StoryEditor

Digital News Report: Správy ľudí unavujú, hľadajú optimistickejší obsah a autenticitu

23.09.2024, 11:44
Autor:
redred
  • Podľa najnovšieho prieskumu Digital News Report štandardnej žurnalistike šliapu na päty osobnosti sociálnych sietí.
  • Používateľom ponúkajú informácie a spravodajstvo v atraktívnejšej, osobnejšej a zábavnejšej forme.
  • Orientujú sa často na YouTube, niekdajšieho kráľa video obsahu, ktorý naberá druhý dych.
  • Prinášame 6 kľúčových trendov, na ktoré prieskum poukázal.

Výročná správa Digital News Report, ktorú tento rok už trinástykrát vydáva Reuters Institute for Study of Journalism, mapovala aj tentoraz dianie v onlinovom svete a odhalila nové zistenia o prístupe k správam viac ako 95 000 používateľov a konzumentov online obsahu v 47 krajinách. Report sa zameriava na rastúci význam platforiem vo vzťahu k produkcii a spotrebe správ vrátane contentu na sociálnych médiách.

Poukazuje na meniace sa správanie spotrebiteľov aj vo vzťahu k rozmachu AI a vizuálnej tvorbe, ako aj ich ochotu za informácie platiť. Tohtoročný report vychádza v rozporuplnom čase, keď sa vo viacerých krajinách schyľuje k voľbám, pokračujú vojenské konflikty na Ukrajine či v Gaze, inflácia hrozí ďalším rastom, ekonomicky silné štáty pociťujú výrazné oslabenie a vo viacerých krajinách rastie tlak vlád, politikov či iných mocenských síl na spravodajské nezávislé médiá.

Práve v týchto časoch je pritom pretrvanie objektívnej a nezávislej žurnalistiky dôležitejšie ako kedykoľvek predtým. Prieskum ukázal, že globálne len 40 percent ľudí dôveruje médiám, pričom Slovensko je nízko pod týmto mediánom s 25 percentami. Práca médií sa však rozprestiera nielen na domovských weboch vydavateľstiev, ktoré navštevuje čoraz menej ľudí, ale aj na sociálnych sieťach, kde svoju pozornosť sústreďujú napríklad generácia Z či dokonca mileniáli oveľa častejšie.

Médiá tak stoja pred výzvou, ako zaujať publikum vecným spravodajstvom. Časť totiž cielene vyhľadáva a uprednostňuje v online priestore správy a politický obsah, ďalší používatelia online platforiem sa však sústreďujú na zábavnejšie pútavé formáty a informácie vyhľadávajú a konzumujú primárne na sociálnych sieťach, iní sa dokonca správam cielene vyhýbajú (globálne až 39 percent opýtaných).

Veľkou témou je aj AI, ktorú v...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. október 2024 07:03