StoryEditor

Autenticita je pre Lenovo prvoradá

15.04.2025, 11:08
  • Značka Lenovo pôsobí na slovenskom trhu presne 20 rokov. Za ten čas sa zmenil jej prístup k marketingu, voľba komunikačných kanálov aj nároky na zákaznícky servis.
  • O tom, ako implementujú globálne kampane a čo je špecifické pre náš trh, sme hovorili so senior špecialistkou Lenovo Slovensko Jaroslavou Šrobovou.
  • Portfólio Lenovo sa za 20 rokov rozšírilo. K produktom pre biznis pribudli spotrebiteľské tablety, herné a konvertibilné zariadenia a s tým sa menil aj ich marketing.
  • V marci 2024 v Bratislave otvorili prvý Lenovo showroom na Slovensku..
  • Lenovo rozvíja partnerstvá, napríklad F1 poskytuje špičkové technologické riešenia a od roku 2026 bude technologickým partnerom FIFA.

  • CSR aktivity Lenovo zahŕňajú interaktívne workshopy na Detskej univerzite Komenského.
  • Viac ekonomického a politického spravodajstva nájdete na HNonline.sk.

Aké sú hlavné rozdiely medzi globálnym marketingom Lenovo a lokálnou stratégiou pre Slovensko?

Na Slovensku do určitej miery preberáme globálne kampane, sú však prirodzene prispôsobené lokálnemu trhu a našim tunajším zákazníkom. Okrem globálnych kampaní však máme aj voľnosť na realizáciu lokálnych slovenských kampaní. Tie sú ešte lepšie ušité na mieru preferenciám slovenského zákazníka a potrebám trhu. Zakladáme si totiž na tom, že zbierame reálne spätné väzby z trhu a počúvame zákazníkov, čo sa potom pretavuje nielen do našich produktov a služieb, ale aj spôsobu, akým ich komunikujeme.

Máte pri tvorbe marketingových kampaní voľnosť, alebo musíte dodržiavať prísne globálne smernice?

Lenovo má stanovené pravidlá, ktorých sa treba držať či už z vizuálnej alebo obsahovej stránky. V tomto sme veľmi dôslední. Dodržiavame teda určité spoločné zásady a pravidlá, no pokiaľ ide o kreatívu, tej sa medze nekladú – ak nerátam vopred zadefinovanú stratégiu. Príprava našich kampaní sa od tých globálnych v zásade nelíši. Na začiatku si robíme prieskum trhu a na záver vyhodnocujeme výsledky. Pravidelne realizujeme aj brand awareness prieskum a využívame široké spektrum nástrojov marketingového mixu.

Čo je dnes cieľom marketingovej komunikácie Lenovo?

Naším hlavným claimom je prinášať „Inteli...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. apríl 2025 11:10