PR by malo ísť do hĺbky firmy a značky a prísne dbať na jej reputáciu. Videli ste takéto projekty aj v aktuálnom ročníku súťaže Prokop?
Žijeme v čase polykríz a permanentných skokových zmien. V čase, v ktorom máme poruke viac informácií a možností ako kedykoľvek predtým. Napriek tomu, alebo práve preto, nikdy nebolo také náročné ako dnes počúvať a byť vypočutí, budovať dôveru. A to je práve podstatou PR, ktoré obrusuje hrany, vysvetľuje, prepája, buduje mosty medzi značkami, organizáciami a publikom.
Kvalitné PR pomáha nielen reputácii značiek, ale zosilňuje aj ich zodpovedné správanie. Som rada, že v rámci Prokopa vidíme z roka na rok viac prác, ktoré sa dotýkajú fundamentu značiek, sú prepojené na ich poslanie a hodnoty. PR v týchto kampaniach nie je len nástroj, ale filozofia, ako cez rozprávanie autentických príbehov značiek komunikovať to, na čom im najviac záleží, prečo existujú. Autenticita a transparentnosť sú kľúčové. Víťazné práce potvrdzujú, že slovenské PR chápe svoju úlohu a zodpovednosť.
Aké typy prác najviac zarezonovali?
Videli sme opäť veľké množstvo projektov, ktoré okrem už spomínanej hĺbky prispievajú k riešeniu celospoločenských problémov. A robia to autenticky v prirodzenom prepojení na firemnú stratégiu značiek a ich hodnoty. Ich ústredným motívom boli často náročné témy s celospoločenským presahom. A tak je to správne. Adresovali dôležité a exponované témy, ako napríklad rozrastajúci sa hejt a hybridnú vojnu v digitálnom priestore, víziu a smerovanie Slovenska, ochranu nezávislosti dôležitých verejných inštitúcií či pomoc znevýhodneným skupinám, ktoré sú stále na okraji záujmu. Rovnako pozitívne vnímam, že projekty boli aj tento rok veľmi komplexné, nie však komplikované. Snažili sa zo zadania a disponibilných budgetov vyťažiť maximum, a to pri využití širokého spektra PR nástrojov, komunikujúc na diverzné cieľové skupiny....
Zostáva vám 85% na dočítanie.