StoryEditor

Kantar media: Ako sa vyvíjala online reklame za prvý polrok 2024?

09.07.2024, 10:53
Autor:
redred

Kantar prináša prvé výsledky monitoringu online reklamy novou metodikou. Monitorujú online video a display na desktope a mobile. Ktoré používané formáty, sektory či značky valcovali online komunikáciu prvý polrok 2024?

Kantar prináša prvé výsledky monitoringu online reklamy novou metodikou. Monitoring online reklamy - video a display - sme začali monitorovať novým spôsobom od jesene 2023. Všetky zverejnené dáta sú za január až jún 2024. Pokrývame len video a display, čo je takmer 60 percent všetkých používaných reklamných formátov uvedených IAB Slovakia. V tejto fáze online monitoringu reklamy mapujeme reklamu od slovenských publisherov a Youtube.

TOP ONLINE FORMÁTY

image

Top online formáty.

V spolupráci s AMA (Asociácia mediálnych agentúr) sme zostavili približne 20 najviac používaných online formátov na Slovensku.

Na DESKTOPE má jednoznačnú prevahu Megascreen baner (1200 x >=200, <=400). Nasleduje Video formát, Doublesquare (300 x 600), Wide skycraper (160 x 600).

image

Top online formáty.

Na MOBILE je napoužívanejší formát Interscroller (300 x 600), Square (200x200, 250x250, 300x300), Video formát, Smartphone banner (320 x 100, 320 x 50).

Uvedené štyri formáty tvoria viac ako 80 percent všetkých zmonitorovaných online formátov na mobile.

image

Ako sa vyvíjala online reklame za prvý polrok 2024?

Sektor Obchodu minul do online reklamy najviac financií, 29 percent. Top hráči sú z oblasti supermarketov a hypermarketov ako aj internetové obchodné domy. Nosné značku sú Lidl, Temu.com, Vinted.sk či Alza.sk. Sektor Potravín 8,2 percent (Zott, Danone), Telekomunikácií 7,6 percent (Telekom, O2) a sektor Bánk, poisťovní a finančných služieb 7,3 percent (Fio banka) tvorí približne štvrtinu na celkových výdavkoch do online reklamy.

TOP SEKTORY

image

Top sektory.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. január 2025 09:27