Spot z dielne agentúry Elite/Monday Lovers zobrazuje malé dievčatko, ktoré sa stratilo v nákupnom centre, no nemá sa ku komu vrátiť. Tento obraz reflektuje situáciu tisícok detí v detských domovoch.
Združenie Návrat už vyše 30 rokov podporuje návrat detí naspäť do rodín. Či už biologických alebo náhradných. Poskytuje podporu pre rodiny, ktoré chcú prijať deti z detských domovov, a pomáha im prejsť procesom osvojenia alebo pestúnskej starostlivosti. Poskytuje však podporu aj rodinám, ktoré sú v ohrození a pomoc je nevyhnutná. Cieľom je nielen poskytnúť deťom stabilný domov, ale aj pomôcť im prekonať traumy a náročné situácie, ktorým čelili.
„Kampaň vychádza zo strachu, ktorý pozná každý rodič – obavy z toho, že sa dieťa stratí. Čo si však často neuvedomujeme, je, aké desivé to musí byť pre to dieťa, keď sa nemá ku komu vrátiť. Veľmi nás teší, že sa toľko dobrých ľudí spojilo za peknú a nesmierne dôležitú vec. Ohlasy sú výborné a dúfame, že spot nezostane len pekne natočenou reklamou, ale bude mať aj reálne výsledky,“ približuje situáciu Barbora Grič, copywriterka z Elite/Monday Lovers.
Pre dieťa je kľúčové vyrastať v rodine, aby si od mala budovalo trvalé vzťahy, čo v detskom domove nie je možné. Keďže vás ráno budí jedna teta, ďalšia vám dáva obed a tretia vás večer uspáva. Jedine stabilná rodina dokáže dieťaťu poskytnúť podmienky pre zdravý duševný vývin. Preto je alarmujúce, že na Slovensku je momentálne až 4000 detí bez domova.
„To, že máme fundraisingovú kampaň na tak vysokej úrovni je pre nás mimoriadna situácia, za ktorú sme veľmi vďační. O to viac, že ponuka vytvoriť a realizovať kampaň prišla zo strany Elite - Monday Lovers. Nikto sme nevedeli do čoho ideme, ale tešila nás tvorba a výstup a sme zvedaví, ako na kampaň zareaguje verejnosť. Na kampani je skvelé, že má aj eduktívno osvetový význam, ale aj fundraisingovo brandový, ktorý prispeje k udržateľnosti našich služieb,“ približuje skúsenosť s procesom predseda Návratu Marek Roháček.
Súčasťou kampane je aj online vizuál, ktorý nafotil Šymon Kliman. Rovnako sa k nej pridáva aj rádiový spot, v ktorom sa ohlasuje známy hlas Adely Vinczeovej, ako aj v online verzii. Okrem toho bola vytvorená aj nová fundraisingová microsite - domovjerodina.sk.
Vizitka kampane
Klient: Návrat
Marek Roháček
Anna Kratochvílová
Ivana Bizoňová
Agentúra: Elite/Monday Lovers
Creative & Strategy Director: Peter Šurín
Art Director: Juraj Vačko
Copywriter: Barbora Grič, Barbora Jurovcová, Matej Valo
Account Manager: Samuel Hudec
Account Director: Marián Hlinka
Social Media Manager: Barbora Jurovcová, Kitti Pastoreková
Web Developer: Martin Čačík
Production: Right&Stuff
Director: Dano Dekan
DOP: Martin Chlpík
Executive producer R&S: Viktor Šesták
Executive director R&S: Petra "Kyrra" Barčáková
1st AD: Tomáš Tretinik
Production manager: Dagmara Regitková
Production support: Simona Vavrincova, Alica Cellar
Cast: Karolína Kopecká, Juraj Haviar
Editor: Marek Bihúň
Color grading: Lucia Kovaľová
VFX: Michal Šabík
Sound: Bajko
Grip: Zdeno Zeman
Lights: Daylight, Erik Voboril
Styling: Zuzana Falátová
MUAH: Ivana Súkenníková
Set design: Peťo Halík
Camera: REproduction
1st AC: Radka Šišuláková
Casting: Mária Magálová
Location: Set Seekers, Peter Bezák
Fotograf: Šymon Kliman
BTS kamera: Viktor Gubka
Catering: FilmCat