Energetické spoločenstvá fungujú napríklad tak, že sa spojí skupina susedov v bytovom dome, dohodne sa na umiestnení fotovoltických panelov, veternej turbíny či tepelných čerpadiel na svojom paneláku a začnú si vyrábať energiu z obnoviteľných zdrojov energie (OZE).
Prebytočnú energiu vedia následne vďaka batériovému úložisku využívať aj v čase, keď je výroba energie znížená alebo dopyt po energii stúpa. Súčasťou energetického spoločenstva však môžu byť aj obyvatelia rodinných domov, malé podniky či dokonca obce.
"Platy máme nízke, tovary a služby sú drahé a vysoké účty za energie túto situáciu nezlepšujú. Práve energetické komunity by ľuďom mohli pomôcť ušetriť rádovo stovky eur," uviedla hovorkyňa Greenpeace Slovensko Miroslava Ábelová.V agentúre Róberta Slováka a jeho priateľov vznikla idea a vizualia konceptu, ktorá je postavená na “analógových vystrihovačkách” z recyklovaných kartónov. Komunikácia akcentuje prioritne ekonomické výhody, preto kampaň zastrešuje headline Slnko vychádza lepšie.
“Usúdili sme, že pre túto cieľovú skupinu môžu byť šetrenie peňazí silnejším motivátorom ako ekologický rozmer, avšak pri energetických spoločenstvách sa to krásne snúbi. Teší ma, že Greenpeace Slovensko prináša túto tému a navrhuje osožné a funkčné riešenia,” hovorí kreatívny riaditeľ agentúry Róbert Slovák.
Okrem vizuálov a webstránky agentúra pripravila aj video, ktorého animáciu mali na starosti v štúdiu Cukru.
Vizitka kampane:
Klient: Greenpeace Slovensko
Agentúra: Slovák & Friends
Strategička: Romana Umrianová
Kreatívny riaditeľ: Róbert Slovák
Copywriterka: Lenka Bónová
Grafický dizajn: Jakub Mikula
Produkcia: Viktor Kamenický
Animácie: Cukru