StoryEditor

Soňa Podstupková: Nápady nepadajú z neba, potrebujú čas, aby dozreli

02.08.2024, 08:00
  • Na reklame ju najviac baví jej pestrosť, výskum a to, že sa vždy treba ponoriť do novej a novej témy. Je totiž presvedčená, že rutina by ju vyčerpávala.
  • Soňa Podstupková je copywriterka a ideamakerka, momentálne funguje ako freelance a v rubrike, ktorú pripravujeme s ADC, prezradila, čo je podľa nej dobrá reklama.
  • Kto alebo čo môže za to, že v nej pracuje? 
  • Ktorí klienti patria medzi jej obľúbených? 

Kto alebo čo môže za to, že pracuješ v reklame?

Seriál Priatelia, kameraman stužkovej a Rasťo Michalík. Chandler v jednom diele hľadal prácu a jedna z možností bola práca copywritera („Syr. Mlieko, ktoré sa dá žuť!“). Vtedy mi táto kariéra brnkla do nosa prvýkrát. Druhé šťuchnutie prišlo po stužkovej. Keď sme s kameramanom sedeli nad videom a vyberali, ktoré fotky spolužiakov tam dáme, povedal mi, že študuje reklamu na KAMAKU, teda Katedre marketingovej komunikácie na Univerzite Komenského. Tak som sa tam drzo prihlásila. Tretí kúsok skladačky doložil Rasťo Michalík, keď mi zavolal, že sa mu páčil kreatívny test, ktorý som vyplnila na stránke MUW Saatchi & Saatchi. A bolo.

Pamätáš si na svoju prvú prácu, ktorá naozaj stála za pozornosť?

Asi prvý televízny spot, ktorý bol „môj“, bola telekomácka kampaň na Deezer s Egom a ukričanou pani upratovačkou. Pamätám si na ten pocit pri natáčaní. Ako sa záber za záberom zhmotňuje niečo, čo bolo dovtedy vo vašej hlave. Bolo to takmer euforické a až absurdné. Ž...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. január 2025 09:18