StoryEditor

ADMA názor: Aký je ideálny pomer medzi investíciami do značky a výkonu?

17.09.2024, 15:35

Ako ideálne rozdeliť marketingový budget? Touto otázkou sa zaoberajú azda všetky marketingové oddelenia sveta. Existuje vôbec ideálny pomer investície do brandu a do performance kampaní? So svojimi radami sa podelili experti ADMA.

image

Roman Helt, ui42

Roman Helt, Performance Marketing Director ui42

Horúca téma našich mítingov: Ak klientom fungujú akvizičné kampane prinášajúce zisk, je náročné vysvetliť, prečo budovať brand. Je dokázané, že dlhodobú profitabilitu dosahujú značky, ktoré budujú brand, a nielen stavajú na výkon. Klienti často očakávajú okamžitú návratnosť investícií do marketingu, no brand je dlhodobá investícia. Ideálny pomer neexistuje, každý segment je iný, ale odporúča sa pomer medzi 50: 50 až 35: 65 v prospech brandu.

image

Martin Kušnír, Head of Performance, Promiseo

Martin Kušnír, Head of Performance Promiseo

Ideálne je, ak marketingový rozpočet zahŕňa obidve kategórie – branding aj výkonnostný marketing. Jednou z najčastejších chýb, s ktorou sa stretávame, je zameranie len na jednu z týchto oblastí. Rôzne výskumy a naša prax dokazujú, že dlhodobé a cieľavedomé budovanie značky má pozitívny vplyv aj na výkonnostný marketing, najmä v ťažších časoch, keď cena reklamy stúpa a reklamné plochy hromadne vykupujú spoločnosti ako Allegro či Temu.

image

Barbara Lachová, Media Strategy Lead, Zaraguza

Barbara Lachová, Media Strategy Lead Zaraguza

Správne rozdelenie budgetu závisí od štádia biznisu, cieľov, konkurencie, cieľovej skupiny a vývoja trhu. Začínajúce firmy často investujú až 100 percent do performance kvôli rýchlemu ROI. To je krátkozraké, lebo bez podpory brandu nedokáže performance dlhodobo rásť. Ideálne je preto hneď od začiatku investovať budget v pomere napr. 70 percent performance a 30 percent brand. Sweet spot pre etablované značky vnímam na úrovni 60 – 70 percent brand a 30 – 40 percent performance. Treba sledovať CPA, ROAS, CLV a brandové metriky (Branded search volume, Direct traffic, Social SOV, neskôr aj Brand recognition, recall,...) a podľa nich nájsť svoj vlastný ideálny pomer rozdelenia budgetu.

...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. október 2024 19:33