Skvelá na biznis, prepájanie kontaktov, budovanie osobnej značky. Ale aj nudná, pripomínajúca ego trip, preceňovaná až toxická. Takto môžu vnímať sociálnu sieť LinkedIn jej požívatelia.
Pre niekoho je to teda skvelý obchodný marketingový nástroj, pre niekoho možno strata času. V najnovšej epizóde podcastu Stratégií o komunikácii OK360° sme sa rozprávali o tom, ako pochopiť algoritmy LinkedInu a premeniť slávu na peniaze.
Našou hostkou je expertka PR agentúry Divino Ľubomíra Mardiaková.
Čo pre vás znamená LinkedIn?
Je to pre mňa čas, ktorý venujem jednej sociálnej sieti, ktorá mi dáva najväčší zmysel. A to z pohľadu kontaktov, z pohľadu ľudí, ktorých som tam spoznala. Je to možno klišé, ale ja som naozaj vďaka LinkedInu spoznala ľudí, ktorých by som nespoznala v skutočnom živote. Každému, ktoré pôsobí na tejto sieti aktívnejšie, sa to už asi stalo. Je veľmi príjemné stretnúť sa s človekom, ktorého mám vďake tejto sieti navnímaného a pri osobnom stretnutí sa vám buď potvrdí alebo vyvráti, čo si o ňom vďaka LinkedInu myslíte. Jednou vecou sú teda kontakty a druhou je, že LinkedIN je pre mňa biznisový nástroj. Je zdrojom nových klientov, pre ktorých pracujem a pomáham im s touto sieťou.
Kedy ste si začali pripúšťať, že práve táto sociálna sieť stojí za vašu pozornosť?
Keď som pracovala v jednej štátnej organizácii, tak k nám prišla nová kolegyňa. Bola odo mňa o dosť staršia a veľmi aktívne sa venovala LinkedInu, dávala tam za našu organizáciu veľa príspevkov. Trošku som ju za to, ako jej šéfka, kritizovala, lebo som mala pocit, že stráca čas. LinkedInu som vôbec nedôverovala. Nakoniec som si povedala, že nech to robí, veď sa nehrá hry. V roku 2013 som po materske...
Zostáva vám 85% na dočítanie.