400 metrov na displeji je priveľa. Hovorí to telekomunikačný operátor O2 vo svojej najnovšej kampani. S brand architect značky Natáliou Sinay a stratégom Triadu Šimonom Gálom sme hovorili o tom, ako kampaň vznikla, čo to vlastne znamená 400 m, ako k tomuto číslu prišli a na koho vlastne cielia.
"Prvotná idea vznikla u nás. Už dlhodobo sa venujeme spoločensky zodpovedným kampaniam a téme zodpovedného využívania technológií. Tento rok sme sa chceli zamerať na deti a tínedžerov," vysvetľuje základnú ideu Natália. "Agentúra sa tohoto briefu fantasticky chopila a je tu 400 metrov."
Ako vzniklo vôbec číslo, že deti trávia na sieťach 400 metrov? "Je to klasická kreatívna technika. Ak niečo nejde v jednej veličine, tak to skúsme prerátať do inej veličiny. Keď sa čas zmení na dĺžku, tak to získa silné vizuálne momentum 400 metrov dlhého pásu. Problém je ten, že sme si už zvykli na to, že na telefónoch trávime hodiny a už to nikoho ani nevyruší, čo je alarmujúce," zdôrazňuje Šimon Gál.
"Nie je dôležité samotné číslo, ale ten odkaz. Jeden rodič pri expertimente povedal, že najhoršie je, že ide o balast."
Natália a Šimon v podcaste Stratégií OK360° ešte hovoria:
- Rodičia sú prekvapení, že čas, ktorý trávia ich deti na sieťach je taký dlhý a obávajú sa, že sa stanú závislými.
- O2 spolupracoval na kampani s psychológmi, ktorí radia rodičom, ako s deťmi hovoriť o tejto téme a motivovať ich aj k iným činnostiam.
- Ako sa kampaň premietla do produktu O2
Televízny spot 400 metrov si môžete pozrieť tu:
Súčasťou kampane je aj zaujímavý sociálny experiment, na ktorom sa zúčastnili zamestnanci O2. Ako dopadol, si môžete pozrieť vo videu: