Kreatívna agentúra KASPEN/JvM, ktorá na začiatku tohto roka zvíťazila vo výberovom konaní, spustila kampaň pre značku Kláštorná Kalcia. Minerálnu vodu v Kláštore pod Znievom plní a na slovenskom aj českom trhu distribuuje spoločnosť Kofola ČeskoSlovensko. Kampaň bude prebiehať od mája do októbra.
„Myšlienka spojiť Kláštornú Kalcia s témou dlhovekosti, ktorá čoraz viac rezonuje medzi odborníkmi aj verejnosťou, prirodzene vyplynula z jej obsahu vápnika a horčíka – minerálov, ktoré pomáhajú udržiavať telo aj myseľ v dobrej kondícii,“ hovorí Michaela Ferstlová, idea makerka a copywriterka agentúry Kaspen/Jung von Matt a dopĺňa: „Naším cieľom bolo postaviť značku do úlohy prepájateľa týchto prirodzených diskusií a etablovať Kláštornú Kalcia ako nepostrádateľného partnera pre všetkých, ktorí vnímajú zdravie komplexne – od prevencie po dlhodobú vitalitu."
Kampaň má netradičnú štruktúru a zámerne sa vyhýba klasickej TV reklame. Veronika Slováková, senior brand manažérka značky Kláštorná Kalcia, vysvetľuje: „Nechceli sme ísť cestou ďalšieho reklamného spotu. Cieľom kampane bolo priniesť odborné a praktické informácie a rady z oblasti zdravia našim spotrebiteľom a zároveň ich prepojiť s odborníkmi z rôznych oblastí.“„Kláštorná Kalcia je prirodzeným zdrojom vápnika a horčíka, ktoré v ľudskom organizme zohrávajú zásadnú úlohu – od podpory zdravých kostí a svalov až po správne fungovanie nervovej sústavy. V aktuálnej komunikácii sme sa preto zamerali na vysvetlenie, čo je dôležité pre budovanie dlhodobého a pevného zdravia v komplexnom zmysle a ako k tomu prispieva aj pravidelné dopĺňanie minerálov v ich najčistejšej prírodnej forme,“ dodáva Slováková.
Kampa§ rozdelená do viacerých fáz
Prvá fáza kampane odštartovala v máji prostredníctvom out-of-home (OOH) a digitálnych formátov. Paralelne sa na sociálnych sieťach rozbehla edukačná komunikačná línia, ktorá má za cieľ priblížiť spotrebiteľom tému dlhovekosti prostredníctvom štyroch jednoduchých pilierov: pohyb, strava, myseľ a medziľudské vzťahy. Vizualizácie pre sociálne siete boli čiastočne vytvorené s pomocou umelej inteligencie.
Barbora Hájková, CEO agentúry KASPEN/JvM, uvádza: „Najväčšou výzvou kampane bez televíznej opory je zabezpečenie masového zásahu. Preto sme sa rozhodli pre formát podcastov, ktoré sú dostupné na všetkých bežných streamovacích platformách na Slovensku a v Česku. Podcasty majú potenciál osloviť široké publikum a zároveň atraktívnym a inovatívnym spôsobom sprostredkovať význam vápnika a horčíka v kontexte dlhodobo udržateľného zdravia.“ Aktivačná fáza kampane prebieha od júna do septembra.Podcast Pramene dlhovekosti, ktorý prináša Kláštorná Kalcia, vychádza každé dva týždne a moderuje ho česko-slovenská dvojica odborníkov Boris Bajer a Petr Mára. „Výber moderátorov nebol náhodný. Boris Bajer do diskusií prináša vedecké poznatky a najnovší výskum v oblasti zdravia, zatiaľ čo Petr Mára reprezentuje praktický prístup a schopnosť sprístupniť odborné témy širokej verejnosti,“ dopĺňa Hájková.
Každú z ôsmich epizód dopĺňa hosť z radov odborníkov na pohyb, výživu, psychiku alebo medziľudské vzťahy. Jedným z nich je výživový špecialista Petr Havlíček, známy v Česku aj na Slovensku svojou osvetou o dlhodobých pozitívnych účinkoch striedmosti – nielen v stravovaní. V rámci kampane sa stal ambasádorom značky Kláštorná Kalcia. Okrem audio a video verzie podcastu, ktorého produkciu zabezpečuje spoločnosť Datarun, vzniká aj množstvo kratších obsahových formátov pre sociálne siete – či už ambasádorov, hostí, moderátorov, alebo samotnej značky.
Kampaň vyvrcholí v októbri súťažou na sociálnych sieťach značky Kláštorná Kalcia o komplexný zdravotný screening. Súčasťou screeningu bude aj denzitometrické vyšetrenie hustoty kostí. Výhercov vyhlásia 20. októbra, na Svetový deň osteoporózy, ktorý sa stane nielen oficiálnym, ale aj symbolickým ukončením celej kampane minerálnej vody Kláštorná Kalcia, ktorej prirodzený obsah vápnika a horčíka prispieva k dlhodobo pevným kostiam.Vizitka kampane
Kreatívna agentúra: KASPEN/Jung von Matt
Značka: Kláštorná Kalcia
Klient: Kofola ČeskoSlovensko
Trvanie kampane: 12. 5. – 20. 10. 2025
Mediálny mix: podcast, digitálna kampaň, sociálne siete, OOH – pre SR a ČR
Creativedirector: Tomáš Kopečný
Executive managing director: Barbora Hájková
Junior account manager: Šimon Kozák
Creative idea ©writing: Michaela Ferstlová
Art director: Richard Svárovský
Produkcia: Datarun, a. s.
CGI: Adam Bartas