Európska legislatíva tlačí na firmy, aby vykazovali pravidelné ESG reporty. Táto téma nie je zanedbateľná ani pre menšie spoločnosti. Jednoducho, hovoriť o zodpovednom podnikaní je dnes cool. Ale otázka znie, ako komunikovať, aby sa firma nedostala do zbytočných problémov. Práve o týchto témach sme sa rozprávali s CEO agentúry Green Talk Danielom Rabinom.
"Marketing by mal byť vo firme posledným, ktorý začne s touto témou pracovať. Najskôr potrebujeme dáta či je náš výrobok naozaj environmentálne udržateľný. Nemôžeme to tvrdiť bez nich. Už teraz existujú iniciatívy, ktoré sa na značky pozerajú cez kontext dát. Napríklad Green Brands je globálne posudzovanie zelenosti značiek, ktoré má už aj slovenskú podobu," zdôrazňuje Rabina.
Ideálna postupnosť je podľa neho dáta - stratégia - komunikácia. "Predpoklad efektívnej a kvalifikovanej komunikácie sú dáta. Nechcime byť cool, berme túto tému s pokorou. Ak ju neuchopíme dobre, môže priniesť zhoršenú reputáciu firmy."
Pozrite si celý rozhovor so šéfom Green Talk a expertom na komunikáciu ESG tém Danielom Rabinom.