V priemere totiž u nás na rakovinu prsníka zomrie každých 8 hodín jedna žena. Kampaň má za úlohu zmobilizovať a motivovať Slovenky, aby chodievali na pravidelný mamografický skríning prsníkov a venovali čas pravidelnému samovyšetreniu prsníkov. Pretože aj včasná diagnostika môže zachrániť život. Spolu so spoločnosťou Novartis podporia posolstvo kampane aj partneri – pacientske organizácie Amazonky, Liga proti rakovine a Nie rakovine.
„K vytvoreniu kampane nás inšpirovalo prvenstvo Slovenska v miere úmrtnosti pacientiek s rakovinou prsníka v porovnaní s ostatnými krajinami EÚ. Prečo by aj ženy na Slovensku nemali mať porovnateľnú šancu ako ženy v iných európskych krajinách? Preto sme hľadali údernú cestu, ako poukázať na nepriaznivú situáciu, ale na druhej strane aj ponúknuť riešenia, ktoré by zlepšili túto situáciu.
Cieľom kampane je osloviť širokú vekovú skupinu žien, ale aj mladšie ročníky, keďže prevencia by mala začať už od dvadsiateho roku života. Šírenie osvety o prevencii onkologických ochorení a včasná diagnostika ochorenia karcinómu prsníka sú jedny z priorít spoločnosti,“ zhrnula Dana Zábranská, Brand Strategy Lead zo spoločnosti Novartis.
V rámci kampane agentúra TRIAD vytvorila video so silnou ideou, 3 špecifické rádio spoty a 4 kľúčové vizuály s dresmi a športovou šatňou, na ktorých je smutná štatistika týkajúca sa rakoviny prsníka. Zjednoducujúcim prvkom kampane je aj edukačný web www.majsterkyeuropy.sk, na ktorého vytvorení sa spolupodieľala vývojová digitálna agentúra Brainsum.
Práve športová tematika kampane viedla k tomu, že ideálny štart je práve počas Majstrovstiev sveta v hokeji a Majstrovstiev Európy vo futbale. V rádio spotoch a videu môžete počuť známy komentátorský hlas Slava Jurka, ktorý celú emóciu umocňuje. Frekvencia vysielania rádio spotov je 3x denne, a to práve preto, lebo takto zámerne pripomína štatistiku úmrtnosti každých 8 hodín.
„Príprava tejto kampane bola ako žiadna iná. Hľadali sme vlastne mrazivú emóciu pri extrémne citlivej téme. Viackrát pri prezentáciách nápadov som povedal – ak sa teraz cítite hrozne, je to správne, práve tú emóciu hľadáme. Bolo to zvláštne, mali sme hneď viacero silných konceptov, a keď ich dievčatá precítene prezentovali, bola to naozaj smutná atmosféra. Presne taká smutno-dôležitá, aká je tá štatistika, ktorú sme mali sprostredkovať ľuďom,“ hovorí Martin Woska, Chief Creative & Strategy Director z agentúry TRIAD.
V najbližších dňoch sa kampaň rozšíri aj o ďalšie kanály, a to o PR články a influencerov, ktorí by mali byť „pomyselnou bodkou za kampaňou“ a akýmisi poslami nádeje, že aj tento smutný výsledok sa dá zvrátiť, a to v prípade, že budeme myslieť na prevenciu.
Odkaz na kampaň môžete nájsť aj na sociálnych sieťach Facebook a Instagram.
Vizitka kampane:
Klient: Novartis – Dana Zábranská, Lucia Franková, Zuzana Sokolová, Richard Gajdoš, Peter Škorec, Simona Igaz
Chief Creative & Strategy Director: Martin Woska
Creative Director: Martin Woska
Copywriter: Martin Woska, Michaela Markusková
Stratég: Michaela Martonová, Monika Farkašová
Media Planner: Michaela Martonová
Head of Art: Peter Baslík
Artdirector: Monika Rybárová, Tomáš Pospíchal, Peter Baslík
Fotograf: Tomáš Pospíchal
Senior Account Manager: Katarína Puškarová
Produkcia: PROTOS PRODUCTIONS
Producer: Barbara Kipsová, Pavlína Berčíková
Director: Janka Gerbel
Kamera: Denisa Buranová
Set design: Martina Širáňová
Strih: Marek Kráľovský
Postprodukcia: TeapotVFX – Michal Šabík
Zvuk: K2 – Martin Merc
Media agency: Unimedia, Digiline
Media Planner: Ján Papač, Sandra Petrovičová, Jana Babjáková
Vývojová digitálna agentúra Brainsum: Peter Kovács, Krisztián Pintér, István Szabó, Balázs Kántor