Kantar prináša prvé výsledky monitoringu online reklamy novou metodikou. Monitoring online reklamy - video a display - sme začali monitorovať novým spôsobom od jesene 2023. Všetky zverejnené dáta sú za január až jún 2024. Pokrývame len video a display, čo je takmer 60 percent všetkých používaných reklamných formátov uvedených IAB Slovakia. V tejto fáze online monitoringu reklamy mapujeme reklamu od slovenských publisherov a Youtube.
TOP ONLINE FORMÁTY
V spolupráci s AMA (Asociácia mediálnych agentúr) sme zostavili približne 20 najviac používaných online formátov na Slovensku.
Na DESKTOPE má jednoznačnú prevahu Megascreen baner (1200 x >=200, <=400). Nasleduje Video formát, Doublesquare (300 x 600), Wide skycraper (160 x 600).
Na MOBILE je napoužívanejší formát Interscroller (300 x 600), Square (200x200, 250x250, 300x300), Video formát, Smartphone banner (320 x 100, 320 x 50).
Uvedené štyri formáty tvoria viac ako 80 percent všetkých zmonitorovaných online formátov na mobile.
Sektor Obchodu minul do online reklamy najviac financií, 29 percent. Top hráči sú z oblasti supermarketov a hypermarketov ako aj internetové obchodné domy. Nosné značku sú Lidl, Temu.com, Vinted.sk či Alza.sk. Sektor Potravín 8,2 percent (Zott, Danone), Telekomunikácií 7,6 percent (Telekom, O2) a sektor Bánk, poisťovní a finančných služieb 7,3 percent (Fio banka) tvorí približne štvrtinu na celkových výdavkoch do online reklamy.
TOP SEKTORY