Reklamná brandža bude dnes na jednom mieste. Termín odovzdávania prestížnych cien sa síce posunul o dva týždne, ale o to viac stúpa adrenalín.
Kto vyhrá klince? Kto sa stane Agentúrou večera? Budeme mať Grand Prix? Odpovede presne na tieto otázky sa dozvieme už večer. V Stars Auditoriu v Bratislave sa budú odovzdávať klince.
Bude to oslava reklamy. Najsledovanejšou kategóriou je, samozrejme, Kampaň. Pozrime sa, ktoré práce sa dostali až do finále. Máte tu svojho favorita?
ChorobaAgentúra: applepie
Klient: Novo Nordisk Slovensko
Podkategória: K1 – Integrovaná kampaň
Obezita je choroba, ktorá má rozmery pandémie. Mnohí však majú voči ľuďom s nadváhou predsudky, a tak trpia sami a v tichosti, namiesto toho, aby vyhľadali odbornú pomoc. Naša úloha bola jasná – zvýšiť povedomie o tejto chorobe a vytvoriť bezpečné prostredie pre ľudí bojujúcich s obezitou. Potrebovali sme vymyslieť niečo, čo zaujme a zarezonuje. Niečo, čo bude rovnako šokujúce ako čísla súvisiace s týmto závažným ochorením. Tak sa zrodil nápad na katastrofický trhák od Jonáša Karáska.
Menštruačné šatyAgentúra: Istropolitana Ogilvy
Klient: TESCO (Katarína Pšenáková, Michaela Lehotská, Mária Zerzanová)
Podkategória: K1 – Integrovaná kampaň
Až 44 % Sloveniek zažilo menštruačnú chudobu. Niektoré ženy, ktoré si nemôžu dovoliť menštruačné potreby, si ich vyrábajú z nastrihaných kusov látok. Na Slovensku sa však o tomto probléme nehovorí. Tesco preto vytvorilo unikátny awareness symbol – Menštruačné šaty, ktoré búrajú tabu o menštruačnej chudobe. Špeciálne šaty sa stali ústredným motívom celej kampane. Objavili sa v online spote, televíznych reportážach, desiatkach PR správach, na tlačovej konferencii, v citylightoch a vystavené na figurínach v Tescu.
SWIPE – Klip podľa tebaAgentúra: MUW Saatchi & Saatchi
Klient: Slovak Telekom
Podkategória: K1 – Integrovaná kampaň
Pre značky je čoraz ťažšie zaujať Gen Z. Táto špecifická cieľová skupina má vlastný humor, content, štýl, chcú byť videní a vypočutí. Sami najlepšie vedia, čo vlastne chcú. A týka sa to aj komunikácie. Nechceli sme však spraviť len ďalšiu customer-made reklamu.V kampani sme sa potrebovali prirodzene dostať priamo do stredu ich subkultúry. Na pomoc sme si preto prizvali rapera Gleba.
Vzájomný rešpekt je ten najkrajší darčekAgentúra: MUW Saatchi & Saatchi
Klient: Slovak Telekom
Podkategória: K1 – Integrovaná kampaň
Aj za cenu toho, že časť verejnosti pobúrime, sme sa rozhodli ukázať pravý obraz Vianoc mnohých rodín. Natočili sme príbeh o mladom mužovi, ktorý na sviatky prichádza domov a čelí sérii náročných otázok od blízkych. Pritom tá najdôležitejšia otázka, ktorú by sme sa jeden druhého mali pýtať častejšie, je jednoduchá: „Si šťastný?“ Kampane sa hneď po uverejnení chytila väčšina slovenskej dezinformačnej scény, potom však prišla vlna podpory od ľudí, influencerov a dokonca politikov.
Nevýslovne dobrá ponukaAgentúra: Respect APP
Klient: Hyundai
Podkategória: K1 – Integrovaná kampaň
Hyundai TUCSON je najpredávanejším SUV od Hyundaiu. A to aj napriek tomu, že jeho názov mnoho Slovákov nevie správne vysloviť a používajú rôzne skomoleniny na jeho označenie. Pri príležitosti letnej zvýhodnenej ponuky na kľúčový model Hyundai TUCSON sme sa rozhodli poukázať, že práve TUCSON je tiež jedným z takýchto slov. Prečo však upozorňovať na svoju nevýhodu? Práve skomoleniny názvu nám humorným spôsobom pomohli odstrániť túto komunikačnú bariéru a pretransformovať ju na komunikačnú výhodu a podporiť aj pozitívne emócie k značke.
Nezmeškajte šancu vidieť ich naživoAgentúra: Triad
Klient: VÚB Banka
Podkategória: K2 – Digitálna kampaň
Nadácia VÚB už 15 rokov pomáha vdýchnuť život chátrajúcim pamiatkam na Slovensku. My sme sa im rozhodli vdýchnuť život doslova. Vďaka novým technológiám v podobe AI bolo prvýkrát možné niečo také realizovať v menšom budgete, ktorý sme mali k dispozícii. Oživené pamiatky vyzvali ľudí prostredníctvom piesne, aby nezmeškali šancu vidieť ich naživo a hlasovali za ich záchranu. Myšlienku sme podporili aj živým vystúpením pamiatok v livestreame.
Poďte sa viac dotýkať!Agentúra: Wiktor Leo Burnett
Klient: Kofola ČeskoSlovensko
Podkategória: K1 – Integrovaná kampaň
Aj tento rok sa Kofola drží svojej láskyplnej misie a dodáva láske bublinky. Kampaň sme postavili na insighte súvisiacom s dotykmi: 2,5 hod. na mobile = 2 600 dotykov, ktoré by sme mohli venovať svojim láskam, zvýšiť si tak hladinu oxytocínu – hormónu lásky a rozbublinkovať svoj vzťah. Kofole na to, aby láske pomáhala, nielen naoko, ale reálne, stačí jedna jednoduchá výzva: poďte sa s partnermi a partnerkami viac dotýkať! V TV a online ju rozohrávame prostredníctvom Kofoláskových máp dotykov, ktoré partnerov navigujú na erotogénne zóny. V gastre a na festivaloch zase k dotykom inšpirujú Kofoláskové dotykové tetovačky a aktivačka čapovaná Kofola iba za pusu.
Hrdí a nezničiteľníAgentúra: Free Andy
Klient: Dúhový PRIDE
Podkategória: K3 – NGO kampaň
Vytvorili sme nezničiteľnú dúhovú vlajku – nepriestrelnú, nehorľavú a neprebodnuteľnú. Vďaka high-tech materiálu Twaron rovnako odolnú ako komunita, ktorú reprezentuje. Nezničiteľná vlajka sa stala symbolom smutne výnimočného ročníka Dúhový PRIDE 2023 a viala naprieč kampaňou. Bola vystavená na Námestí slobody a každý si ju mohol chytiť, odfotiť a šíriť jej posolstvo ďalej.
Zachráňme originálAgentúra: EFFE Bratislava
Klient: Ekotopfilm/Envirofilm
Podkategória: K3 – NGO kampaň
Ekotopfilm oslavoval 50 rokov existencie, a tak sme sa rozhodli bilancovať. Zistili sme, že za 50 rokov o. i. vplyvom človeka vyhynuli 2/3 všetkých zvierat na planéte a že sme napríklad vyprodukovali vyše 114 mld. ton plastových napodobenín. Populácia neživých zvierat prerástla tie skutočné. Práve na to v kampani upozorňujeme.
Najkrajšie zvuky SlovenskaAgentúra: Wiktor Leo Burnett
Klient: Škoda Auto Slovensko
Podkategória: K2 – Digitálna kampaň
100 % elektrický Enyaq neruší prírodu hlukom ani emisiami. Ako túto vlastnosť typickú pre všetky elektromobily uchopiť inovatívne a pritom zachovať objaviteľskú povahu značky Škoda? Enyaq sme odovzdali hudobníkovi, skladateľovi a multiinštrumentalistovi Jurešovi Líškovi a nechali ho objavovať Slovensko. No tentoraz ušami. Z jeho dobrodružnej cesty za najkrajšími zvukmi Slovenska vznikol štvorminútový dokumentárny minifilm, unikátny zvukový sprievodca po krajine, a jedinečné skladby zmixované zo zvukov našej prírody.
Správy, ktoré nikto nechce čítaťAgentúra: MUW Saatchi & Saatchi
Klient: Slovak Telekom
Podkategória: K4 – Small budget kampaň
Spojili sme sa so slovenskými redakciami a vytlačili sme Správy, ktoré nikto nechce čítať. Špeciálny denník, v ktorom sa namiesto rozhovorov či komentárov objavili skutočné správy, ktoré novinárom denne prichádzajú. A hoci verejnosť o tomto probléme tušila, po prvý raz mohol každý na vlastné oči vidieť, akým agresívnym a vulgárnym vyhrážkam žurnalisti čelia. Noviny sme dali prečítať nič netušiacim ľuďom v online videu, ktoré sme aj v ďalších recutoch uverejnili na sociálnych sieťach. Tie najsilnejšie a najhoršie správy sme šírili aj v Tik Tokoch a vo vizuáloch. Noviny si tiež mohli ľudia prelistovať virtuálne na webe alebo fyzicky v kníhkupectvách Martinus.
Destinácia domovAgentúra: Respect APP
Klient: Úsmev ako dar
Podkategória: K3 – NGO kampaň
Úsmev ako dar každoročne spúšťa kampaň na finančnú zbierku pre deti a rodiny v núdzi. Na ťažkú situáciu tých, ktorým hrozí strata bývania, sme tentoraz upozornili formou jednej z najobľúbenejších aktivít a tém na sociálnych sieťach – cestovania. Na základe dát od Úsmevu ako dar sme však upozornili, že vysnívanou destináciou mnohých rodín na Slovensku nie sú exotické destinácie, ale obyčajný domov. Kampaňou sme vyzbierali rekordný počet finančných prostriedkov a kampaň Destinácia domov bola doteraz najúspešnejšou kampaňou pre Úsmev ako dar.
Slovník odcudzených slovAgentúra: This is locco
Klient: Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku
Podkategória: K3 – NGO kampaň
Slová ako fašista, progresívec, migrant, mier a mnohé ďalšie sú dnes úmyselne krivené tak, aby vyhovovali rôznym záujmom či naratívom. „Zlodeji slov“ sa neustále pokúšajú tieto slová odcudziť a naplniť ich falošným významom. Keď totiž stratíme schopnosť rozoznávať pravdu, sme náchylnejší prijímať klamstvá a dezinformácie. Ako sa proti tomu dá bojovať? Vytvorili sme jedinečný Slovník odcudzených slov. Obsahuje slová, ktoré sú z našej slovnej zásoby systematicky kradnuté. Nájdeme v ňom správne aj nesprávne použitie slová s príkladmi vo vetách. Slovník obsahuje aj voľné strany na dopĺňanie nových slov.
NEZOMRIAgentúra: This is locco
Klient: Dr. Max
Podkategória: K4 – Small budget kampaň
Dr. Max ponúka širokú škálu vitamínov a minerálov na podporu imunity. Slováci však nevenujú pozornosť prevencii a vitamíny užívajú skôr výnimočne. Toto sme potrebovali zmeniť. Spojili sme sa s populárnou meme stránkou ZOMRI a využili sme ich populárny merch – plátenú tašku s nápisom ZOMRI. Zabalili sme do nej rôzne vitamíny a minerály značky Dr. Max a zmenili jej message na NEZOMRI. Náš produkt sme zaslali influencerom, ktorí počas kampane ochoreli, čo nám prinieslo autentickú podporu na sociálnych sieťach. Influenceri nám BEZPLATNE venovali niekoľko stories a príspevkov, čím sa výrazne zvýšil dosah kampane. A tak sme s minimálnym budgetom vytvorili kampaň na podporu imunity a náš limitovaný bundle sa nám podarilo vypredať za neuveriteľných 24 hodín.
Príbehy na plátne aj mimo nehoAgentúra: oh my DOT
Klient: Cinematik International Film Festival
Podkategória: K4 – Small budget kampaň
Za 6 dní filmového festivalu si človek užije viac ako len príbehy na plátne. Zažije najmä tie mimo neho. A práve príbehy, ktoré ľudia zažívajú na festivale, sa stali nosnými prvkami našej kampane. Od nových známostí cez zmeškané filmy až po chytanie posledných miest či nekonečných dilem, ktorá opierka v kine je vlastne tá moja. Vďaka nim sme vedeli odkomunikovať všetko, čo sa na festivale malo diať alebo sa už udialo. V statike aj v animácii, v offline aj v online. Na to, aby sme ich dokázali čo najlepšie zobraziť, nám poslúžila forma, bez ktorej sa žiadny film nezaobíde.
Na Slovnaft BAjku Raz DvaAgentúra: oh my DOT
Klient: Slovnaft
Podkategória: K4 – Small budget kampaň
Bratislava bola britským redakčným portálom vyhlásená za tretie najnudnejšie mesto sveta. Je vraj malá a nič sa v nej nedeje. V kampani toto tvrdenie otáčame na výhodu a v online aj offline hovoríme, že všetky cool miesta sú od seba na bicykli na skok. A aby nebola nudná, v spolupráci so samotným mestom sme navyše vytvorili netradičnú hru. Mestské PEXESO, ktoré benefity BAjku nielen vysvetlí, ale dovolí ich Bratislavčanom aj zažiť.