Tvárou komunikácie Detského účtu sa stal digitvor TABI, ktorý je zároveň detským finančným sprievodcom v rovnomennej aplikácii.
Kampaň odštartovala netradičným teasingom v televízii, v ktorom bol v centre diania jednoduchý AR kód lákajúci na naskenovanie. Vychádzal z insightu, že generácia Alpha, ktorá sa doslova rodí s mobilom v ruke, už tradičné médiá nekonzumuje tak ako jej rodičia, a preto potrebuje zaujať niečím, čo ju vyruší. Čo sa napokon po naskenovaní AR kódu zjavilo viac ako 25 000 unikátnym divákom, si môžete pozrieť sami:
Po teasingu prišlo k odhaleniu sveta, z ktorého digitvor TABI prichádza. Ako vyzerá digitálny AILAND, ako ho kreatívci nazvali, si môžete pozrieť vo full 3D imidžovom televíznom spote:
„Našou ideou bolo priniesť avatara, ktorý bude pre deti aj rodičov atraktívny, bude plniť funkciu sprievodcu, ale zároveň zberateľský rozmer – tzv. collectible art, ktorý budeme ďalej rozvíjať. Pri jeho tvorbe sme pracovali s mnohými verziami a som rád, že sa nám spolu so SorryWeCan nakoniec podarilo vytvoriť digitvora TABI, ktorého si deti môžu v appke prispôsobiť podľa seba, obliekať ho do zaujímavých outfitov a pridávať mu rôzne doplnky,“ približuje postavičku Milan Bielik, Chief Creative Officer v Made by Vaculik.
Pri tvorbe detskej aplikácie a kampane agentúra dlhodobo spolupracovala s odborníkmi z oblasti detskej psychológie, finančnými expertmi, 3D dizajnérmi, spoločnosťou Pixel Federation aj s deťmi, od ktorých získavala cenné užívateľské insighty a pripomienky.
Milada Halová, Head of Brand management Tatra banky a Raiffeisen banky, o kampani hovorí: „Je vzácne pracovať na projekte tohto formátu. TABI je naša vlajková loď, na ktorú sme s mojimi kolegami z Tatra banky veľmi hrdí. Energia, čas a vášeň toľkých ľudí – dizajnérov, kódovačov, detských psychológov, spisovateľky, profíkov z UX designs, gamingového industry a top kreatívnych ľudí z Made by Vaculik a SorryWeCan sa pretavili do našej najnovšej inovácie novej generácie. Ako svetovo najoceňovanejšia slovenská banka cítime zodpovednosť za posilňovanie finančnej gramotnosti na Slovensku. Celá edukačná časť mobilnej aplikácie je preto dostupná pre všetkých, bez ohľadu na to, či sú klientmi Tatra banky. Slovami Michala Lidaya – robme správne veci správne – veríme, že TABI naučí vaše deti rozumieť peniazom.“
Po imidžovom spote je súčasťou kampane aj ďalšia komunikácia na sociálnych sieťach, kampaňový merch či vzdelávacie materiály o finančnej gramotnosti pre základné školy.
Vizitka kampane
Klient: Tatra banka – Milada Halová, Alena Popovičová, Dominika Gaburová, Ivana Krajčiová, Boris Kňaze
Chief Creative Officer: Milan Bielik
Strategy Director: Alexandra Martináková
Associate Creative Director/Copywriter: Andrej Hrivnák, Ivana Polohová
Head of Art: Matej Klíč
Head of Online Art: Martin Schurdák
Head of Digital: Marek Krištof
Account Director: Blanka Stručka Blahová
Account manager: Peter Illáš
Video motion specialist: Patrik Pavlis
Social media manager: Kristína Kačániová
3D/produkcia: SorryWeCan
Director: Adam Terlanda
Art director: Peter Kašpar
Producer: Dominik Szombath
Executive Producer: Eduard Bartek
Post-production coordinator: Sofia Horňáková
3D Artists/Animators: Dominik Valachovič, Viliam Srnka, Martin Kuchárik, Tomáš Krajčovič, Prokop Findeis, Grace Casas
Simulations: Christian Domeny, Andreas Christidis
Compositors & VFX: Tomáš Dvořák, Martin Štúber
Key visual composer: Patrik Nagy
Music composer: Peter Kašpar
Sound mix: Studio Anapol