Jednou z hlavných udalostí minulého roka bolo spojenie dvoch veľkých značiek NAY a Datart. Aké najväčšie výzvy pre komunikáciu to do vášho marketingového oddelenia prinieslo?
Malo to viacero komunikačných úrovní a každá z nich bola výzvou. Jedna vec bola interná komunikácia smerom k zamestnancom – a to k zamestnancom spoločností Datart a NAY. Druhá veľká výzva bola komunikácia na zákazníkov oboch značiek a, samozrejme, aj na nezákazníkov. Komunikáciu sme mali rôzne zacielenú, identifikovali sme si hrozby a výzvy, ktoré nás čakajú, snažili sme sa pozrieť sa na celé spájanie z pohľadu zákazníka. Zadefinovať si otázky, ktoré môže mať, sformulovať odpovede a nastaviť komunikáciu najideálnejšie na všetky smery.
Aby sme si to hneď na začiatku ujasnili. Kto koho kúpil alebo čo sa tam vlastne udialo? Lebo je mnoho nezrovnalosti okolo toho, či kúpil Datart NAY alebo naopak, alebo čo sa vlastne stalo.
Áno, je to tak. Preto sa jedna z časti komunikácie venovala práve vysvetleniu toho, že nikto nikoho nekúpil. Bola to fúzia – spojenie dvoch spoločností naprieč dvoma krajinami. Naša spoločnosť mala na Slovensku značku NAY a v Česku Electro World. Datart fungoval pod jednou značkou v obidvoch krajinách. Majitelia sa rozhodli, že v jednotlivých krajinách ponechajú značku, ktorá je silnejšia. Takže v Českej republike sa Electro World zmenil na Datart a u nás sa Datart zmenil na NAY.
Bolo ťažké rozhodnúť, ktoré značky zostanú?
Bolo to rozhodnutie na úrovni majiteľov a predpokladám, že to bolo veľmi racionálne rozhodnutie na základe sily značky, počtu predajní a podobne.
Zostáva vám 89% na dočítanie.