Opustené deti potrebujú pomoc s nájdením rodiny, ktorá im poskytne lásku a prijatie.
StoryEditor

Ďalšia hračka opustené deti nezachráni

30.05.2025, 09:10
Autor:
redred

Hovoria vizuály darovacej kampane pre združenie Návrat, ktoré pomáha opusteným deťom nájsť rodinu. Kreatívu nad kampaňami už druhý rok zastrešuje agentúra Elite/Monday Lovers.

Na Slovensku žije viac ako 3 500 detí v Centrách pre deti a rodiny (v detských domovoch). Cieľom Návratu je, aby opustené deti nemuseli vyrastať v ústavnej starostlivosti, ale aby vyrastali v rodinách s bezpečnými vzťahmi. Či už vo svojich vlastných, alebo v náhradných. Tím tridsiatich odborných pracovníkov poskytuje komplexné služby pre náhradné rodiny počas celého procesu – od prípravy na prijatie dieťaťa cez sprostredkovanie dieťaťa až po dlhodobé sprevádzanie.

Úlohou agentúry bolo priniesť kreatívnu fundraisingovú kampaň. Kľúčové vizuály budete môcť vidieť na citylightoch a zároveň sú hlavným formátom darovacej kampane v online. Vizuály pre agentúru nafotil Lousy Auber.

„Pri vymýšľaní kreatívy sme sa opreli o jeden z insightov, ktorý odznel aj na spoločnom brainstormingu s klientmi. Mnoho ľudí si myslí, že urobí dobrý skutok, ak deťom v detských domovoch darujú hračky. Pravda je taká, že v detských domovoch je hračiek dostatok. Často dokonca prebytok. Opustené deti nepotrebujú ďalšiu hračku, v ktorých sa topia, potrebujú podať skutočnú pomocnú ruku – s nájdením rodiny, ktorá im poskytne lásku a prijatie. Ďalšia hračka deti nezachráni preto, lebo k nej nebudú mať vzťah. Nedostali ju od rodiča, s ktorým by sa s ňou mohli hrať. Preto sme sa rozhodli ukázať deti utopené v hračkách,“ hovorí Barbora Jurovcová, Associate Creative Director v Elite/Monday Lovers.

image

Opustené deti nepotrebujú ďalšie hračky, v ktorých sa topia.

image

K hračkám, ktoré nedostali od rodičov si deti nevytvoria vzťah.


„Našou misiou je, aby všetky deti mohli vyrastať v rodinách schopných poskytnúť im bezpečie, starostlivosť a lásku. Žiadne dieťa nemá vyrastať v inštitúcii. Slogan,,Nerozdávajte opusteným deťom hračky. Spolu im nachádzame rodiny“ sa stal súčasťou identity Návratu. Sme veľmi radi, že sa v tejto kampani preklopil do ešte trefnejšieho headlinu a celkovo sa jeho message posilnil silným vizuálnym stvárnením. Veríme, že táto kampaň privedie ľudí k hľadaniu možností, ako skutočne pomôcť opusteným deťom, a motivuje ich k podpore našich služieb darom,“ hovorí Ivana Bizoňová, PR a Fundraising v Návrate.

Vizitka kampane

Názov kampane: Ďalšia hračka ma nezachráni
Klient: Návrat – Marek Roháček, Ivana Bizoňová
Reklamná agentúra: Elite/Monday Lovers
Creative & strategy director: Peter Šurín
Associate creative director: Barbora Jurovcová
Art director: Juraj Vačko, Marek Hanko
Copywriter: Barbora Grič
Account manager: Annamária Vajsová, Samuel Hudec
Social media manager: Kitti Simon, Dominika Šimková
Backend developer a technické zabezpečenie: Martin Čačík
Fotograf: Lousy Auber

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
30. máj 2025 09:11