Zhodne sa zástupca Stratégií s expertom reklamenej agentúry? Alebo bude ich názor na reklamu opačný? Uvidíme v závere týždňa, keď sa skončí reklamný festival na Azúrovom pobreží.
Cannes Predictions je súboj, ktorým vám každoročne, počas reklamného festivalu v Cannes prinášajú agentúra Wiktor Leo Burnett a magazín Stratégie.
V dnešnom súboji sa stretnú Coors Light - Coors Lights Out (Agency: Rethink ) VS. Heinz Ketchup and Seemingly Ranch Heinz
Coors Light - Coors Lights Out
Bejzbalový hráč Shoheia Ohtaniho počas hry neúmyselne poškodil billboard s reklamou Coors Light. Toto video sa stalo virálnym a značka zareagovala výrobou špeciálnej pamätnej plechovky. Vzdáva ňou hold poškodenej LED obrazovke.
Heinz Ketchup and Seemingly Ranch
Svet miluje kečupy Heinz a miluje aj popovú hviezdu Taylor Swift. Tak prečo tieto dve mega značky nespojiť? Tento nápad vznikol po tom, ako sa speváčka ocitla na zápase NHL svojho priateľa Travisa Kelca. A odvtedy sa začali šíriť klebety, že spolu chodia.
Dominika Múdra
Strategy Director
Wiktor Leo Burnett
Dve kampane, ktoré sú krásnou ukážkou toho, ako reagovať na aktuálne udalosti a vyťažiť z nich maximum.
HEINZ
Taylor Swift je fenomén, ktorý netreba predstavovať. Vypredáva štadióny, zvýšila popularitu NFL a jej vplyv na ekonomiku dostal dokonca pomenovanie The Swift Lift. Nie je preto prekvapením, že limitovaná edícia Heinz Ketchup & Seemingly Ranch spôsobila doslova ošiaľ. Na to, aby sa z nie príliš populárnej omáčky stal najžiadanejší produkt, stačil jeden nevinný tweet s fotkou Taylor a vytvorenie novej etikety.
COORS LIGHT
Aj keď o baseballe neviem takmer nič, mojím favoritom na víťazstvo je kampaň Coors Lights Out. Ako zareagovať, keď najlepší baseballový hráč neúmyselne zasiahne pri odpale vašu reklamu? Vytvorením limitovanej edície plechoviek piva s motívom poškodeného billboardu. Plechovky sa stali nielen zberateľským kúskom, ale fanúšikovia si vďaka nim mohli uchovať hmatateľný kúsok baseballovej histórie. Plusové body udeľujem za rýchlosť - značke na reakciu a vytvorenie update-nutej verzie plechoviek stačilo iba 48 hodín.
A na záver jedno ponaučenie pre nás všetkých - sledujme dianie a reagujme! Vypláca sa to.
Rasťo Michalkoredaktor
Stratégie
Musím priznať, že tieto kampane som doteraz nevidel. No hneď na prvé pozretie na mňa obe zapôsobili dokumentárnym spracovaním. A za to dávam plusový bod. Obe sa takýmto spracovaním odlíšili od klasických reklám a práve tým si to hneď správne zamierili do môjho "mozgového šrotoviska". A to milujem (smiech).
HEINZ
Akože nebudeme si tu ťahať nejaké motúzy popod nos. Aktuálne v marketingovom svete nie je asi silnejšia hra na istotu, ako použiť do kampane Taylor Swift. V súčasnosti najvplyvnejšia celebrita na svete je trefa do čierneho. A ani fľaškový kečup nie je imúnny voči vzrušeniu z možnej romantiky medzi Taylor Swift a športovcom Travisom Kelceom. Čo z toho, že omáčka nie je nová, Heinz predáva omáčku „Kranch“ už od roku 2019. No ako ju čo najintenzívnejšie dostať do mysle hlavne amerického konzumu? Stačí využiť jednu fotku miliardovej speváčky zo sociálnej siete, emotívne zakomponovať do kampane jej "vzťah" a aktualizačný moment je na svete. Kampaň zabrala, omáčka Heinz prišila vo verzii Swift s vlastným štítkom a minimálne v Amerike sa za ňou len tak zaprášilo.
COORS LIGHT
Pri kampani Coors Light na dostalo, ako využili nepodstatnú mediálnu udalosť na zmysluplnú spomienkovú kampaň, ktorú môžu fanúšikovia zažiť znova a znova. Shohei Ohtani, najväčší hráč v histórii bejzbalu trafil počas zápasu svetelnú reklamu Coors Light s loptou a na svetelnej obrazovke tým zanechal čierny štvorec mŕtvych pixelov. Coors Light využili túto pre niekoho nepodstatnú situáciu a premenili ju na správny marketingový ťah. Namiesto opravy trápnej chyby dostali fanúšikovia možnosť zažiť túto situáciu tiež a to priamo na plechovke. Spoločnosť prišla so špeciálnou edíciou plechovky, ktorá replikovala rozbitú reklamu. A s touto situáciou pracovali aj ďalej. Nadviazali na tento zážitok, keďže čierny štvorec pridali aj do existujúcich reklám Coors Light vrátane všetkých obrazoviek v Angel Stadium počas živého zápasu.
Aj keď ma zaujali obe kampane a chválim využitie na prvý klik nepodstatného momentu do správne nastavenej marketingovej kampane, musím sa nakoniec prikloniť ku Coors Light. A to práve preto, že mi z toho srší oveľa menej prvoplánovosti.
WLB hlasuje za Coors Lights
Stratégie hlasujú za Coors Lights