Spoločnosť Vlčie sirupy, za ktorou stoja Miroslav Telehanič a Juraj Kovaľ, je slovenská značka prírodných sirupov, ktorá stavia na remeselnej výrobe, lokálnych surovinách a poctivom prístupe k chutiam. Vznikla z nadšenia pre kvalitné nápoje a dnes je etablovaným hráčom v HORECA segmente s rastúcimi ambíciami v retaili.
Aby bol plánovaný rast riadený a udržateľný, Levosphere vypracovalo komplexnú Biznis-marketingovú stratégiu zahŕňajúcu repositioning značky, novú B2C orientovanú produktovú architektúru a modernizovanú vizuálnu identitu. „Našou úlohou bolo vytvoriť stratégiu, ktorá značke umožní rásť cielene – s jasným zámerom, dôrazom na hodnoty a s rešpektom k jej pôvodu. Nešlo len o dizajn, ale o nastavenie značky ako funkčného biznisového nástroja pre expanziu do retailu aj na zahraničné trhy,“ hovorí Naďa Kacera, spoluzakladateľka Levosphere.
Strategická úprava portfólia ako odpoveď na nové výzvyVlčie sirupy sa tak vďaka spolupráci s Levosphere posúvajú do novej fázy rozvoja – s jasnou stratégiou, silným produktovým základom a vizuálnou identitou, ktorá kombinuje tradičné korene s modernými ambíciami. Nový prístup cielene buduje brand awareness, zjednodušuje orientáciu zákazníka v portfóliu a otvára dvere k medzinárodnej expanzii, pričom zároveň uchováva slovenskú dušu značky.
Jedným z kľúčových výstupov strategickej spolupráce bolo predefinovanie produktového portfólia. Vlčie sirupy dlhodobo dominujú v sektore HORECA vďaka dôvere profesionálov z gastronómie, ktorí oceňujú ich kvalitu, lokálny pôvod a spoľahlivosť. Nová stratégia však reflektovala požiadavku značky posilniť svoju prítomnosť v maloobchodných kanáloch, ktorú popisuje aj spoluzakladateľ Vlčích sirupov, Miroslav Telehanič:.„Nechceme rásť za každú cenu. Hľadáme cestu, ako expandovať efektívne – bez zbytočného tlaku na ľudí či procesy. Veríme, že nová značka a stratégia sú naším správnym štartom do druhej dekády.“
Levosphere preto odporučilo vytvoriť produktovú kategóriu orientovanú na koncového zákazníka, so zjednodušenou ponukou, intuitívnou orientáciou v sortimente a atraktívnym balením. Zohľadnené boli aj funkčné benefity sirupov – napríklad prirodzené zloženie, výživové vlastnosti či lokálne suroviny – ktoré v kontexte B2C nadobúdajú oveľa vyššiu váhu. Tieto aspekty boli kľúčové najmä z pohľadu podpory zdravia, komfortu konzumácie a flexibility využitia produktov v každodennom živote.
Vizuálna identita: vlk ako sprievodca a symbol cestyPre úspešný vstup do maloobchodu bolo rovnako dôležité osviežiť vizuálny jazyk značky. Systém vizuálnej identity, ktorý pre Vlčie sirupy navrhlo Levosphere, reflektuje nielen remeselný pôvod a prírodný charakter produktov, ale aj moderné ambície a pripravenosť značky expandovať.
Pri tvorbe novej vizuálnej identity sme vychádzali z pôvodnej vizuálnej identity značky – z toho, čo si značka intuitívne budovala roky. Nepostupovali sme metódou vymýšľania za každú cenu, ale skôr citlivého výberu toho, čo bolo už prítomné, no nebolo ešte uchopené ako jednotná vizuálna reč.
Z doterajších materiálov sme vyselektovali motívy, ku ktorým značka prirodzene inklinuje – jasne sa ukázalo, že sú jej blízke grafické motívy vykreslené lineárnym súmerným spôsobom, obľubujú jednoduchosť, decentnosť a noblesu ako sú efekty metalickej razby či parciálneho 3D laku. Estetika značky bola vždy založená na minimalizme a vizuálnej čistote – nič prezdobené, žiadne komplikované odkazy, ktoré si vyžadujú lúštenie. Zachytili sme esenciu a pretransformovali ju do premysleného, súčasného systému.
Logo prešlo redizajnom s dôrazom na kompozíciu a modernú logiku značkového dizajnu. Zachovali sme kľúčové motívy, ale – napr. reáliu zobrazovaného vlka sme pretvorili na lineárny, abstraktný a silne symbolický motív nadväzujúci k wordmarku loga VLČIE. Práve z tejto línie vychádzajú aj ďalšie grafické motívy, ako napríklad florálne ilustrácie reprezentujúce príchute produktov.Výsledkom je nová vizuálna identita, ktorá je moderná a sofistikovaná, no pritom pevne ukotvená v pôvodnej DNA značky. Je to dizajn, ktorý nekričí, ale hovorí jasne. S rešpektom. A s charakterom.

