Kampaň bola vytvorená v spolupráci s agentúrou applepie.
Obezita je chronické ochorenie, ktoré môže byť príčinou mnohých ďalších komplikácií. Na Slovensku žije s nadváhou alebo obezitou každý tretí Slovák či Slovenka. Avšak len málokto z nich to berie ako seriózny zdravotný problém.
Na závažnosť problému nadhmotnosti a dostupné riešenia každoročne upozorňuje Svetový deň obezity, ktorý pripadá na 4. marca. Spoločnosť Novo Nordisk Slovakia sa rozhodla ísť ešte o krok ďalej a spustila iniciatívu, ktorej úlohou je bojovať za to, aby Deň obezity vôbec nebol potrebný a mohol byť úplne vymazaný z kalendára.
Novo Nordisk spojil svoje sily s agentúrou applepie, aby vytvorili kampaň na podporu tejto iniciatívy. „Téma obezity a s tým súvisiaceho Svetového dňa obezity nie je ľahká a už vôbec nie prvoplánovo kreatívna,” hovorí Anna Kobolková, Marketing Manager Novo Nordisk Slovakia.
„S agentúrou applepie sme to však opäť otočili a pýtame sa: Čo ak by tento deň bol opäť len obyčajným dňom? Našou víziou je, že tomu tak raz bude. Vtedy, keď nadváhu a obezitu začneme ako spoločnosť vidieť ako zdravotný problém a ochorenie, na ktoré existujú riešenia a odborníci pripravení nesúdiť a pomôcť.”
Cieľom iniciatívy je zvýšiť povedomie a dať ľuďom nádej, že na to nie sú sami. Rovnako ako pri ktoromkoľvek inom chronickom ochorení, aj pri liečbe obezity je potrebné vyhľadať odborníka – lekára. Popri zmene stravovania, pohybových návykov či konzultácií psychológa, prípadne chirurgickej liečby, je dôležitým pilierom liečby nadhmotnosti a obezity aj farmakológia.
Symbolom iniciatívy sa stal balónik, ktorý predstavuje ľahkosť, chýbajúcu v živote ľudí s obezitou. Obezita je niečo, čo ich drží pri zemi, ale s pomocou správnej liečby môže človek „vzlietnuť“ – stať sa ľahším, zdravším a voľnejším. Balónik prirodzene stúpa nahor, čo symbolizuje cestu od ťažoby k slobode, presne ako proces liečby obezity.
Vizitka kampane
Klient: Novo Nordisk Slovakia
Business Unit Obesity Director: Nenad Dulanovič
Marketing Manager: Anna Kobolková
Agentúra: applepie
Managing Director: Alexander Smik
Account team: Katarína Bartová, Katarína Filo, Ema Cyprichová
Graphic Designer: Roman Švajka, Jakub Frohlich
Creative Director: Matej Králik