Finalisti ocenenia Globálny marketér roka 2024
StoryEditor

Poznáme finalistov ocenenia pre Globálneho marketéra roka 2024

03.12.2024, 13:30
  • Odborná porota vybrala finalistov ocenenia pre Globálneho marketéra roka 2024.
  • Medzi nominovanými sú zástupcovia spoločností AB InBev, DoorDash, Kraft Heinz, The Walt Disney Company a Cisco. Meno držiteľa ocenenia bude známe na konci januára 2025.
  • Vyhlasovateľom ocenenia je Svetová federácia zadávateľov reklamy (WFA), ktorej členom za Slovensko je Slovenské združenie pre značkové výrobky.

 

Odborná porota zložená z 18 marketingových lídrov, ktorú viedol riaditeľ marketingu a komunikácie spoločnosti Mastercard a prezident Svetovej federácie zadávateľov reklamy (WFA) Raja Rajamannar, posúdila nominácie z celého sveta predložených odvetvím. Za Slovensko bola medzi nominovanými Petra Novotná, marketingová riaditeľka Slovak Telekom, držiteľka národného ocenenia Marketér roka 2023.

Do záverečného kola hlasovania o ocenenie za rok 2024 postúpili:

  • Kofi Amoo-Gottfried, marketingový riaditeľ spoločnosti DoorDash: Kofi premenil užitočnosť donášky jedla na kultúrny triumf a pomohol spoločnosti DoorDash stať sa najväčšou spoločnosťou na donášku jedla v USA - so 67 % podielom v kategórii donášky jedla.
  • Asad Ayaz, Chief Brand Officer, The Walt Disney Company a prezident marketingu, The Walt Disney Studios a Disney+: Asad viedol kampane pre najsledovanejšie filmy na Disney+ a Hulu a 13 z 15 najúspešnejších debutov všetkých čias vrátane najväčšieho celosvetového debutu všetkých čias pre film „Avengers: Endgame“, ktorý za päť dní zarobil viac ako 1,2 miliardy dolárov.
  • Diana Frost, globálna riaditeľka pre rast, The Kraft Heinz Company: Diana zohráva kľúčovú úlohu v nových iniciatívach zameraných na dosiahnutie lepších výsledkov, vrátane úspešného spoločného podniku so spoločnosťou NotCo, technologickou spoločnosťou zameranou na potraviny rastlinného pôvodu. Spoločnosť dokonca využila umelú inteligenciu na urýchlenie vývoja rastlinných verzií ikonických výrobkov Kraft Heinz s cieľom dosiahnuť výsledky.
  • Marcel Marcondes, globálny marketingový riaditeľ spoločnosti AB InBev: Marcel viedol nový prístup spoločnosti k značkám zameraný na globálne „megabrandy“, vďaka čomu sa zvýšili tržby o 3,3 %, pričom len značka Corona zvýšila v 2. štvrťroku 2024 tržby mimo Mexika o 5,6 %. Podľa prieskumu BrandZ spoločnosti KANTAR má AB InBev v súčasnosti osem z desiatich najhodnotnejších pivných značiek na svete vrátane Corony na 1. mieste a Budweiseru na 2. mieste.
  • Aruna Ravichandran, SVP, Chief Marketing and Customer Officer, Webex by Cisco: Aruna je prvou B2B marketérkou, ktorá sa stala finalistkou súťaže Globálny marketér roka, a to vďaka tomu, že z marketingového tímu urobila rozhodujúci faktor príjmov v oblasti spolupráce spoločnosti Cisco.

Všetci nominovaní budú zaradení do siene slávy WFA.

Ďalšou fázou procesu bude verejné hlasovanie zástupcov marketingovej brandže a hlasovanie poroty, pričom každý prvok bude predstavovať polovicu konečného skóre.

Marketéri z celého sveta môžu o ocenenom hlasovať až do 20. januára 2025 na stránke www.globalmarketeroftheyear.com Víťaz bude vyhlásený koncom januára.

O súťaži WFA Globálny marketér roka

Od roku 2017 sa ocenenie WFA Globálny marketér roka snaží identifikovať osobu na globálnej alebo regionálnej pozícii, ktorá za posledných 12 mesiacov najviac ovplyvnila svoju spoločnosť, marketingové odvetvie a reputáciu marketingu medzi spotrebiteľmi. Vyhlasovateľom ocenenia je Svetová federácia zadávateľov reklamy (WFA), ktorej členom za Slovensko je Slovenské združenie pre značkové výrobky.

Víťazkou za rok 2023 sa stala Asmita Dubey, riaditeľka digitálneho a marketingového oddelenia spoločnosti L‘Oréal. Medzi ďalších víťazov patrí Keith Weed, vtedajší riaditeľ marketingu a komunikácie spoločnosti Unilever, ktorý zvíťazil v roku 2017, ďalej Raja Rajamannar v roku 2018 a Lubomira Rochet, vtedajšia riaditeľka digitálneho oddelenia spoločnosti L‘Oréal v roku 2019. V roku 2020 zvíťazil šéf značky P&G Marc Pritchard, po ňom v roku 2021 Conny Braams, vtedajšia riaditeľka pre digitálne a obchodné záležitosti spoločnosti Unilever, a v roku 2022 Cristina Diezhandino, CMO spoločnosti Diageo.

O SZZV

Slovenské združenie pre značkové výrobky (www.szzv.sk) je dobrovoľné združenie výrobcov a distribútorov rýchloobrátkových značkových výrobkov v oblastiach, ktoré ovplyvňujú výrobu, uvedenie na trh, distribúciu a predaj značkových výrobkov na Slovensku. SZZV vzniklo v roku 1996, zastupuje spoločnosti s viac ako 8000 zamestnancami v Slovenskej republike a obratom viac ako poldruha miliardy eur. Združenie je členom viacerých svetových a európskych priemyselných združení.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
03. december 2024 13:32