Cieľom kampane bolo poukázať na fakt, že pivo Pilsner Urquell sa ako jediný originál na svete nevarí, ale „vaří“ iba v českej Plzni a nikde inde.
StoryEditor

Na titulných stranách top denníkov úradoval tlačiarenský škriatok

09.08.2024, 08:49
Autor:
redred

Titulné stránky Hospodárskych novín a denníka SME včera vyzerali inak ako zvyčajne. Namiesto písmena „r“ sa vo všetkých článkoch na titulkách objavilo české „ř“.

Toto písmeno sa dostalo aj do loga satirickej stránky Zomri, tá historicky po prvý raz premenovala na celých 24 hodín svoj názov na profilových fotkách – na Zomři. Stojí za tým kreatívna kampaň „Plzeň sa nevarí, ale vaří v Plzni“, ktorú pre značku Pilsner Urquell pripravila PR agentúra Bison & Rose.

V dvoch slovenských denníkoch – Hospodárske noviny a SME mohli čitateľov prekvapiť na titulných stranách články, v ktorých písmeno „r“ nahradilo české „ř“. Išlo však o falošné titulky denníkov, pričom na ich druhej strane prišlo vysvetlenie, že ide o komunikačnú kampaň. Tá mala zároveň presah aj do online prostredia. Satirická stránka Zomri po prvý raz vo svojej histórii vymenila svoju profilovú fotografiu na sociálnych sieťach Facebook a Instagram a „premenovala“ sa tak na Zomři. Zároveň vyšlo na jej sociálnych účtoch k tejto kampani originálne meme.

image

Pilsner Urquell

Cieľom kampane bolo poukázať na fakt, že pivo Pilsner Urquell sa ako jediný originál na svete nevarí, ale „vaří“ iba v českej Plzni a nikde inde.

Chceme takto upozorniť na výnimočnosť nášho piva. Plzeň sa vaří jedine v Plzni, kde máme perfektnú kontrolu nad surovinami, výrobným procesom a tak spotrebiteľom opakovane už od roku 1842 prinášame výnimočný chuťový zážitok,“ vysvetľuje Alžbeta Baňovič Kurillová, brand manažérka Pilsner Urquell.

Kampaň pripomína históriu a unikátne procesy výroby Pilsner Urquell, ale aj posilňuje povedomie o jeho jedinečnosti a kvalitných českých surovinách. „Chceli sme túto zásadnú informáciu dostať medzi ľudí, čo sa podarilo naozaj nápaditým spôsobom,“ dopĺňa Alžbeta Baňovič Kurillová z Pilsner Urquell.

K ikonickým značkám patrí aj kvalitný humor a dobrý nápad. Snažili sme ukázať nielen to, čo Pilsner Urquell absolútne definuje, ale využili sme aj odlišnosti, ktoré však Česko a Slovensko spájajú. Veľmi si vážim, že náš klient dal dôveru práve nášmu konceptu, lebo to dokazuje, akú silu môže mať PR a ako kreatívne a nápadité môže byť,” hovorí Veronika Deckerová, Group Strategy Director Bison & Rose.

image

Pilsner Urquell

V článkoch v slovenských denníkoch sa dnes mohli čitatelia dozvedieť, že Pivovar Plzeňský Prazdroj po stáročia chráni jedinečnú chuť slávneho českého piva Pilsner Urquell. Recept, odovzdávaný z generácie na generáciu, bol stráženým tajomstvom, ktoré sa nesmelo verejne prezradiť. Aby sa podarilo recept utajiť, rozdelili ho na časti, pričom každý sládok poznal len jeho jednu časť. Až pri stretnutí s ostatnými bolo teda možné recept opäť skompletizovať. Dnes je však už receptúra výnimočnej chuti odhalená.  

„Jemnú horkosť a príjemnú chmeľovú arómu dodáva pivu jeden z najkvalitnejších chmeľov Žatecký poloraný červeňák,“ opisuje emeritný sládok Václav Berka. Slad si pivovar vyrába sám z tých najvyberanejších odrôd českého a moravského dvojradového jarného jačmeňa. Ďalšou významnou surovinou je pre Pilsner Urquell unikátna plzenská voda s nízkym obsahom minerálnych solí, ktorá sa nachádza v hĺbke až 100 metrov pod zemou. „Práve táto voda dodáva pivu jeho charakteristickú jemnosť a sviežosť. To je aj zásadný dôvod, prečo sa Pilsner Urquell varí práve v Plzni,“ dopĺňa Alžbeta Baňovič Kurillová.

 

 

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
13. január 2025 10:10