Je len otázkou času, kedy tento trend ovládne aj slovenský trh a premení spôsob, akým nakupujeme. Či upadne do zabudnutia ešte skôr, ako sa vôbec dokáže u nás presadiť? Zisťovali sme priamo u najkompetentnejších.
Nová éra online nakupovanie
Výraz live shopping s influencermi na sociálnych sieťach zatiaľ poznáme skôr zo zahraničia. Vo svete už teraz generuje tržby v miliardách eur. No je iba otázkou času, než sa objaví vo väčšej miere aj u nás. V tomto smere môžeme sledovať niekoľko trendov, ktoré sa už stihli rozšíriť z Ázie do Európy. V Číne dominuje Taobao Live od Alibaby, kde influenceri ako Viya alebo Li Jiaqi dokážu na stream prilákať 40 miliónov divákov a predať tovar za stovky miliónov dolárov. „Určite ste už videli superrýchle video čínskej influencerky, ktorú sledujú na sociálnych sieťach milióny divákov. Tá z oranžových krabíc vyberá produkty, na sekundu ich ukáže a čo je zaujímavé, sú najmä reakcie ľudí – video ich upokojuje, je to pre nich fascinujúce. Šokujúce je, že jedno video jej prináša miliónové zisky. Ale toto je extrém,“ hovorí Jana Malaga, Founder & Head of Influencer Marketing Strategy z Contedy.
Live shopping môžeme pokojne nazvať evolúciou starého známeho teleshoppingu. Ale nejde len o jeho presun 1:1 do online priestoru. „Je to formát, ktorý kombinuje interaktivitu, autenticitu a zábavu v reálnom čase. Sledovateľ nie je len pasívny pozorovateľ – môže dávať otázky, okamžite interagovať, nakupovať priamo počas vysielania. V tom je jeho sila – v priamom prepojení s influencermi, ktorým ľudia dôverujú, a v po...
Zostáva vám 85% na dočítanie.