Tento rok sa začal sezónny fenomén prezúvania áut výrazne skôr ako po minulé roky, a to už na konci septembra. Niekoľko rokov po sebe tak prichádza k zaujímavej situácii, kedy sa na chvíľu stávajú zimné pneumatiky najvyhľadávanejšou kategóriou online nákupov. Vyplýva to z dát nákupného poradcu Heureka.
Aj keď je elektronika stále najpredávanejšou kategóriou v online nakupovaní, jej podiel sa postupne znižuje. Dôvodom je rast iných kategórií vyšším tempom. „Popularita online nakupovania spôsobuje, že na internete nakupujeme čoraz širšie spektrum produktov. Kozmetika, parfémy, výživové doplnky a mnohé ďalšie kategórie rastú rýchlejšie ako elektronika a bolo len otázkou času, kedy ju niekto predbehne. A sú to práve zimné pneumatiky, ktorým sa už po niekoľkýkrát podarilo nakrátko zlomiť dominantné postavenie elektroniky,” hovorí Ondřej Hnát, obchodný riaditeľ Heureka Group.
Zimné pneumatiky dominujú online nákupom, aj keď ich povinnosť je podmienenáZimné pneumatiky sú povinné od 1. novembra do 31. marca, ak je na vozovke súvislá vrstva snehu, ľad alebo námraza, prípadne ak to určuje značka. Petr Staněk z Continentalu uvádza, že dlhodobo rastie záujem o celoročné pneumatiky, obzvlášť pri autách používaných prevažne v meste. Avšak na Heureke klasické zimné pneumatiky stále tvoria až 58 % záujmu, čo je dvojnásobne viac ako o tie celoročné, pričom ich podiely sa v ostatných rokoch výraznejšie nemenili.

