Developerský projekt Čerešne od ITB sa stal najpredávanejším projektom v Bratislave za minulý rok a potvrdzujú to aj aktuálne dáta za tretí kvartál 2024. Developer ITB spolu s agentúrou Elite/Monday Lovers spustili kampaň s netradičným spracovaním.
„Kampane developerských projektov fungujú prakticky cez kopírák. Vyladené a vysvietené vizualizácie z vtáčej perspektívy doplnené o chytľavé headliny a ponúkajúce výhľady, štandardy alebo iné prednosti projektu, ktoré vytipuje developer s agentúrou. Chceli sme to postaviť inak, spojili to s odvahou klienta a vyšla z toho unikátna kampaň,“ predstavuje kampaň Peter Šurín, kreatívny a strategický riaditeľ z Elite/Monday Lovers.
Status najpredávanejšieho projektu je silným posolstvom, ale komunikáciu chceli postaviť na skutočných dôvodoch, prečo sa tak stalo. „Urobili sme si prieskum medzi obyvateľmi a vlastníkmi bytov v Čerešniach a zisťovali, prečo si pri tak dôležitom životnom rozhodnutí z množstva projektov v Bratislave vybrali práve Čerešne. Obyvatelia sa najčastejšie zhodli na štyroch výhodách - architektúra, lokalita, komunitnosť a dopravná dostupnosť projektu,“ hovorí Ľubomíra Hudáková, Head of marketing ITB Development.
Práve tieto štyri oblasti sa stali zadaním pre umelcov - fotografov Lousyho Aubera a Welin Nagyovú, ilustrátorku Michaelu Chmelíčkovú a maliarku Hulu. Každý z nich dostal jednu tému a voľné ruky na jej spracovanie do vizuálneho diela zobrazujúceho konkrétny benefit.
„Je celkom netradičné, že ako fotograf dostanem pri komerčnom zadaní voľnú ruku. V rámci projektu Čerešne to tak bolo a to ma zo všetkého teší najviac. Je to veľmi príjemný pocit a zároveň také vykročenie z reklamnej rutiny, vidieť citylight, kde nie je iba moje fotografické remeslo, ale zároveň aj kreatíva,“ opisuje prácu na projekte fotograf Lousy Auber
Vznikli tak štyri autorské vizuály, ktoré sa stali nosnými prvkami kampane. Okrem toho, že sa umelecké diela zobrazujúce Čerešne dostali do OOH plôch a online vizuálov, tak ich developer spolu s autormi predstavili aj na vernisáži, kde projekt odprezentovali svojim partnerom a budúcim vlastníkom nehnuteľnosti.
„Myšlienka tejto kampane nás veľmi oslovila, pretože architektúra má k výtvarnému umeniu veľmi blízko a sme radi, že môžeme tieto kúsky umenia priniesť nielen k obyvateľom Čerešní, ale aj širšej verejnosti v Bratislave,“ dodáva Ľubomíra Hudáková.
Vizuálom sekundujú videovizitky autorov ako aj architektov, v ktorých popisujú ako oni vnímajú jednotlivé benefity projektu. Videá sa tak stali nosnou časťou kampane v online priestore. Tie na rozdiel od konkurenčných projektov veľmi ľudsky prezentujú benefity projektu, ktoré vyzdvihli priamo obyvatelia Čerešní.
„Bola by škoda, keby diela ostali len ako súčasť reklamnej kampane. Preto sme ich spolu s autormi vytlačili na fine-art papier v limitovanej signovanej edícii, ku ktorým sa dostanú len tí, ktorých reprezentujú. Teda súčasní a budúci obyvatelia Čerešní,“ dodáva Šurín.
Číslovaný výtlačok si môžu vybrať noví obyvatelia priamo po rezervácii bytu a bude tak tvoriť jednu z prvých originálnych dekorácií v novom byte.
Kampaň prebieha od novembra v uliciach Bratislavy, online, v kinách a na webe.
Vizitka kampane Čerešne očami umelcov
Klient: ITB Development, Ľubomíra Hudáková a Denisa Hajossyová
Agentúra: Elite/Monday Lovers
Strategy Director: Peter Šurín
Art Director: Ivan Tichý
Copywriter/Ideamaker: Slavomír Baran, Filip Olšovský, Šimon Gál, Kamil Krajňák
Graphic Designer: Filip Bíly
Account Manager: Kristína Jambrovič
Account Director: Roman Breja
Spolupracujúci umelci: Lousy Auber, Welin Nagyová, Michaela Chmelíčková, Mária Hula
Produkcia: Zeldeo
Produkčný tím: Ján Zelina, Dáša Brezovská