Zatiaľ čo niektorí fanúšikovia chvália podnikateľku za veľmi kreatívny marketing, kritici takúto propagáciu naopak označujú za veľmi nevkusnú, egocentrickú a úplne nevhodnú pre verejný priestor.
Kim Kardashian zdieľala na sociálnych sieťach fotky a videá z dovolenky na Bahamách, kde zapózovala v plavkách z novej kolekcie svojej značky SKIMS Swim, ktorá je v predaji od 6. marca. Kolekcia obsahuje päť rôznych farebných alternatív a vzorov, vrátane leopardieho a tigrovaného potlače.
Aby podnikateľka na svoju novú kolekciu upozornila, rozhodla sa pre netradičný marketingový ťah – priamo v srdci New Yorku, na Times Square, umiestnila obrovskú nafukovaciu figurínu v bikinách, ktorá je inšpirovaná práve jej plážovými fotografiami.
Reakcie verejnosti: „Nevkusné a egocentrické“
Obrovská figurína Kim Kardashian na Times Square okamžite vyvolala zmiešané reakcie. Niektorí fanúšikovia ju označili za kráľovnú marketingu a chválili jej kreatívny prístup. Iní sa do nej ostro pustili. „Celý marketingový tím si zaslúži odmeny,“ napísal nadšený fanúšik. Kritické ohlasy však na seba nenechali dlho čakať: „Toto je tak príšerne nevkusné,“ komentoval jeden z používateľov. „Egoistické v štýle Kim a úplne mimo reality,“ pridal sa ďalší. „Toto je možno najhoršia reklamná kampaň v histórii,“ dodal iný komentujúci.
Niektorí poukazovali na to, že figurína zobrazuje veľmi nerealistický ideál ženského tela. Ďalší zas upozornili, že Times Square je verejné miesto plné detí a turistov. „Toto naozaj nie je vhodné pre verejný priestor,“ kritizovali mnohí.
Kim Kardashian sa k negatívnym reakciám zatiaľ nevyjadrila
Hoci sa Kardashian zatiaľ k vlne kritiky nevyjadrila, v minulosti už niekoľkokrát hovorila o svojom podnikaní a úspechu značky SKIMS. Priznala, že občas trpí syndrómom podvodníka a nikdy nečakala, že jej značka dosiahne taký obrovský celosvetový úspech.
„Strmý rast značky SKIMS úplne prekonal všetky moje očakávania,“ povedala v roku 2023 v rozhovore pre magazín TIME.
Čo bude s SKIMS v budúcnosti?
Podnikateľka tiež uvažuje nad tým, ako bude jej značka vyzerať v budúcnosti, keď ona sama zostarne. „Viem, že nemôžem byť v každej svojej kampani navždy. Časom sa možno viac zameriam na pohodlnejšie oblečenie, ako sú pyžamá a župany,“ prezradila. Napriek kritike jej marketingových kampaní značka SKIMS naďalej prosperuje – v decembri 2024 Kardashian otvorila svoj prvý kamenný obchod SKIMS na Piatej avenue v New Yorku, čo označila za „neuveriteľnú česť“.