Súťaž Poklady Slovenska sa dlhodobo venuje osvete a obnove ohrozeného kultúrneho dedičstva. Nadácia VÚB dá aj tento rok šancu na záchranu jednej z chátrajúcich pamiatok. Tá, ktorá spomedzi 9 nominovaných dostane od verejnosti najväčší počet hlasov, získa grant vo výške 50 000 eur.
Témou tohtoročnej kampane je neodborná obnova pamiatok. Mnohých Slovákov trápi stav ich kultúrneho dedičstva, a práve preto ich osud často berú do vlastných rúk. Zamurované fresky, natreté barokové dvere bežným náterom alebo nové plastové okná v renesančnej stavbe – aj to je výsledok snahy, ktorý potvrdzuje, že dobrý úmysel môže viac uškodiť, ako pomôcť.
Pomôžme radšej hlasovaním v súťaži Poklady Slovenska. Rozhodnúť o tom, ktorá pamiatka dostane odbornú obnovu, môžete od 2. do 15. júna na nadaciavub.sk
Kreatívny riaditeľ MUW Saatchi & Saatchi Jakub Kuvik hovorí: „Iste si pamätáte na amatérsku úpravu fresky Ježiša Krista v Španielsku. Keď sme objavili, že sa tento fenomén deje vo veľkom aj u nás, vedeli sme, že sme narazili na poklad. Je úžasné, že Slovákom záleží na stave našich pamiatok až v takom rozsahu. Tak sme si povedali, že ich radšej nasmerujeme správnym smerom – k hlasovaniu v súťaži Poklady Slovenska. Sme veľmi vďační, že klient zdieľal toto nadšenie s nami.“
„Ľudia majú o stav slovenských pamiatok úprimný záujem a chcú aj nejako prispieť k tomu, aby boli obnovené. Avšak rovnako dôležité ako chuť pomôcť je vedieť, ako na to. Touto kampaňou chceme poukázať na fakt, že aj dobrý úmysel môže, žiaľ, narobiť škodu – ak sa k pamiatkam nepristupuje s rešpektom a odbornosťou. V Pokladoch Slovenska preto dávame verejnosti možnosť pomôcť tým najlepším spôsobom: prostredníctvom hlasovania môžu podporiť pamiatku, ktorá bude obnovená starostlivo a odborne,“ hovorí Peter Stopiak, riaditeľ korporátnej a marketingovej komunikácie VÚB.
Skutočné zničené sochy sa stanú tvárami nielen kampaňového videa a vizuálov, ale aj vtipného a interaktívneho social media contentu. Obsah obohacuje aj skúsený reštaurátor a lovec „pokladov“ Slovenska Tomáš Kucman. S agentúrou MUW Saatchi & Saatchi spolupracoval už v rámci hľadania zničených pamiatok.
„Kampane k podpore hlasovania v Pokladoch Slovenska mám osobne veľmi rada a vždy sa teším, keď príde táto časť roka. Opäť sa totiž postavia ľudia z rôznych regiónov za správnu vec a snažia sa zabojovať za tú svoju pamiatku. Vtedy sa aspoň na nejaký čas spoja ľudia za dobrú vec,“ dodáva Radka Kovalčíková, manažér offline & online komunikácie vo VÚB.
Vizitka kampane:Klient: VÚB banka – Radka Kovalčíková
Creative Director: Jakub Kuvik
Art Director: Radek Dajčár, Adam Bača
Copywriter: Mária Tisoňová, Pavol Paulenda, Radimír Mihaylov, Jaroslav Vígh
Strategy Planner: Kamil Charvát
Account Director: Zuzana Záziková
Produkcia: Jánošíci produkčná družina