Originálna komunikačná kampaň, prostredníctvom ktorej chce Nadácia Markíza zvýšiť povedomie o novom zameraní jej dôležitého projektu Odpíšeme Ti, pokračuje ďalšou fázou. Už skôr avizovaný druhý televízny spot je do vysielania nasadený práve dnes, v piatok 25. októbra, a je zameraný na tému, o ktorej sa príliš nehovorí, ale v rámci detského duševného zdravia je priam kľúčová a to je komunikácia detí a rodičov.
Úlohy otca, ktorý rozhovor so svojou dcérou začína klasickou vetou: „Čo bolo v škole?“, no postupne si uvedomí, že to nestačí, sa zhostil talentovaný herec a zároveň ambasádor Odpíšeme Ti Jakub Jablonský. „V dnešnej šialene rýchlej dobe riešime veľa vecí automaticky. Napríklad sa spýtame niekoho, ako sa má, ale ani nečakáme na odpoveď. Nestíhame sa zastaviť, zamyslieť sa, vypočuť si druhých. Som presvedčený, že pre deti je o to dôležitejšie vedieť, že nech sa deje čokoľvek, sme tu vždy pre ne, máme na ne čas a pochopenie. Aj o tom je projekt Odpíšeme Ti a ja som veľmi rád, že môžem byť jeho súčasťou,“ uviedol Jakub Jablonský. Kameru mal na starosti Tomáš Juríček, spot režíroval autor filmových hitov Amnestie či Invalid Jonáš Karásek, Prvý spot bol premiérovo odvysielaný na Svetový deň duševného zdravia 10. októbra a stretol sa s veľkým diváckym záujmom a množstvom pozitívnych reakcií. Intímny a zároveň veľmi emotívny spot zobrazuje chlapca, ktorý sedí v tmavej detskej izbe a s neistým hlasom volá na Linku detskej istoty. Hoci sa spočiatku zdráha podeliť sa so svojimi pocitmi, s každým jeho slovom sa v izbe zažína svetlo v duchu posolstva: „S každým slovom sa budeš cítiť lepšie.“ Spot mal po palcom renomovaný režisér Milan Balog. Komunikačná kampaň, ktorej pilierom sú práve tieto dva krátke filmové príbehy, vznikla v rámci interných kapacít kreatívneho oddelenia Centra marketingu skupiny Markízav spolupráci s kreatívcom Martinom Kederom, ktorý je zároveň autorom celého konceptu. „Stála pred nami pomerne veľká výzva – chceli sme zachytiť detský svet a vnútorné prežívanie citlivo, no zároveň pútavo, aby sme priniesli nielen emócie, ale aj informácie o projekte Odpíšeme Ti. Zároveň sme sa však rozhodli osloviť aj rodičov, aby sa zamysleli nad tým, čo ich deti prežívajú a že aj malá zmena v komunikácií môže priniesť veľa,“ vysvetlil Martin Keder. „Verím, že silné myšlienky projektu Odpíšeme Ti sa nám podarilo sprostredkovať širokému publiku. Vďaka patrí celému tímu, ktorý na kampani pracoval s veľkým nasadením,“ dodal Július Cerina, šéf kreatívneho oddelenia Centra marketingu skupiny Markíza. Počas celého procesu vzniku kampane konzultoval tvorivý tím svoje predstavy a zámery s renomovanou detskou psychologičkou a garantkou projektu Odpíšeme Ti, PaedDr. Petrou Arslan Šinkovou. Projekt Nadácie Markíza a jej partnerov Odpíšeme Ti nielenže dostáva medzi širokú verejnosť témy, ktoré si rozhodne zaslúžia veľkú pozornosť, ale prináša aj praktické rady a konkrétne riešenia. Pôvodne sa projekt venoval téme šikanovania na školách. Aktuálne však svoje zameranie rozšíril všeobecne na detské duševné zdravie pričom prináša mnohé aktivity a viaceré novinky, ako napríklad bezplatnú terapeutickú pomoc pre deti po celom Slovensku. Rozšírený projekt Odpíšeme Ti ponúka komplexnejší prístup v rámci podpory duševného zdravia detí. Pomoc je naďalej poskytovaná prostredníctvom anonymnej Linky detskej istoty na bezplatnom telefónnom čísle 116 111, ktorá je k dispozícii 24 hodín, 7 dní v týždni, ako aj cez chatové a emailové poradenstvo na vynovenej stránke www.odpisemeti.sk, ktoré je dostupné vo vybraných hodinách. Po novom sa však bezplatné telefonické a online poradenstvo rozširuje o možnosť bezplatnej terapeutickej starostlivosti pre deti po celom Slovensku, realizovanou tvárou v tvár, ako aj o komunitné aktivity.Partnermi projektu sú Nadácia Volkswagen Slovakia, Linka detskej istoty, Liga za duševné zdravie SR, záštitu nad projektom má Ministerstvo školstva, výskumu, vývoja a mládeže SR.