Cannes Lions je udalosť, z ktorej sa človek vždy vracia nabitý inšpiráciou, motiváciou a chuťou ísť okamžite niečo tvoriť. Naprieč celým festivalom totiž panuje špecifická atmosféra, čo pohltí snáď každého návštevníka, či chce, alebo nie. Zároveň mu ale tiež zmení pohľad na svet reklamy, a to v pozitívnom aj negatívnejšom slova zmysle.
Pretože sa nám vďaka Young Lions pošťastilo festival v minulosti už zažiť, celkom dobre sme vedeli, čo od neho (ne)môžeme čakať. Kvôli súťaži sme však tento rok bohužiaľ nemali toľko času užiť si program úplne naplno. Veľa zaujímavých prednášok nám utieklo, z tých, čo sme stihli, by sme ale vypichli napríklad tú od Contagious na tému „How to Win in 2029“. Super bol tiež workshop v podaní Marka Pollarda s názvom „A Strategist‘s Therapy Session“, ktorý prebehol originálnym spôsobom v slúchadlách a doplnený o hudobné bloky.
Asi najväčšiu časť voľného času sme napokon venovali networkingu, a to najmä na priľahlých obrandovaných plážach a počas tradičných happy hour na terase s pohármi rosé v rukách. V medzičase sme však samozrejme navštívili aj the Basement, v ktorom bolo možné prezrieť si súťažné práce. A práve tu sme si po čase znova uvedomili, aké ťažké je vlastne v reklamnej brandži so svojim dielom uspieť. Kreatívnych prác tu bolo také veľké množstvo, že to, čo sa v jeden moment zdalo byť fakt zaujímavé, bolo aj tak za chvíľu prehlušené niečím iným, niečím ešte lepším. Rovnako vidieť to bolo na večerných Awards Shows, kde sa (iba!) výherné práce striedali tak rýchlo, že sa často ani nedalo poriadne zachytiť, kto a za čo bral ocenenie.
To svojim spôsobom môže byť trochu skľučujúce. Vnímať všetku tú konkurenciu a že my v nej prerazíme asi len s veľmi malou pravdepodobnosťou. Na druhú stranu, ako bolo spomenuté v úvode – je to zároveň aj veľmi inšpirujúce a motivujúce. Keď človek na jednom mieste načerpá toľko nápadov a podnetov, chuť ísť niečo robiť príde v podstate hneď.
Čo sa týka zadania v kategórii Design, našou úlohou bolo vytvoriť vizuálnu identitu pre výstavu konanú na počesť filmmakera Billyho Wildera, ktorú organizuje Múzeum obrazu a zvuku v brazílskom São Paule. Návrh mal pozostávať z mena autora a súčasne sa nemal zameriavať iba na jeden konkrétny film z jeho dielne.
V prvej fáze vymýšľania riešenia sme sa snažili nájsť nejaký spájajúci prvok pre všetky jeho filmy. Pretože sa nám ale nepodarilo objaviť nič, čo by bolo dostatočne trefné, rozhodli sme sa ísť opačným smerom. Využili sme rozmanitosť, ktorá je pre Wilderovu tvorbu typická a vizuálnu identitu sme postavili na kombinácii fontov z plagátov k jednotlivým filmom. V ústnej prezentácii sme sa potom zamerali na predanie príbehu, ktorý sme okolo samotného Billyho Wildera aj historického významu plagátov vystavali.
Partnermi súťaže Young Lions Slovakia 2024, vďaka ktorým víťazné súťažné tímy vycestovali na medzinárodné kolo súťaže a Cannes Lions Festival of Creativity sú:
Asociácia mediálnych agentúr (AMA), Bratislava Tourist Board, Heineken Slovensko, Slovenská sporiteľňa, SPP, Telekom, Shutterstock.
Organizátorom súťaže je spoločnosť Ad Awards Association, ktorá je zároveň oficiálnym reprezentantom reklamného festivalu Cannes Lions International Festival of Creativity na Slovensku. Odbornými garantmi súťaže sú Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director ́s Club Slovakia (ADC) a MAFRA Slovakia, vydavateľ magazínu Stratégie.