Prieskum Európskej organizácie spotrebiteľov minulý rok potvrdil, že až polovica respondentov uprednostňuje nákup výrobkov s environmentálnou značkou. To by na jednej strane mohla byť správa, ktorá svedčí o zodpovednom nákupnom správaní. No spolu s týmto trendom sa podľa Daniela Rabinu, CEO agentúry Green Talk, zvyšuje aj riziko greenwashingu. „Netreba generalizovať, ale je evidentné, že veľkú skupinu firiem to vedie k nekalým obchodným praktikám s cieľom podpory predaja ich služieb a výrobkov. Veď aktuálne v EÚ existuje už viac ako 230 zelených certifikátov a sto energetických štítkov zelenej energie s výrazne odlišnými úrovňami transparentnosti – niektoré v podstate len na úrovni ‘nálepky‘ na obale. Kto sa v tom má vyznať?“
Mladí sú na tieto praktiky citlivejší, a preto sa o nich aj viac píše. „Médiá, veľmi správne, poukazujú na príklady nezvládnutej komunikácie zelených tém – teda greenwashingu.“ Je to istá forma dezinformácie či zavádzanie v komunikácii o udržateľnos...
Zostáva vám 85% na dočítanie.