Amatérska obnova pamiatok, aj keď s dobrým úmyslom, môže spôsobiť viac škody ako osohu.
StoryEditor

DOBRÝ ÚMYSEL NESTAČÍ, ODKAZUJE NADÁCIA VÚB

05.06.2025, 08:52
Autor:
palpal

Obnova pamiatok patrí do rúk odborníkov – odkazuje Nadácia VÚB prostredníctvom súťaže Poklady Slovenska. 16. ročník štartuje s kampaňou od MUW Saatchi & Saatchi.

Súťaž Poklady Slovenska sa dlhodobo venuje osvete a obnove ohrozeného kultúrneho dedičstva. Nadácia VÚB dá aj tento rok šancu na záchranu jednej z chátrajúcich pamiatok. Tá, ktorá spomedzi 9 nominovaných dostane od verejnosti najväčší počet hlasov, získa grant vo výške 50 000 eur.

Témou tohtoročnej kampane je neodborná obnova pamiatok. Mnohých Slovákov trápi stav ich kultúrneho dedičstva, a práve preto ich osud často berú do vlastných rúk. Zamurované fresky, natreté barokové dvere bežným náterom alebo nové plastové okná v renesančnej stavbe – aj to je výsledok snahy, ktorý potvrdzuje, že dobrý úmysel môže viac uškodiť, ako pomôcť.

Pomôžme radšej hlasovaním v súťaži Poklady Slovenska. Rozhodnúť o tom, ktorá pamiatka dostane odbornú obnovu, môžete od 2. do 15. júna na nadaciavub.sk

Súťaž Poklady Slovenska Nadácie VÚB vstupuje do 16. ročníka s prvou kampaňou od agentúry MUW Saatchi & Saatchi.

Kreatívny riaditeľ MUW Saatchi & Saatchi Jakub Kuvik hovorí: „Iste si pamätáte na amatérsku úpravu fresky Ježiša Krista v Španielsku. Keď sme objavili, že sa tento fenomén deje vo veľkom aj u nás, vedeli sme, že sme narazili na poklad. Je úžasné, že Slovákom záleží na stave našich pamiatok až v takom rozsahu. Tak sme si povedali, že ich radšej nasmerujeme správnym smerom – k hlasovaniu v súťaži Poklady Slovenska. Sme veľmi vďační, že klient zdieľal toto nadšenie s nami.“

„Ľudia majú o stav slovenských pamiatok úprimný záujem a chcú aj nejako prispieť k tomu, aby boli obnovené. Avšak rovnako dôležité ako chuť pomôcť je vedieť, ako na to. Touto kampaňou chceme poukázať na fakt, že aj dobrý úmysel môže, žiaľ, narobiť škodu – ak sa k pamiatkam nepristupuje s rešpektom a odbornosťou. V Pokladoch Slovenska preto dávame verejnosti možnosť pomôcť tým najlepším spôsobom: prostredníctvom hlasovania môžu podporiť pamiatku, ktorá bude obnovená starostlivo a odborne,“ hovorí Peter Stopiak, riaditeľ korporátnej a marketingovej komunikácie VÚB.

Skutočné zničené sochy sa stanú tvárami nielen kampaňového videa a vizuálov, ale aj vtipného a interaktívneho social media contentu. Obsah obohacuje aj skúsený reštaurátor a lovec „pokladov“ Slovenska Tomáš Kucman. S agentúrou MUW Saatchi & Saatchi spolupracoval už v rámci hľadania zničených pamiatok.

„Kampane k podpore hlasovania v Pokladoch Slovenska mám osobne veľmi rada a vždy sa teším, keď príde táto časť roka. Opäť sa totiž postavia ľudia z rôznych regiónov za správnu vec a snažia sa zabojovať za tú svoju pamiatku. Vtedy sa aspoň na nejaký čas spoja ľudia za dobrú vec,“ dodáva Radka Kovalčíková, manažér offline & online komunikácie vo VÚB.

image

Nadácia VÚB už 16. rokov organizuje súťaž Poklady Slovenska, ktorá vyzýva verejnosť, aby obnovu pamiatok nechala na odborníkov.

Vizitka kampane:

Klient: VÚB banka – Radka Kovalčíková
Creative Director: Jakub Kuvik
Art Director: Radek Dajčár, Adam Bača
Copywriter: Mária Tisoňová, Pavol Paulenda, Radimír Mihaylov, Jaroslav Vígh
Strategy Planner: Kamil Charvát
Account Director: Zuzana Záziková
Produkcia: Jánošíci produkčná družina

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. jún 2025 08:55