Nová kampaň Ligy pre seniorov, ktorá vznikla v spolupráci s reklamnou agentúrou MUW Saatchi & Saatchi.
StoryEditor

Starnúť sa dá aj aktívne, ukazuje nová kampaň Ligy pre seniorov

21.03.2025, 14:17
Autor:
redred

Nová kampaň Ligy pre seniorov, ktorá vznikla v spolupráci s reklamnou agentúrou MUW Saatchi & Saatchi, prichádza so silným odkazom – aktívny život starobou končiť nemusí.

Motív kampane pritom vychádza z vyjadrenia, ktoré seniori bojujúci so stratenou chuťou do života častokrát používajú: „Ja už tu dlho nebudem“. Kampaň v kontexte toho ale upriamuje pozornosť naopak smerom ku situáciám, kedy je život seniora naplnený aktivitami a spokojnosťou. Cieľom tohtoročnej kampane je nielen opätovne upriamiť pozornosť verejnosti na problematiku osamelosti seniorov, ale aj ju aktívne osloviť pre zapojenie prostredníctvom finančnej pomoci.

Liga pre seniorov bojuje kampaňou proti osamelosti

Kampaň je iniciatívou občianskeho združenia, ktoré stojí za online platformou Liga pre seniorov – poskytujúcou seniorom a ich blízkym komplexný prehľad informácií, rozdelený do šiestich hlavných sekcií: dôchodok, sociálna pomoc, zariadenia so starostlivosťou a iné sociálne služby, finančné príspevky, dôležité informácie a zdravie. Liga pre seniorov sa zároveň aktívne zasadzuje za zlepšovanie kvality života seniorov, a to hlavne s ohľadom na ich častú osamelosť. Práve tá postihuje väčšinu staršej populácie a môže mať vážne následky ako kardiovaskulárne ochorenia, demenciu či depresiu. Preto teraz prichádza s novou kampaňou, ktorá proti nej bojuje.

image

Aktívny život starobou končiť nemusí.

Kampaň pritom kreatívne využíva snáď najznámejšie vyjadrenie seniorov, ktorí bojujú so stratenou chuťou do života: „Ja už tu dlho nebudem“. Liga pre seniorov mení význam tejto vety vďaka voľnočasovým aktivitám, ktoré im pomáhajú v aktívnom starnutí.

„Medzi žitím a prežívaním vie by, hlavne v starobe, veľmi tenká hranica. Touto kampaňou chceme ukázať, ako ľahko sa dá prejsť zo zanevrenia na život do skutočného žitia práve vďaka aktivitám, ktoré majú seniori k dispozícii. Som rád, že Liga pre seniorov chce na tieto aktivity upozorniť kampaňou a hovoriť o nich,” hovorí kreatívny riaditeľ MUW Saatchi & Saatchi Jakub Kuvik.

Michaela Kocianová, zakladateľka Ligy pre seniorov, dodáva: „Nevieme ovplyvniť kedy zostarneme, určite však vieme ovplyvniť to, ako zostarneme. Seniorom ponúkame širokú škálu možností ako aktívne starnúť, a zároveň spoznať nových priateľov. Aby sme v tom mohli pokračovať, potrebujeme aj vaše 2 % z daní. Preto je tentokrát cieľom kampane nielen budovanie povedomia ale aj výzva pre ľudí, aby svojimi 2 % z daní prispeli na aktívne starnutie seniorov. Veď aj my raz budeme starnúť tak verme, že nie v samote.”

Kampaň pozostáva z viacerých exekúcií, okrem kampaňového videa, obsahuje aj outdoorovú reklamu, rádio spoty, ale aj influencerov, ktorí pomôžu priblížiť možnosti aktívneho starnutia širšej verejnosti.

Liga pre seniorov v rámci projektu na podporu aktívneho života seniorov a znižovania ich osamelosti spolupracuje aj s komunikačnou agentúrou Seesame, ktorá v rámci role konzultanta pomáha s celkovým komunikačným nastavením projektu a jeho jednotlivých aktivít.

image

Aktívny život starobou končiť nemusí.

Vizitka kampane:

Klient: Liga pre senioro
Creative Director: Jakub Kuvik
Art Director: Adam Bača
Copywriter: Mária Tisoňová, Michaela Markusková, Pavol Paulenda
Strategy Planner: Kamil Charvát, Lenka Dzurendová
Account Director: Zuzana Záziková
Account Manager: Kristína Sýkorová
Produkcia: Playground13
Réžia: Martin Marček
Produkčný: Juraj Darida
Fotograf: Matúš Bence
Kameraman: Oliver Záhlava
Zvukový majster: Vladimír „Bajko“ Bajnoci

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
21. marec 2025 16:53