Prvé tri sa stali v úvodnej časti launchovania kampane partnerom pri tvorbe webu, kreatívy, komunikačnej stratégie a nákupu médií a plánovania.
Ako na špecifické potreby rôznych cieľových skupín
Výsledkom spolupráce je kampaň, ktorá predstavuje terestriálne televízne vysielanie pod názvom "Grátis telka". Tento názov zdôrazňuje najdôležitejší benefit služby – možnosť sledovať televíziu zadarmo.
„V samotných video spotoch sme chceli dosiahnuť, aby naše správa pôsobila čo najdramatickejšie a preto sme pracovali so slovom Koniec. Konce totiž často bývajú smutné… ale nie nevyhnutne. Preto v krátkych spotoch ukazujeme konce fiktívnych filmov, ktoré sú začiatkom správy o Konci platenia za televíziu.
Bolo veľmi zaujímavé vyberať najvhodnejšie žánre “koncov filmov” tak, aby fitovala s cieľovou skupinou. Klient nám dal priestor venovať sa filmárskemu craftu a vyskočiť tak medzi ostatnými sponzorskými odkazmi aj v online. Teším sa, že sa nám podarilo kreatívne spracovať aj tento, “kreatívcami častokrát podceňovaný” mediálny formát," hovorí Peter Michalka z Wiktor Leo Burnett.
„Uplynulé turbulentné ekonomické obdobie poznačené vysokou infláciou spôsobilo, že mnohí z nás museli a stále musia prehodnocovať výdavky v domácnosti vrátane tých za televíziu. Kampaňou chceme širokej verejnosti opäť pripomenúť, že existuje rozumná (výhodná) alternatíva príjmu televízneho signálu bez potreby platenia a bez nutnosti pripojenia k internetu. Pokrytie je navyše dostupné pre 99% slovenských domácností," doplnil Rudolf Urbánek, generálny riaditeľ Towercom, a.s.
V rámci propagácie novej Grátis telky bolo potrebné osloviť širokú verejnosť a dostať sa do všetkých kútov Slovenska. Kľúčovým formátom, ktorý zaujme publikum, sa stalo video, ktoré účinne prispieva k awareness efektu a je šírené v TV a v online prostredí. Po upútaní pozornosti sú potenciálni klienti cielene sprevádzaní online kampaňami, ktoré sú prispôsobené ich špecifickým potrebám a záujmom.
„Na dosiahnutie tohto cieľa sme použili presne cielené online reklamy na sociálnych sieťach, Google Ads a bannerové reklamy na relevantných webových stránkach,“ uvádza Tomáš Mladý zo Starmedie.
„Pre zvýšenie všeobecného povedomia a vytvorenie záujmu sme spustili televíznu kampaň, pre podporu vizuálnej zapamätateľnosti sme navrhli strategicky rozmiestnené billboardové plochy a pre staršiu časť cieľovej skupiny sme využili tématické televízne časopisy."
Aby bola zapamätateľnosť ešte vyššia claim komunikujú v rádiách. Hlavné posolstvo kampane je jasné: „Koniec platenia za televíziu“, čím Towercom pripomína divákom, že Grátis telka im umožňuje sledovať deväť základných programov bez nutnosti platiť mesačné poplatky," hovorí Ivet Chrenková zo Starmedie.
Vizitka kampane:
Klient: Towercom, a.s. - Marek Marcinov
Agentúra: Wiktor Leo Burnett
Creative Director: Peter Michalka
Copywriter: Ladislav Macko, Peter Michalka, Martin Keder
Art Director: Richard Sokol
Account Director: Michal Kopriva
Account Manager: Denis Kostelanský
Strategy Director: Vladimír Lefík
Produkcia: ToxPro
Režisér: Maxim Kľujev
Mediálna agentúra: Starmedia
Media Client Service: Zuzana Gogolová
Media Director: Iveta Chrenková
Digital Media Director: Tomáš Mladý
Digitálna agentúra: DataConcept, Jaroslav Baláž