Čedok predstavuje slogan „Stále je čo objavovať“ a spúšťa novú kampaň o emóciách z prvých cestovateľských zážitkovČedok
StoryEditor

Čedok predstavil pred zimnou sezónou novú vizuálnu identitu a slogan

27.09.2024, 12:47
Autor:
michmich

Slogan „Stále je čo objavovať“ prepája komunikáciu cestovnej kancelárie a bude v inom svetle propagovať cestovateľské zážitky a zaujímavé miesta - tvrdí Čedok.

Spolu so stratégiou značky bola vytvorená aj nová kampaň na podporu povedomia o značke a predaja zájazdov s konceptom „PRVÉ“, ktorý sa spája s emóciami dovolenky. Hlavnú úlohu zohrávajú prvé zážitky spojené najmä s cestovaním, ale aj s inými dôležitými životnými  míľnikmi. V kampani Čedok sa po prvýkrát predstavuje nový komunikačný smer založený na objavovaní. Vizuály sa objavia online, ako aj v rozhlasovom a televíznom vysielaní, a to na Slovensku aj v Českej republike.

image

Kampaň Čedok zima 2024-2025 s vizuálom na prvú lyžovačku.

Čedok
„Pre klienta nechceme byť len miestom, kde si kúpi zájazd a užije si dovolenku, ale partnerom a zdrojom inšpirácie pri objavovaní nových destinácií alebo tých, ktoré už pozná, ale z iného uhla pohľadu. Napriek tradícii a významnej histórii značky sa nespoliehame na bežnú komunikáciu, ktorá je typická pre odvetvie cestovného ruchu, ale chceme ísť vlastným a inovatívnym smerom. Na základe tejto myšlienky vznikol grafický prvok obrysov mapy na vizuáloch a slogan ‚Stále je čo objavovať‘, ktorým chceme budovať silné povedomie značky Čedok a dlhodobo ju rozvíjať,“ uviedla Edita Rendlová, obchodná a marketingová riaditeľka spoločnosti Čedok.

„Kampaň ‚PRVÉ‘ predstavuje nový smer, ktorý nám umožní vytvoriť silnejšie emocionálne puto s našimi klientmi. Naším cieľom je vyvolať v nich pozitívne emócie a spojiť ich s ich prvými dovolenkovými zážitkami, či už ide o prvú lásku, prvé prebudenie pri mori alebo iné nezabudnuteľné momenty,“ dodala Jana Jusková, marketingová manažérka Čedoku.

image

Kampaň Čedok zima 2024-2025 s vizuálom na prvú dovolenku na pláži počas Vianoc.

Čedok
Kampaň na podporu zážitkov spojených so zimnou dovolenkou, či už v exotických destináciách alebo na horách, vznikla v spolupráci s komunikačnou agentúrou OAK Prague Terezy Svěrákovej a Tomáša Dvořáka. Hlavné vizuály sú prepojené s televíznou reklamou, ktorá smeruje na obrazovky JOJ Group. Medzi ďalšie komunikačné kanály budú patriť rozhlasové spoty, online bannery a sociálne siete. Podobný rozsah bude mať kampaň aj v Českej republike, vrátane celoplošných billboardov a reklamných spotov na staniciach skupiny Nova a Prima.

Spolu so spustením kampane je to aj ostrý štart novej vizuálnej identity spoločnosti, na ktorej pracoval interný marketingový tím a agentúra Unity design. Na celkovej stratégii značky sa podieľal aj Slavo Marušinec, známy stratég, ktorý sa v minulosti podieľal na určovaní hodnôt a hlavného smerovania komunikácie napríklad pre Kofolu alebo Rajec.

Čedok predstavuje slogan „Stále je čo objavovať“ a spúšťa novú kampaň o emóciách z prvých cestovateľských zážitkov

Čedok už viac ako 104 rokov rozvíja nielen služby cestovného ruchu, ale aj jeho vizuálnu stránku. Počas svojej histórie prišiel s rôznymi marketingovými trendmi a kanálmi, ktoré sa v priebehu storočia menili a súviseli s aktuálnou dobou a hlavnými destináciami, do ktorých ľudia cestovali. Počiatky značky spoločnosti, vtedajšej Československej dopravnej agentúry alebo Čedoku, siahajú štyri roky po jej založení, do roku 1924.

V tomto roku spoločnosť prvýkrát použila aj grafický názov značky na obálke katalógu zájazdov. Svoje logo začal Čedok systematicky používať v 30. rokoch 20. storočia. Po dlhé desaťročia bol symbol vtáka, diaľkového cestovateľa, v heraldickom štíte pravdepodobne najznámejším identifikačným znakom, ktorý mal predstavovať dlhé cesty českých rytierov. Tento ikonický symbol používala spoločnosť v rôznych obmenách od roku 1946 až do nedávna, keď prešla na používanie čistého loga v podobe nápisu Čedok.

image

Čedok už viac ako 104 rokov rozvíja nielen služby cestovného ruchu, ale aj jeho vizuálnu stránku.

Čedok
Samotné logo zostáva v roku 2024 nezmenené, ale používa sa v jednoduchej podobe a vo formátoch, ktoré sú prispôsobené 21. storočiu a moderným komunikačným kanálom. Nová identita značky, ktorá bola vytvorená po prvýkrát v novodobej histórii, teraz jasne definuje hodnoty značky a slogan, ako aj grafické prvky, ako sú použité farby, písmo alebo ikony, tonalita fotografií, ale aj jasne rozpoznateľné prvky, ako sú mapy krajín, v ktorých Čedok organizuje zájazdy, alebo symbol palubnej vstupenky ako zaujímavý prvok vo vizuáli.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. september 2024 14:39