K letu patrí každoročne aj spotrebiteľská súťaž COOP Jednoty Kolesománia, v ktorej môžu zákazníci získať okrem okamžitých výhier aj stovky cien na kolesách. Kampane ku Kolesománii patria k tým najznámejším, čoho jasným príkladom je spot s kuriatkom ako cúvacím senzorom, ktorý sa stal svetovým online virálom. Na rôznych kanáloch mal desiatky miliónov pozretí.
Ako sa vyjadril pre Stratégie, Jakub Kováč, Strategy Director, Jandl: „Jedná sa o tradičnú kampaň COOP Jednoty a v tomto ohľade je dlhodobý koncept dvojsečná zbraň, pretože zákazníci a diváci očakávajú istú úroveň zábavy od kampane ako je Kolesománia. Nemohli sme si teda dovoliť nič menšie ako referenciu na obľúbený americký seriál a využitie známej hudby, čo sa už taktiež stalo trademarkom našich kampaní. Koncept Bača a honelník dospieva a za tých 17 rokov sme už zažili všeličo, stále však musíme prekonávať samých seba a posúvať hranice. V tomto prípade ďaleko na západ.“
„Kolesománia COOP Jednoty patrí medzi stálice, avšak oproti minulosti sme pridali do mediamixu kratšie, na mieru šité, reklamné YouTube videá, rozmanitejšie formáty Display bannerov a Social Média komunikáciu s mediálnou podporou naviazanú na kampaňové posolstvo. TV spot a rozhlas, spolu s digitálnymi kanálmi, nám tak plynule roztáča pomyselnú mediálnu Kolesomániu,“ doplnil Media Strategist, David Štefečka.Aj tohtoročná kampaň mieri vysoko. Aspoň tak vysoko, ako dokázalo skákať hovoriace auto KITT z legendárneho seriálu Knight Rider. Práve ním je inšpirovaný spot, v ktorom už tradične účinkuje známa dvojica bača a honelník. Samozrejme, nechýba ani čierne auto vylepšené pre našich hlavných hrdinov a notoricky známa hudba úvodnej zvučky seriálu. Aj tentoraz prešla úpravou a futuristický aranžmán 80. rokov ustúpil nadčasovému slovenskému folklóru. Pozrite si zábavný spot a porovnajte, v ktorej verzii sa vám známy hudobný motív páči viac.
Kampaň pripravila reklamná agentúra JANDL, ktorá reklamný koncept COOP Jednoty pripravuje od jeho začiatku. Výrobu televíznych spotov zabezpečila produkčná spoločnosť KIMONO Production.
Vizitka kampane:
Client: COOP Jednota
Agentúra: JANDL
Producent: Kimono Production
Strategy Director: Jakub Kováč
Client Service Director: Rastislav Kuttner
Creative Teamleader: Karol Thiry
Head of Art: Pavel Gajdoš
Senior Copywriter: Ján Fajnor
Graphic Designer: Peter Bučan
Media Strategist: David Štefečka
Media Planner: Matej Macho
Media Planner: Simona Kanátová
Account Manager: Ladislav Fazekaš