V každej komunikácii, či už agentúrnej alebo klientskej, kladieme dôraz na autenticitu. Naším cieľom nie je vytvárať marketingovú bublinu okolo ESG manažmentu v záujme toho, aby firma vyzerala príťažlivo. Postup je opačný. Ak firma zastáva hodnoty prospešné pre životné prostredie alebo spoločenskú zodpovednosť, radi to odkomunikujeme. Ak je táto podmienka splnená, ESG komunikácia sa opiera nielen o to, čo robíme, ale predovšetkým, aký je reálny prínos našich činností pre životné prostredie alebo spoločnosť.
Barbora Jurovcová, Ideamaker, Elite/Monday LoversKaždá značka chce hovoriť o tom, že vytvára inkluzívne pracovisko s rovnakými príležitosťami pre všetkých, že sa zaväzuje k envirocieľom atď. Lebo téma je to dobrá. No často sa komunikácia týchto tém okliešti len na pár príspevkov mesačne v rámci sociálnych sietí a aj tie vedia spustiť hejt v komentároch (odporcovia Green Dealu, LGBTI ľudí...). A to je dôvod, prečo sa mnoho značiek tieto témy bojí vyťahovať do väčších a kreatívnejších kampaní. Škoda.
Vanessa Obselková, Account Manager, DigilineZ pozície mediálnej agentúry využívame natívne projekty, kde môžu byť klienti autentickí, a vytvárať emocionálne prepojenie, budovať dôveryhodnosť. Aj preto spolupracujeme s užším kruhom médií, ktoré nám pomáhajú spracovať a dať do povedomia tieto aktivity. Dôležitý je storytelling, v komunikácii využívame napríklad príbehy o komunitách, neziskových organizáciách alebo projektoch, na ktorých klienti spolupracujú. Klientom vyslovene odporúčame vyhýbať sa greenwashingu a prehnaným tvrdeniam.
Viktória Margitová, Senior Consultant, PromiseoPrístup firiem k ESG čoraz viac ovplyvňuje nákupné rozhodnutia, preto je táto komunikácia nevyhnutnou súčasťou našich kampaní. Štúdie ukazujú, že až 73 % mileniálov preferuje firmy s jasnou ESG stratégiou. Pre nás je kľúčové, aby ESG komunikácia bola autentická a preukázateľná, čo posilňuje dôveru a lojalitu zákazníkov. V employer brandingu zdôrazňujeme konkrétne výsledky a dosahy klientskych ESG iniciatív. Neefektívne je komunikovať bez konkrétnych údajov a merateľných výsledkov.
Roman Helt, Performance Marketing Director, ui42Našou zásadou je komunikovať tak, ako chcú naši klienti a ako ich chcú počuť/vidieť/čítať ich zákazníci. ESG je trend, pretože v prvom rade ľuďom čoraz viac záleží na tom, čo a od koho nakupujú. Táto cieľová skupina sa nerozhoduje len na základe ceny a rýchlosti dodania. Kľúčová je osobnosť majiteľov firiem, ktorí sa s touto filozofiou aj naozaj stotožňujú, len vtedy je to možné a uveriteľné. My považujeme toto zameranie firiem ako ich kľúčové USP a patričnú váhu mu dávame vo všetkých typoch komunikácie.
Michaela Martonová, Strategy Planner, TRIADESG komunikácia musí v prvom rade vychádzať z hodnôt značky. Cez social media môžu firmy okamžite reagovať na spoločenské kauzy a vyjadriť svoj postoj. Odporúčame im vyberať témy, ktoré súvisia s ich biznisom, produktom alebo CSR aktivitami. Dôležité je nezľaknúť sa kritiky a viesť konštruktívnu debatu. Neefektívne je genericky sa „zviezť“ na populárnych témach. Značky potrebujú dokázať, že o probléme nielen hovoria, ale aj niečo robia. Kľúčové slová sú úprimnosť, transparentnosť a konkrétne činy.
Patrícia Čertek, Head of Strategy, ZaraguzaESG je pre mnohých ešte stále neznámy pojem. Vnímame to ako príležitosť pomôcť firmám zorientovať sa v novej smernici a ESG reportingu. V B2B digitálnej komunikácii Slovenskej sporiteľne prinášame ľuďom články, pozvánky na eventy aj webináre. V tejto fáze implementácie je najdôležitejšia edukácia a prinášanie inovatívnych nástrojov ako SmartHead, ktoré podnikateľom zjednodušia reporting a odbremenia ich od byrokracie.