StoryEditor

Klienti a agentúry často netušia čo sa deje na druhej strane, ako spolupracovať a dosiahnuť najlepší výsledok

23.01.2025, 10:42
  • Róbert Slovák a Alexander Smik, skúsení lídri reklamných agentúr Slovák & Friends a applepie spoločne založili školu reklamy, ktorú nazvali ADtc. /adsetera/.
  • Chcú v nej pripraviť juniorov začínajúcich v reklame, ale aj profesionálov z príbuzných či vzdialených odborov na prax v reklame. 
  • V podcaste o komunikácii OK360°sme spolu hovorili tom, prečo je v tejto oblasti nevyhnutné celoživotné vzdelávanie a prečo ak ho podceníte, ujde vám veľmi rýchlo vlak. 

S akými zručnosťami ste približne pred 20 rokmi vstupovali do reklamy? 

Alexander: Vyštudoval som marketing a do reklamy som vstúpil s teoretickými vedomosťami. Na konkrétnych projektoch som si ich začal spájať. Postupne sa mi prepájali veci z teórie do praxe. Bolo to veľmi zaujímavé a zistil som, že o niektorých veciach som si myslel, že vlastne fungujú úplne inak. 

Zobrali by vás dnes do reklamky? Prešli by ste výberovým konaním? 

Alexander: Myslím si, že áno. Aj po 20 rokoch sa ukazuje, že v tom čase pracovali v reklame extrémne šikovní ľudia (smiech).

Róbert: Ja som prišiel z úplne inej strany. Študoval som úžitkovú fotografiu. Postupne som robil produktové fotografie, plagáty, letáky. Klienti odo mňa chceli stále viac, aby to malo nejakú ideu. Prišiel som teda do reklamy z kreatívnej či vizuálnej školy. O tom, kam smeruje komunikácia, kde sa musí začať a kde sa končí, tak to som sa postupne naučil.

Museli ste sa učiť veľa o stratégii a marketingu? 

Róbert: Á...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. január 2025 10:46