Popritom v najväčšej ekonomike sveta máme volebný rok, čo prirodzene znamená štedré míňanie rozpočtov Bidenovej administratívy aj ďalšie zvyšovanie štátneho dlhu USA, ktorý je už teraz na úrovni 120 percent ich HDP. Inflácia v USA je pritom ešte vyššia ako v Európe. Tento vývoj prináša otázku, či si centrálne banky budú môcť dovoliť začať so znižovaním úrokových sadzieb, aby opätovne naštartovali ekonomiky. K tomu všetkému máme pokračujúce vojenské konflikty, ktoré majú zásadný vplyv na globálnu ekonomiku. Pripraviť sa preto treba na všetko.
Marketingoví akademici a teoretici často tvrdia, že nie je dobré škrtať investície do marketingu. Samozrejme, ak klesá celá kategória, nárast podielu na trhu nemusí vykompenzovať nižšie predaje. Základným pravidlom je zostať v pozore. Vnímať, čo sa na trhu deje, ako sa menia preferencie spotrebiteľov. Byť jednoducho pripravený na rôzne scenáre.
Vplyv nárastu cien na spotrebiteľov
Spotrebitelia budú vždy priorizovať, nielen keď sa ich peňaženky stenčia, ale aj keď sú neskôr plnšie. V rôznych časoch majú tendenciu niekde šetriť a inde si zasa dopriať udržanie určitého štandardu. V minuloročnej štúdii Kantaru, ktorá mapovala rôzne aspekty nášho online správania (voľnopredajná štúdia Slováci v sieti), sme zisťovali vplyvy zvyšovania cien na spotrebiteľské správanie. Zaujímalo nás nielen to, na čom Slováci najviac šetria, ale aj ako sa zmenili ich návyky.
2/3 Slovákov tvrdili, že v čase dvojcifernej inflácie zmenili svoje nákupné správanie, a každý piaty dokonca výrazne...
Zostáva vám 85% na dočítanie.