Marek Mikle, marketingový riaditeľ Union Poisťovní hľadá odpovede na to, aké schopnosti musí mať New age marketer.
StoryEditor

Marek Mikle: Retencia je nová akvizícia

06.08.2024, 13:55
Autor:
redred

Istropolitana Ogilvy spolu s mesačníkom Stratégie hľadá odpoveď na otázku, ako súčasná turbulentná doba mení biznis, úlohu marketéra a smerovanie komunikácie.

Postupne budeme prinášať, tak v printovej, ako aj v online podobe, insighty top lídrov a marketérov slovenských firiem na túto tému. Nakoniec sa pokúsime tieto výpovede spojiť vo veľkej profilovej štúdii. Okrem kvalitatívnej časti je jej súčasťou aj kvantitatívny prieskum na rovnakú tému.

V dnešnom článku bude odpovedať na naše otázky Marek Mikle, ktorý je riaditeľom marketingu Union Poisťovňa a Union zdravotná poisťovňa. 

image

Marek Mikle, Union poisťovňa

Časy, keď ultimátnym cieľom marketérov bolo predať produkt či službu, sú dávno preč. Moderný zákazník očakáva za svoju lojalitu oveľa viac – pochopenie a podporu v riešení svojich životných situácií. A práve to bude rozdeľovať firmy v budúcnosti.

image

Custom power

 

 

 

 

Moderný zákazník je čoraz viac náročný a sofistikovaný. To, či k produktu alebo službe dostane aj niečo navyše, má vplyv aj na performance značky na trhu. Sila a najmä sentiment zákazníckej skúsenosti, amplifikovaný hlavne cez sociálne médiá, je zásadným diferenciátorom medzi značkami minulosti a značkami novej doby. To, o čo sa tu hrá, je pridaná hodnota. Ako hovorí Marek: „Tento boj vyhrajú značky, ktoré prinesú zaujímavejšie riešenia na základe zákazníckych insightov. V podstate hľadáme zlatý grál užitočnosti, teda odpoveď na otázku, prečo si práve ja volím túto firmu alebo tento produkt, a akým spôsobom to zásadne ovplyvňuje môj život.“ Takéhoto náročného zákazníka vychovala aj korona a finančná kríza posledných rokov, keď zvažoval, čo skutočne potrebuje a čo mu značka dáva navyše. Tak sa posilnila aj zákaznícka sebahodnota a jeho náročnosť na značky.

image

Sebauvedomenie značiek

 

 

 

 

Schopnosť byť empatický, pochopiť, čo zákazník potrebuje a čo od značky očakáva, je v súčasnosti hygienou vo vzťahu zákazník – značka. Kľúčovou nadstavbou je však odvaha vystúpiť mimo svojej brandže a postaviť sa za celospoločenské hodnotové témy. „Primárnou ukážkou charakteru a odvahy značiek je, že na problém poukážu. V ďalšom leveli aktívne tému podporujú a produkujú k nej obsah. Výsledkom snaženia by mal byť stav, keď ľudia za značkami danou témou žijú vo svojich reálnych životoch. Potom to už nie je o biznise, ale o nepredstieranej spoločenskej zodpovednosti, ktorá ľudí k značke prirodzene priťahuje,“ hovorí Marek.

image

Kvadratúra kruhu

 

 

 

 

Jednou z najťažších úloh marketéra je spojiť emočný, psychologický, lifestylový svet zákazníka s technokratickým, komerčným svetom firmy, ktorá stojí za marketingovou značkou. Ako hovorí Marek, je to v podstate kvadratúra kruhu. „Snažíme sa vtesnať mäkké dáta o hĺbkových túžbach, potrebách a pocitoch do sveta exaktných dát, pevne zošnurovaných pravidiel a finančných plánov. Sme prievozníkom medzi dvoma svetmi. Ak neuspejeme, nebudeme mať šancu zlepšiť naše produkty a ľudia si s našou značkou nikdy nevybudujú vzťah. A so zvyšujúcimi sa požiadavkami zákazníkov smerom k značkám bude tento talent pre marketéra novej doby viac ako kľúčový.“

image

Nový storytelling

 

 

 

 

Príbehy značiek, produktov a služieb budú tým, na čom bude postavený marketing novej doby. Nebude to však storytelling z deväťdesiatych rokov – fabulované príbehy prototypových ľudí cieľovej skupiny. Budú to reálne príbehy formované a amplifikované sociálnymi sieťami. „A tomu by sa mali noví marketéri venovať. Mali by sa v tom rozvíjať, rozumieť tomu. Mali by vedieť, ako rozprávať príbehy, ktoré ľudí nebudú otravovať, prinesú im nejakú hodnotu a istým spôsobom obohatia ich život. Dobrou správou je, že generácia nových marketérov už takýmto spôsobom komunikuje – cez krátke vypointované príbehy v chatoch, na Messengeri, v esemeskách denne odovzdávajú jasné posolstvo svojim kamarátom či rodine,“ uzatvára Marek.

image

Odkaz Mareka Mikleho

 

 

 

 

 

 

 

 

image

QR dotazník New Age marketer

Aby sme boli schopní objektívne povedať, ako slovenskí marketéri vidia budúcnosť svojej práce a marketingu ako takého, vytvorili sme jednoduchý formulár. Budeme radi, ak sa doň zapojíte a pomôžete nám nájsť presnejšie odpovede na naše otázky. Zaberie vám to maximálne 10 minút.

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
04. november 2024 10:20