Slovenskej značke Vlčie sirupy v nastavení biznis-marketingovej stratégie do nasledujúcich rokov pomohli experti zo spoločnosti Levosphere.
StoryEditor

Strategická expanzia slovenských sirupov z Vlčích hôr smeruje do Slovinska a Česka

31.07.2025, 11:29
Autor:
michmich

Slovenská značka Vlčie sirupy si počas prvých desiatich rokov na trhu vybudovala stabilné postavenie v segmente HORECA. S rastúcim dopytom má ambíciu expandovať aj na nové trhy. V nastavení biznis-marketingovej stratégie do nasledujúcich rokov jej pomohli experti z Levosphere.

Spoločnosť Vlčie sirupy, za ktorou stoja Miroslav Telehanič a Juraj Kovaľ, je slovenská značka prírodných sirupov, ktorá stavia na remeselnej výrobe, lokálnych surovinách a poctivom prístupe k chutiam. Vznikla z nadšenia pre kvalitné nápoje a dnes je etablovaným hráčom v HORECA segmente s rastúcimi ambíciami v retaili.

Aby bol plánovaný rast riadený a udržateľný, Levosphere vypracovalo komplexnú Biznis-marketingovú stratégiu zahŕňajúcu repositioning značky, novú B2C orientovanú produktovú architektúru a modernizovanú vizuálnu identitu. „Našou úlohou bolo vytvoriť stratégiu, ktorá značke umožní rásť cielene – s jasným zámerom, dôrazom na hodnoty a s rešpektom k jej pôvodu. Nešlo len o dizajn, ale o nastavenie značky ako funkčného biznisového nástroja pre expanziu do retailu aj na zahraničné trhy,“ hovorí Naďa Kacera, spoluzakladateľka Levosphere.

image

Slovenskej značke Vlčie sirupy v nastavení biznis-marketingovej stratégie do nasledujúcich rokov pomohli experti zo spoločnosti Levosphere.

Strategická úprava portfólia ako odpoveď na nové výzvy

Vlčie sirupy sa tak vďaka spolupráci s Levosphere posúvajú do novej fázy rozvoja – s jasnou stratégiou, silným produktovým základom a vizuálnou identitou, ktorá kombinuje tradičné korene s modernými ambíciami. Nový prístup cielene buduje brand awareness, zjednodušuje orientáciu zákazníka v portfóliu a otvára dvere k medzinárodnej expanzii, pričom zároveň uchováva slovenskú dušu značky.

Jedným z kľúčových výstupov strategickej spolupráce bolo predefinovanie produktového portfólia. Vlčie sirupy dlhodobo dominujú v sektore HORECA vďaka dôvere profesionálov z gastronómie, ktorí oceňujú ich kvalitu, lokálny pôvod a spoľahlivosť. Nová stratégia však reflektovala požiadavku značky posilniť svoju prítomnosť v maloobchodných kanáloch, ktorú popisuje aj spoluzakladateľ Vlčích sirupov, Miroslav Telehanič:.„Nechceme rásť za každú cenu. Hľadáme cestu, ako expandovať efektívne – bez zbytočného tlaku na ľudí či procesy. Veríme, že nová značka a stratégia sú naším správnym štartom do druhej dekády.“

Levosphere preto odporučilo vytvoriť produktovú kategóriu orientovanú na koncového zákazníka, so zjednodušenou ponukou, intuitívnou orientáciou v sortimente a atraktívnym balením. Zohľadnené boli aj funkčné benefity sirupov – napríklad prirodzené zloženie, výživové vlastnosti či lokálne suroviny – ktoré v kontexte B2C nadobúdajú oveľa vyššiu váhu. Tieto aspekty boli kľúčové najmä z pohľadu podpory zdravia, komfortu konzumácie a flexibility využitia produktov v každodennom živote.

image

Slovenskej značke Vlčie sirupy v nastavení biznis-marketingovej stratégie do nasledujúcich rokov pomohli experti zo spoločnosti Levosphere.

Vizuálna identita: vlk ako sprievodca a symbol cesty

Pre úspešný vstup do maloobchodu bolo rovnako dôležité osviežiť vizuálny jazyk značky. Systém vizuálnej identity, ktorý pre Vlčie sirupy navrhlo Levosphere, reflektuje nielen remeselný pôvod a prírodný charakter produktov, ale aj moderné ambície a pripravenosť značky expandovať.

Pri tvorbe novej vizuálnej identity sme vychádzali z pôvodnej vizuálnej identity značky – z toho, čo si značka intuitívne budovala roky. Nepostupovali sme metódou vymýšľania za každú cenu, ale skôr citlivého výberu toho, čo bolo už prítomné, no nebolo ešte uchopené ako jednotná vizuálna reč.

Z doterajších materiálov sme vyselektovali motívy, ku ktorým značka prirodzene inklinuje – jasne sa ukázalo, že sú jej blízke grafické motívy vykreslené lineárnym súmerným spôsobom, obľubujú jednoduchosť, decentnosť a noblesu ako sú efekty metalickej razby či parciálneho 3D laku. Estetika značky bola vždy založená na minimalizme a vizuálnej čistote – nič prezdobené, žiadne komplikované odkazy, ktoré si vyžadujú lúštenie. Zachytili sme esenciu a pretransformovali ju do premysleného, súčasného systému.

image

Slovenskej značke Vlčie sirupy v nastavení biznis-marketingovej stratégie do nasledujúcich rokov pomohli experti zo spoločnosti Levosphere.

Logo prešlo redizajnom s dôrazom na kompozíciu a modernú logiku značkového dizajnu. Zachovali sme kľúčové motívy, ale – napr. reáliu zobrazovaného vlka sme pretvorili na lineárny, abstraktný a silne symbolický motív nadväzujúci k wordmarku loga VLČIE. Práve z tejto línie vychádzajú aj ďalšie grafické motívy, ako napríklad florálne ilustrácie reprezentujúce príchute produktov.

Výsledkom je nová vizuálna identita, ktorá je moderná a sofistikovaná, no pritom pevne ukotvená v pôvodnej DNA značky. Je to dizajn, ktorý nekričí, ale hovorí jasne. S rešpektom. A s charakterom.

01 - Modified: 2023-10-09 07:45:51 - Feat.: - Title: Marketingová stratégia: Prečo sa občas treba pozrieť aj "back to the roots"? 02 - Modified: 2023-09-20 11:31:11 - Feat.: - Title: Keď vidíte, že klient má skutočný záujem pracovať na svojej značke, je to najlepšia odmena 03 - Modified: 2023-08-24 11:37:30 - Feat.: - Title: Marketing nemôžete robiť intuitívne, potom to škrípe. Firmu vie položiť aj výborná komunikácia na zlý produkt 04 - Modified: 2023-03-14 15:20:08 - Feat.: - Title: 8 krokov ako zvýšiť cenu. Dá sa to aj bez paniky
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
03. december 2025 22:42