StoryEditor

Vo svete priťahuje milióny fanúšikov, u nás je stále v plienkach. Kedy podľahnú Slováci live shoppingu?

04.06.2025, 10:19
  • Ako však ukazuje svetová prax, spojenie zábavy, autenticity a okamžitej interakcie medzi influencermi a zákazníkmi, má potenciál stať sa novým výrazným predajným marketingovým nástrojom.
  • Zatiaľ čo vo svete už priťahuje milióny divákov a generuje miliardové zisky, u nás je stále doslova v plienkach. 
  • Interaktívne nakupovanie cez livestreamy ovládlo Áziu a čoraz viac sa presadzuje aj v Európe. 
  • Formát, ktorý spája influencera, dôveru a zábavu v reálnom čase, prináša oveľa vyšší engagement než tradičný teleshopping. 
  • Zalando, Sephora či Notino už testujú živé nákupy. Zákazníkov najviac zaujíma móda, kozmetika a elektronika.
  • Rizikami sú závislosť od influencerov, technická náročnosť či impulzívne nákupy.
  • Limitovaný počet divákov a absencia technológie brzdia rýchlejšie rozšírenie živých nákupov na slovenskom trhu. 

Je len otázkou času, kedy tento trend ovládne aj slovenský trh a premení spôsob, akým nakupujeme. Či upadne do zabudnutia ešte skôr, ako sa vôbec dokáže u nás presadiť? Zisťovali sme priamo u najkompetentnejších.

Nová éra online nakupovanie

Výraz live shopping s influencermi na sociálnych sieťach zatiaľ poznáme skôr zo zahraničia. Vo svete už teraz generuje tržby v miliardách eur. No je iba otázkou času, než sa objaví vo väčšej miere aj u nás. V tomto smere môžeme sledovať niekoľko trendov, ktoré sa už stihli rozšíriť z Ázie do Európy. V Číne dominuje Taobao Live od Alibaby, kde influenceri ako Viya alebo Li Jiaqi dokážu na stream prilákať 40 miliónov divákov a predať tovar za stovky miliónov dolárov. „Určite ste už videli superrýchle video čínskej influencerky, ktorú sledujú na sociálnych sieťach milióny divákov. Tá z oranžových krabíc vyberá produkty, na sekundu ich ukáže a čo je zaujímavé, sú najmä reakcie ľudí – video ich upokojuje, je to pre nich fascinujúce. Šokujúce je, že jedno video jej prináša miliónové zisky. Ale toto je extrém,“ hovorí Jana Malaga, Founder & Head of Influencer Marketing Strategy z Contedy.

Live shopping môžeme pokojne nazvať evolúciou starého známeho teleshoppingu. Ale nejde len o jeho presun 1:1 do online priestoru. „Je to formát, ktorý kombinuje interaktivitu, autenticitu a zábavu v reálnom čase. Sledovateľ nie je len pasívny pozorovateľ – môže dávať otázky, okamžite interagovať, nakupovať priamo počas vysielania. V tom je jeho sila – v priamom prepojení s influencermi, ktorým ľudia dôverujú, a v po...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. jún 2025 19:46