Pravú južanskú kolu s tradičnou receptúrou, ktorá vznikla v roku 1905, vyrába v Česku a na Slovensku spoločnosť Kofola ČeskoSlovensko. Práve tá dala značke s americkými koreňmi pred 4 rokmi nový impulz výrazným rebrandingom. S ním nastolila aj dlhodobý komunikačný smer, ktorý motivuje spotrebiteľa k spomaleniu a vychutnávaniu si pokoja.
Tohtoročný nový kreatívny koncept, ktorý vznikal pod vedením agentúry WLB, sa sústredí na rozvíjanie atribútu značky, ktorým je spomalenie. Ten podčiarkuje aj hlavné motto novej kampane: Kto sa nikam neponáhľa, tomu nič neujde. Okrem pomalého vychutnávania dobrého drinku či jedla hovorí aj o spomalení v intenciách života ako takého. O pomalom vnímaní a vychutnávaní si každodenných maličkostí. Ústredným prvkom komunikácie je aj hojdacie kreslo, ktoré sa objavuje naprieč viacerými jej formátmi. Slúži ako symbol pohody a užívania si prítomného momentu aj v kontexte toho, že jeho vznik sa datuje práve do prostredia amerického vidieka.V rámci komunikácie vzniká aj tzv. Slow Dining Society. Spoločnosť reštaurácií a kaviarní pod záštitou Royal Crown Cola, ktoré dbajú na kvalitu surovín, pomalú prípravu a celkový zážitok z jedla či nápoja. V online komunikácii bude značka prítomná najmä prostredníctvom unikátnych receptov, ktoré vytvorila v spolupráci s renomovaným českým kuchárom Marekom Pavalom.
„Pri výbere kreatívneho konceptu bol pre nás jedným z dôležitých faktorov návrh ambasádora, ktorý dá značke legitimitu a know-how na to, aby sa mohla spájať s kvalitným jedlom pripravovaným americkým spôsobom na grile alebo na ohni. Marek Pavala je na túto úlohu ako stvorený. Hodí sa nám do komunikácie svojím projektom Camp Fuego, pokojným, charizmatickým vystupovaním, či dokonca oblečením, ktoré prirodzene nosí. Stačia potom už len maličkosti ako dočasné odloženie hodiniek, ktorými je typický, a prepojenie na značku je presne také, aké má byť. Tlak času, ktorého sú hodinky symbolom, pri varení a vychutnávaní si jedla s Royal Crown Cola predsa nemá miesto. To už som však prezradila veľa. Počkajme si na celú kampaň,“zhodnotila Oľga Kubíková, Marketing Manager Kofola.Lukáš Lukonič, Associate Creative Director z agentúry Wiktor Leo Burnett k tomu dodáva: „Mám rád značky, ktoré si jednoznačne privlastnia atribút unikátny pre segment a sú pripravené dlhodobo ho napĺňať komunikáciou. Prácu na tendri sme si od začiatku veľmi užívali. RCC je krásna značka. Ideou značky, dizajnom a v neposlednom rade aj skladbou ľudí, ktorí pre ňu pracujú. Chémia s klientom je skvelá. Máme za sebou 2-dňovú produkciu s ambasádorom, ktorý nám do komunikácie dokonale sadol, a veľmi sa tešíme na výstupy, ktoré v týchto dňoch finišujeme,“ popísal Lukonič novú spoluprácu.
Kampaň Kto sa nikam neponáhľa, nič mu neujde uvidíte v uliciach slovenských aj českých miest, ako aj v rôznych online formátoch a na sociálnych sieťach Mareka Pavalu.
Vizitka kampane:
Klient: Kofola ČeskoSlovensko a. s.
Brand Manager: Oľga Kubíková, Michal Sedláček
Agentúra: Wiktor Leo Burnett
Strategy Director: Vladimír Lefík
Associate Creative Director: Lukáš Lukonič
Senior Art Director: Dominik Hasák
Account Director: Michal Kopriva
Account Manager: Romana Juhásová, Denis Kostelanský
Produkcia: Silencio, Karel Honsa, Alex Sedláček
DOP: Tomáš Štastný