400 metrov na displeji je priveľa. O2 spúšťa kampaň, v ktorej chce rozhýbať deti aj mimo obrazovky.
StoryEditor

400 metrov na displeji je priveľa. O2 chce cez novú kampaň rozhýbať deti i mimo obrazovky

04.07.2024, 11:21
Autor:
redred

Novú zodpovednú reklamnú kampaň zastrešila kreatívna agentúra TRIAD.

"Toto je Šimon. Ešte nejde obedovať. Aj keď ho mama volala. Dvakrát. Ešte dá aspoň jedno kolo. Takých ako on sú tisíce. Deti prescrollujú denne až 400 metrov na sociálnych sieťach. Sami sa len tak ľahko nezastavia, pomôžeme vám rozhýbať ich aj mimo obrazovky,“ znie v najnovšom TV spote od O2.

Operátor sa takto prihovára rodičom, aby si všímali, koľko času trávia ich deti na sociálnych sieťach a spoločne so psychológmi im ponúka tipy, ako ich rozhýbať aj mimo obrazoviek.

„O2 je značka, ktorá má názor, odvahu ho prezentovať a srdce venovať dôležitým témam mediálny priestor. Počas leta sme sa rozhodli otvoriť mimoriadne dôležitú tému. Pozreli sme sa na to, ako sú na tom deti s pohybom. A zistili sme, že dnešné deti majú prekvapivo veľa pohybu, ale len prstom po displeji. Denne prescrolluju až 400 metrov, čo sa rovná jednej dĺžke atletického štadióna. V najnovšej kampani preto ponúkame pomoc – ako napríklad riešiť nadmerne strávený čas s technológiami, ktorý je väčšinou na úkor času stráveného s blízkymi alebo fyzického pohybu,“  hovorí Natália Sinay, Brand architektka v O2.

Odbornými garantami kampane sú psychológovia Jana a Andrej Zemandl, ktorí na webe www.400m.sk vysvetľujú v piatich edukačných videách, kedy je ideálny čas dať dieťaťu mobil, od akého veku povoliť sociálne siete, ako môžu byť rodičia dobrým príkladom pre svoje deti, a tiež ako motivovať deti tráviť čas inak – napríklad športovaním.

image

400 metrov na displeji je priveľa. O2 spúšťa kampaň, v ktorej chce rozhýbať deti aj mimo obrazovky.

Na webe je aj ďalší zaujímavý obsah ako sú podcasty, články, či tipy na aplikácie, vďaka ktorým môže byť čas strávený na telefóne zmysluplný a kvalitný.

„Pracovali sme s myšlienkou, že deti sa hýbu naozaj veľa, ale na nesprávnom mieste. Tým sú displeje ich telefónov. V priemere strávia denne 4 hodiny a 11 minút na sociálnych sieťach. Vypočítali sme, že pri takom bežnom telefóne s dĺžkou obrazovky približne 12 cm nascrollojú až 400 metrov, čo je dĺžka jedného okruhu bežeckej trate. Túto myšlienku sme preniesli do spotu, v ktorom deti vytrvalo, až hypnoticky bežia, navyše v zvláštnych outfitoch. Postupne odhalíme, že pod nohami sa im namiesto bežeckej trate roluje feed zo sociálnej siete a oni sa „hýbu“ doma na telefóne, nie vonku,“ vysvetľuje Eva Mikuš Matejičková, senior copywriterka z Triadu.

Informácie o tom, koľko času trávi mládež na sociálnych sieťach sme ukázali aj kolegyniam a kolegom z O2, ktorí majú deti. Zapojili sme ich do sociálneho experimentu, počas ktorého ich v presklenej vitríne čakalo 400 metrov prescrollovaného obsahu zo sociálnych sietí. Cieľom bolo zachytiť emóciu, keď po prvýkrát uvideli ako vyzerá takéto množstvo obsahu vo fyzickej podobe.

Zaujímavé zistenia priniesol do kampane aj prieskum agentúry Ipsos, podľa ktorého až 64 percent rodičov uviedlo, že ich dieťa trávia na mobile viac času než očakávali, keď im ho zaobstarali, pričom len 28 percent rodičov si myslí, že ich dieťa trávi na mobile primerané množstvo času. Navyše 7 z 10 opýtaných rodičov vyjadrilo obavu, že používanie mobilu môže viesť k závislosti na digitálnych technológiách. Vyplýva to z prieskumu agentúry Ipsos pre O2 Športovú akadémiu Mateja Tótha, ktorý bol realizovaný na slovenských rodičoch detí vo veku 6 až 18 rokov počas júna 2024 na vzorke 1005 respondentov.

O2 sa dlhodobo venuje téme zodpovedného využívania technológií. Po úspešných kampaniach Nebuď pirát, ktorá upozorňovala na nežiadúce využívanie dát za volantom, Zdieľaj s rozumom, ktorej cieľom bolo upozorniť, že nie všetko čo je na internete je pravda, či vlaňajšej kampani Dýchajte s nami, ktorá pomáhala so zvládaním stresu pomocou jednoduchých dychových cvičení, tak operátor nadväzuje na svoju misiu zodpovedného prístupu k technológiám v zmysle posolstva

Nova kampaň bola pripravovaná podľa nového dizajn manuálu. K refreshu značky pristúpil centrálny brand O2 a bol aplikovaný do všetkých krajín, kde O2 pôsobí. Cieľom bolo omladiť vizuálnu identitu značky, uľahčiť jej používanie v digitálnom prostredí a priniesť flexibilitu naprieč komunikačnými kanálmi.

image

400 metrov na displeji je priveľa. O2 spúšťa kampaň, v ktorej chce rozhýbať deti aj mimo obrazovky.

Na výsledku kampane špeciálne záležalo týmto ľuďom:

Klient: O2 – Lucia Petrášová, Natália Sinay, Štefan Póša

Agentúra: Triad

Produkcia: Hitchhiker Films

Producer: Palo Kopček

Režiséri: Juraj Janiš

Kamera: Tomáš Koťas

Hudba: Jonatán Pastirčák

Postprodukcia: Alien Studio

Creative Director: Vlado Kurek, Martin Woska

Strategy Director: Martin Woska, Šimon Gál

Copywriter: Eva Mikuš Matejičková, Vlado Kurek, Juraj Stehlík, Matúš Priehoda

Art Director: Kamil Krajňák

Graphic Designer: Andrea Vargová

Social Media Manager: Lenka Švančárková

Account Director: Martin Pajerský

Account Manager: Martina Bátorová, Natália Blašková, Veronika Poláková, Nika Fedorjaková, Lisa Koryakina

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
04. júl 2024 11:26