Ohľaduplné a prístupné nakupovanie pre každého. Tesco vo svojich hypermarketoch a supermarketoch naprieč Slovenskom zavádza od 7. apríla 2025 Pokojnú hodinku. Každý pondelok bude na hodinu v čase obeda stíšená hudba, zvuky pokladníc aj stlmené svetlo. Touto aktivitou chce Tesco vyjsť v ústrety zákazníkom s poruchou autistického spektra, ale aj pre zákazníkov a kolegov so zvýšenou citlivosťou na svetlo a zvuk. Tesco sa zároveň stáva inkluzívnejším miestom aj pre ľudí so sluchovým znevýhodnením. Počas pracovných dní bude od 8.00 do 16.00 hod. k dispozícii aj služba online tlmočník pre nepočujúcich, ktorú zákazníci nájdu v hypermarketoch Tesco pri informačných pultoch.
Hoci Pokojná hodinka je určená predovšetkým ľuďom s poruchou autistického spektra (PAS), prospech z nej môžu mať aj ďalší zákazníci a zákazníčky, ktorí ocenia pokojnejšie nákupné či pracovné prostredie.
Ako Pokojná hodinka funguje?
Obsah vygenerovaný umelou inteligenciou môže byť nesprávny.Počas Pokojnej hodinky v pondelky medzi 12.00 a 13.00 hod. budú v supermarketoch a hypermarketoch Tesco prijaté opatrenia:
- Vypnutie rádia v obchodoch – eliminácia hlasných reklám a hudby
- Stíšenie pokladničných skenerov – zníženie hlučnosti pri skenovaní tovaru
- Stlmenie základného osvetlenia – vytvorenie príjemnejšieho prostredia
- Obmedzenie použitia vozíkov – zníženie ruchu v predajni
Online tlmočník zlepší komunikáciu s nepočujúcimi
Tesco od pondelka 7. apríla 2025 spúšťa v hypermarketoch, ktoré majú k dispozícii Pult služieb zákazníkom, službu online tlmočník. Služba uľahčí komunikáciu s nepočujúcimi zákazníkmi. Bude dostupná pre zákazníkov Tesca každý pracovný deň (pondelok až piatok) od 8.00 do 16.00 hodiny.
„Tesco ako prvý maloobchodný predajca na Slovensku odstraňuje nielen bariéry fyzické, ale aj komunikačné, ktoré ukazujú pochopenie a reflektujú na rôzne potreby zákazníkov. Nepočujúci zákazníci si už nemusia zháňať tlmočníka, ak si chcú v sieti Tesco napríklad vymeniť tovar či opýtať sa obsluhy na informácie. Vďaka partnerstvu Tesca a projektu Online tlmočník sa obchody stávajú bezbariérové a zlepšuje sa aj kvalita sociálnej služby, ktorú online tlmočník poskytuje nepočujúcim klientom,“ hovorí Robert Šarina, výkonný riaditeľ OZ Centrum bezbariérovej komunikácie, ktoré pomáha ľuďom so sluchovým znevýhodnením.
Obe aktivity reťazca sú súčasťou záväzku vytvárať priateľské a inkluzívne prostredie pre všetkých.