DIGITAL PIE 2025.archív
StoryEditor

Nový IX. ročník DIGITAL PIE otvára registráciu a prináša viaceré novinky

15.01.2025, 17:35
Autor:
michmich
  • Podkategória „Kampaň“ posilní svoje postavenie “kráľovskej disciplíny” oproti iným súťažným podkategóriám a jej víťazi získajú v celkovom hodnotení DIGITAL PIE viac bodov.
  • Nový ročník prináša novú podkategóriu AI v kategórii EXECUTION a presnejšiu definícia jednotlivých súťažných podkategórií v štatúte súťaže.
  • Všetky agentúry, ktoré sa prihlásia do DIGITAL PIE, sa automaticky zaraďujú aj do prestížnych rebríčkov DIGITÁLNA AGENTÚRA ROKA (DAR) a po splnení podmienok aj do DIGITAL EXCELLENCE AWARDS (DEA) pre non-ADMA agentúry.

Aj DIGITAL PIE reaguje na fenomén rozvoja umelej inteligencie, preto sa kategória EXECUTION tento rok rozširuje o podkategóriu AI. Do tejto podkategórie spadajú všetky komunikačné aktivity v oblasti digitálneho marketingu zamerané na EXECUTION, ktoré boli vytvorené úplne alebo sčasti pomocou AI. Do tejto kategórie spadajú všetky mediálne typy (vizuál, video, audio,...), ale aj iné technologické riešenia, ako napríklad aplikácie, dátová analytika, reportingy, automatizácia, chat bot atď.

Organizátori súťaže sa tiež rozhodli posilniť váhu podkategórie Kampaň vo všetkých hlavných kategóriách. Ocenení v podkategórii Kampaň získajú oproti minulému roku viac bodov nielen v bilancii súťaže, ale aj v bodovaní prestížnych rebríčkov DIGITALNA AGENTÚRA ROKA. Do tejto podkategórie spadajú kampane, ktoré využívajú viac digitálnych médií, nástrojov alebo platforiem (minimálne 2). Porota prihliada najmä na samotnú digitálnosť kampane a teda, že kampaň, alebo jej nosná časť bola tvorená primárne za účelom využitia v digitálnom prostredí.

“Posilnenie podkategórie „Kampaň“ ako kráľovskej disciplíny, uvedenie novej podkategórie AI ako aj skutočnosť, že tie agentúry, ktoré sa prihlásia do DIGITAL PIE, sa automaticky zaraďujú aj do prestížnych rebríčkov DIGITÁLNA AGENTÚRA ROKA (DAR) v zmysle štatútu – to sú jedny z ďalších inovácií, s ktorými prichádza tento ročník súťaže Digital PIE. Nevymýšľame si to sami, ale reagujeme tak, ako každý rok, na spätné väzby od prihlasovateľov, porotcov aj zadávateľov. A to nás posúva stále dopredu. Veríme, že tomu bude tak aj tento rok,“ vyjadril sa k aktuálnym zmenám Palo Hapák, partner TheMarketers.biz.

„Digital PIE každým rokom rastie a verím, že to tak bude aj v aktuálnom ročníku. Opäť prinášame novinky a celkom výrazné zmeny a vylepšenia. A presne o tom je Digital PIE. Súťaž musí byť stále aktuálna a trendová. Digitál sa posúva a napreduje veľmi rýchlo a som rád, že dokážeme na to flexibilne reagovať,” vyjadril sa k aktuálnemu ročníku Digital PIE Rasťo Bahurinský, prezident ADMA.

Performance + Idea + Execution - tri základné hodnotiace piliere DIGITAL PIE

Aj tento rok budú tri základné súťažné kategórie hodnotiť tri samostatné poroty, zložené zo špecialistov na danú oblasť digitálneho marketingu, vrátane osobitných nominácii Art Directors Clubu (ADC). Poroty v súťaži posudzujú výkon kampaní (PERFORMANCE), originalitu nápadu (IDEA) a ich remeselné spracovanie (EXECUTION). Združenie pre internetovú reklamu IAB Slovakia má v rámci súťaže pod záštitou špeciálne ocenenie DIGITAL MEDIA SOLUTION, ktorého cieľom je oceniť a zviditeľniť inovatívne digitálne mediálne riešenia.

P ako PERFORMANCE – výkon, výsledky

Výkon porota hodnotí ako schopnosť dosiahnuť mimoriadne výsledky na základe zadania čo najefektívnejším spôsobom. Z výkonnostného hľadiska musia byť jasne zadefinované merateľné ciele, ktoré majú priamy/preukázateľný vplyv na obchodné výsledky.

I ako IDEA – nápad, kreativita

V tejto kategórii porota posudzuje práce z pohľadu originality nápadu, unikátnosti riešenia, prípadne neštandarného využitia technológie alebo média.

E ako EXECUTION – prevedenie, spracovanie

Pri EXECUTION porota prihliada na remeselné prevedenie z pohľadu technológie, dizajnu, obsahu a copywritingu. Porota v tejto kategórií oceňuje práce, ktoré vynikajú inovatívnym využitím technológií, vizuálnym prevedením, precíznym či netradičným spracovaním obsahu.

Aj minulý ročník prešiel niekoľkými zásadnými zmenami čo sa týka hodnotiacich porôt. Viac informácií o novom modeli porotcovania nájdete v článku TU. Cieľom úprav štatútu, či už v minulom alebo aj tomto ročníku Digital PIE je reflektovať na zmeny v marketingovej brandži, byť aktívny a spraviť Digital PIE dostupnejší aj pre špecializované agentúry.

Termíny podania prihlášok do Digital PIE

Prihlasovatelia môžu bez obmedzení prihlasovať svoje práce do jednotlivých kategórií a podkategórií. Každá druhá a ďalšia prihláška má pritom znížený prihlasovací poplatok.

  • 14. januára - 9. februára (ADMA a členovia IAB: 169 EUR, non – ADMA: 189 €)
  • 10. februára - 5. marca (ADMA a členovia IAB: 189 EUR, non – ADMA: 219 €)

Každá ďalšia podkategória - 119 EUR a cena za kategóriu Kampaň –249 EUR.

"Tešíme sa, že z roka na rok nám počet prihlásených prác v súťaži rastie, čo potvrdzuje jej stabilnú pozíciu na trhu a aj samotnú kredibilitu. Minulý rok sme obdržali až 275 prihlášok od 40 prihlasovateľov. V aktuálnom IX. ročníku Digital PIE 2025 budú hodnotené projekty, ktoré sa v slovenskom online éteri objavili minulý rok," informoval vyhasovateľ súťaže. Organizátor ďalej potvrdil, že bude netrpezlivo čakať na prihlášky, ktoré môžete posielať do začiatku marca. V priebehu najbližších týždňov na ADMA blogu nájdete užitočné rady k prihláške, bližšie info k jednotlivým kategóriám aj inšpirácie v podobe úspešných prác z minulých ročníkov.

Vyhlasovateľom súťaže Digital PIE je Asociácia digitálnych marketingových agentúr (ADMA) v spolupráci so združením THE MARKETERS. Svoje práce môžete do aktuálneho IX. ročníka registrovať priamo TU.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
17. január 2025 10:32