Kampaň BILLA na novú značku Chute Slovenska
StoryEditor

BILLA: V novej reklame na slovenské potraviny neuvidíte kroje, salaše ani ovečky

06.09.2024, 14:59
Autor:
redred

BILLA uvádza na trh svoju novú značku Chute Slovenska. Za kreatívnym konceptom stojí agentúra MullenLowe GGK. Režisérom spotu je Jonáš Karásek.

Značka Chute Slovenska prichádza ako moderný nasledovník etablovanej značky Slovenská farma. Pod ňou ste však mohli nájsť iba ovocie, zeleninu a čerstvé mäso. Nová značka Chute Slovenska ponúka oveľa širší sortiment produktov, no rovnako kladie dôraz na slovenský pôvod a kvalitu.

Úloha agentúry nebola ľahká. Predstaviť slovenskosť tejto značky moderným spôsobom, ktorý sedí k novému pozicioningu Billa. Zároveň odlíšiť novú značku od konkurencie a zamerať sa na prvky, ktoré sú pre moderných Slovákov relevantné.

„Rozmýšľali sme nad tým, ako sa odlíšiť. Ako spraviť vlastne tradičné netradičným spôsobom. Nechceli sme ísť prvoplánovo cez kroje, valašky a salaše... Pri tvorbe kampane sme sa pozreli na rôzne dostupné prieskumy, pýtali sa okolia, na čo sú ako Slováci hrdí... A hádajte, aké boli najčastejšie odpovede. Zdalo sa, akoby tu nebolo nič viac, len príroda a športovci. Aj to len vtedy, keď vyhrávajú. A prišlo nám to ako celkom trefný insight,“ uviedol Peter Ižo, Associate Creative Director MullenLowe GGK.

A práve tu sa zrodila idea novej kampane. Ďalší dôvod na hrdosť. A nie jeden, ale rovno stovky. Slováci milujú svoje jedlo, svoje chute.

Týmto sme vytvorili claim „Máme byť na čo hrdí“ – lebo skutočne máme. A teraz to zákazníci uvidia priamo na pultoch predajní BILLA, kde nájdu stovky slovenských výrobkov pod značkou Chute Slovenska.“ 

Kampaň je podporená TV spotom, v ktorom hrá Gabriela Marcinková – tvár značky Billa. Spot, ktorý má jemne podpichnúť Slovákov, sprevádza známa ľudová pieseň, ktorá bola prepracovaná do moderného štýlu. Spoznáte, o ktorú pesničku ide?

„Značka Chute Slovenska vznikla ako idea jednej silnej značky, ktorá zjednocuje náš sortiment produktov typických pre slovenskú kuchyňu. Už v minulosti si mohli zákazníci zakúpiť lokálne produkty, no našli ich pod viacerými značkami ako Slovenská farma, BILLA či BILLA Premium. V súčasnosti ich nájdu jednoducho pod jednou značkou Chute Slovenska. Vieme, že slovenské výrobky sú vyhľadávané a veľmi obľúbené u našich zákazníkov, preto je našou snahou vytvoriť široký sortiment produktov naprieč všetkými kategóriami vrátane noviniek, ktoré budeme každý rok rozširovať,“ vysvetľuje Denisa Pernicová, vedúca oddelenia strategického marketingu BILLA Slovensko.

„Predstavenie typických slovenských produktov netradičným spôsobom odráža už samotný dizajn obalov tejto značky. Pri jeho príprave sme sa zamerali na modernú interpretáciu slovenskej témy so zámerom vyhnúť sa tradičným motívom. Odkazom na Slovensko sú ilustrácie lokálnych dominánt ako Bratislavský hrad, Dražovský kostolík, Lomnický štít, tradičná chalúpka či Spišský hrad. Použitím týchto prvkov chceme dosiahnuť jednoduchosť, čistotu a eleganciu, ktoré sú jednými zo základných prvkov komunikácie spoločnosti BILLA, no zároveň vytvoriť jasné prepojenie so Slovenskom,“ dopĺňa Michaela Dekker, Private label manažér BILLA Slovensko.

Séria printov zobrazuje niekoľko produktov z radu slovenských chutí. „V sérii vizuálov využívame jednotlivé produkty z portfólia značky Chute Slovenska ako dopovedanie úvodného zamyslenia sa. Vizuálne čistou a jasnou formou tak komunikujeme, že okrem prírody a športovcov môžeme byť hrdí aj na spišské párky, makovník, chrumky atď. Skrátka na Chute Slovenska,“ doplnil Štefan Hellvis Klučka, Art Director MullenLowe GGK.

Túto značku nájdete exkluzívne iba v Billa predajniach. Sortiment sa bude rozširovať o ďalšie kvalitné produkty vyrobené na Slovensku a postupne by práve Billa mohla mať ich najväčší podiel zo všetkých potravinových reťazcov.

Vizitka kampane:

Klient: BILLA Slovensko (Denisa Pernicová, Dana Jánošová, Michaela Dekker, Veronika Horňáková)

Kreatívna agentúra: MullenLowe GGK

Creative direction: Peter Ižo

Art direction: Štefan Hellvis Klučka, Michael Durczok

Copywriter/Ideamaker: Peter Ižo, Michala Chlebíková, Štefan Hellvis Klučka

Strategy: Jakub Straka

Account management: Martin Albert, Zuzana Božeková

Production: Protos Productions

Réžia: Jonáš Karásek

Kamera: Tomáš Juríček

Kostýmy: Danica Raytchev

Make up/hair: Lea Dubajová

Hudba: Fatmusic

Zvuk: Vladimír Bajnoci – Bajko

Postprodukcia: Studio Ekran

Strih: Matej Beneš

Fotograf: Michael Durczok

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
06. september 2024 15:00