Aké sú hlavné rozdiely medzi globálnym marketingom Lenovo a lokálnou stratégiou pre Slovensko?
Na Slovensku do určitej miery preberáme globálne kampane, sú však prirodzene prispôsobené lokálnemu trhu a našim tunajším zákazníkom. Okrem globálnych kampaní však máme aj voľnosť na realizáciu lokálnych slovenských kampaní. Tie sú ešte lepšie ušité na mieru preferenciám slovenského zákazníka a potrebám trhu. Zakladáme si totiž na tom, že zbierame reálne spätné väzby z trhu a počúvame zákazníkov, čo sa potom pretavuje nielen do našich produktov a služieb, ale aj spôsobu, akým ich komunikujeme.
Máte pri tvorbe marketingových kampaní voľnosť, alebo musíte dodržiavať prísne globálne smernice?
Lenovo má stanovené pravidlá, ktorých sa treba držať či už z vizuálnej alebo obsahovej stránky. V tomto sme veľmi dôslední. Dodržiavame teda určité spoločné zásady a pravidlá, no pokiaľ ide o kreatívu, tej sa medze nekladú – ak nerátam vopred zadefinovanú stratégiu. Príprava našich kampaní sa od tých globálnych v zásade nelíši. Na začiatku si robíme prieskum trhu a na záver vyhodnocujeme výsledky. Pravidelne realizujeme aj brand awareness prieskum a využívame široké spektrum nástrojov marketingového mixu.
Čo je dnes cieľom marketingovej komunikácie Lenovo?
Naším hlavným claimom je prinášať „Inteli...
Zostáva vám 85% na dočítanie.