StoryEditor

Spievajúce pamiatky valcujú internet

04.06.2024, 16:31
Autor:
redred

Novú kampaň od VÚB banky k iniciatíve Poklady Slovenska si budete dlho spievať. 

 Chytľavá ľudová melódia, ktorú vďaka umelej inteligencii spievajú neexistujúce pamiatky, už má svojich fanúšikov. Neexistujúce aj preto, lebo medzičasom kvôli nezáujmu zanikli. Práve na to poukazuje iniciatíva Poklady Slovenska, ktorej cieľom je pomáhať obnovovať chátrajúce pamiatky a diela po celom Slovensku. 

Kampaň Poklady Slovenska prebieha od 2. mája do 15. júna 2024, kedy sa uzavrie hlasovanie. Vzíde z neho víťaz, ktorý získa grant vo výške až 50-tisíc eur od Nadácie VÚB na obnovu svojej pamiatky. VÚB banka v tejto kampani opäť využila AI. Po nesmelom začiatku s platformou Midjourney v kampani na envirogranty, si chcela vyskúšať niečo odvážnejšie. 

„Vo výsledku môžem povedať, že to bola zaujímavá skúsenosť, pri ktorej sme si vyskúšali nielen možnosti, ale tiež limity súčasnej podoby generatívnej AI. Nebojme sa teda nateraz pracovať s AI, ale vždy si premyslime na čo a prečo ju používame,“ povedala Eva Kolláriková, vedúca oddelenia Marketing a elektronické médiá vo VÚB banke.

image

Poklady Slovenska od VÚB

Zároveň dodáva: „Dostať výsledok je to najjednoduchšie. Dostať výsledok, ktorý je dobrý, je už oveľa ťažšie a snáď najťažšie je, ak sa pokúšame o malé zmeny. Preto proces prvotného návrhu je preto veľmi rýchly, ale proces vyladenia chýb a dotiahnutie detailov je zase oveľa pracnejší v porovnaní s tradičnými formami kreatív. Preto veľká vďaka aj mojim kolegom a agentúre, ktorí sa nevzdali a dotiahli to do úspešného konca,“ uzatvára. 

Kampaň je z dielne reklamnej agentúry Triad. Martin Woska, Chief Creative & Strategy Director v Triade uvádza:  „Kampaň poklady Slovenska na záchranu pamiatok robíme s VÚB každoročne. Tento rok sme využili pokrok v generatívnych AI technológiách a po prvýkrát tak mohli pamiatky osloviť svojich záchrancov samé. Urobili sme tak chytľavou ľudovou piesňou s ideou Nepremeškajte príležitosť vidieť ich naživo. Kompletne celý spot okrem spevu je vygenerovaný AI nástrojmi.“

 

Vizitka kampane:

Klient: VÚB Banka 

Kreatívna agentúra: TRIAD 

Creative Director: Martin Woska

Head of Art: Peter Baslík

Art Director: Oliver Turčan

Copywriter: Michaela Markusková

Strategy planner: Michaela Martonová

Account manager: Lenka Chorvátová

Production: Right&Stuff

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. júl 2024 09:03