to aj romantických komédiách. V skutočnom živote sú ale stalking a kyberstalking nebezpečnou inváziou do života, ktorá môže mať vážne následky.

Presahu, ktorý má stalking a kyberstalking do života žien, sa ALEJ venovala aj v prvej vlne svojej kampane s videom, v ktorom túto tému uviedla.

Stalking a kyberstalking sa neoplatí podceňovať. Podporu prenasledovaným ženám, dievčatám a ich blízkym dáva ženská organizácia ALEJ, ktorá poskytuje poskytuje špecializované poradenstvo. Viac informácií a kontakt nájdete na www.alej.eu.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
30. december 2024 12:40