StoryEditor

Je ESG nevyhnutnosť, marketingový trend alebo len zbytočný buzzword?

28.06.2024, 14:42
  • "Buzzword je to vtedy, keď tému ťaháte zo vzduchu, nemáte dáta alebo ich neviete použiť," hovorí v podcaste Stratégií OK360°CEO agentúry Green Talk Daniel Rabina. 
  • Prečo by firmy a ich stakeholderi mali o týchto témach hovoriť? A kedy by nemali?
  • Kedy ideálne začať komunikovať?
  • Aké sú kľúčové zásady efektívnej komunikácie ESG tém?
  • Kam sme sa posunuli v téme greenwashingu?
  • Rozhovor si môžete pozrieť vo videu alebo vypočuť na podcastových platformách Spotify alebo Apple. 

 

Európska legislatíva tlačí na firmy, aby vykazovali pravidelné ESG reporty. Táto  téma nie je zanedbateľná ani pre menšie spoločnosti. Jednoducho, hovoriť o zodpovednom podnikaní je dnes cool. Ale otázka znie, ako komunikovať, aby sa firma nedostala do zbytočných problémov. Práve o týchto témach sme sa rozprávali s CEO agentúry Green Talk Danielom Rabinom.

"Marketing by mal byť vo firme posledným, ktorý začne s touto témou pracovať. Najskôr potrebujeme dáta či je náš výrobok naozaj environmentálne udržateľný. Nemôžeme to tvrdiť bez nich. Už teraz existujú iniciatívy, ktoré sa na značky pozerajú cez kontext dát. Napríklad Green Brands je globálne posudzovanie zelenosti značiek, ktoré má už aj slovenskú podobu," zdôrazňuje Rabina. 

 

Ideálna postupnosť je podľa neho dáta - stratégia - komunikácia. "Predpoklad efektívnej a kvalifikovanej komunikácie sú dáta. Nechcime byť cool, berme túto tému s pokorou. Ak ju neuchopíme dobre, môže priniesť zhoršenú reputáciu firmy." 

Pozrite si celý rozhovor so šéfom Green Talk a expertom na komunikáciu ESG tém Danielom Rabinom. 

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
28. jún 2024 14:47