Nová kampaň Slovenskej sporiteľne k 17. novembru.
StoryEditor

Slovenská sporiteľňa: 17. novembra 1989 sme sa narodili do slobody

11.11.2025, 11:56
Autor:
lezlez

Slovenská sporiteľňa tento rok oslavuje svoje 200. výročie. Založená bola na odvážnej a revolučnej myšlienke - prinášať prosperitu a lepšiu budúcnosť pre všetkých. Preto sa rozhodla vzdať hold dňu, ktorý zmenil budúcnosť našej krajiny. Pretože 17. novembra 1989 sme sa narodili do slobody.

Najväčšia banka na Slovensku, spúšťa pri príležitosti Dňa boja za slobodu a demokraciu komunikáciu s hlavnou myšlienkou: „Narodení 1989“.  Pretože 17. novembra 1989 sme sa narodili do slobody. Pripomína, že sloboda je základom lepšej budúcnosti, aj ekonomickej prosperity, a že jej význam je stále aktuálny pre všetky generácie – bez ohľadu na to, kedy sa reálne narodili.

Komunikačná kampaň vyzdvihuje hodnoty, ktoré Slovenská sporiteľňa vyznáva. „Naša značka uznáva hodnoty demokracie a hrdo sa k nim hlási. 17. november je v novodobej histórii našej krajiny významným míľnikom, pretože tento dátum zlomil smerovanie našich dejín k lepšej budúcnosti a ľudia na Slovensku sa mohli začať pozerať do budúcnosti s optimizmom,“ hovorí Dáša Juríková, director of Brand Hub Slovenskej sporiteľne.

Unikátny interaktívny web

Najväčšia digitálna banka pripravila tiež unikátne riešenie približujúce udalosti Novembra 1989 mladej generácii interaktívne a zážitkovo. Na novom webe slobodajevasa.sk nájdu historický kontext a tiež 21 príbehov vyskladaných na základne reálnych skutočností. „Volám sa Peter a v novembri 1989 som mal 25 rokov... Na gymnáziu som prvýkrát pocítil, čo to znamená byť „nevhodný“...,“ hovorí v spomienkach Peter v jednom z príbehov. „Šesť príbehov, vrátane Petrovho, sme dokonca oživili pomocou umelej inteligencie, aby sme ich ešte viac priblížili mladým ľuďom,“ vysvetľuje Dáša Juríková. Ľudia sa tak vedia preniesť do obdobia spred 36 rokov a zároveň vidieť ako čas neslobody prežívali ľudia, napríklad, v ich veku.

„Ponúkame tento web aj školám ako veľmi dobrú pomôcku na vysvetlenie kontextu 17. novembra 1989,“ dodáva Dáša Juríková. O webe sa môžu dozvedieť aj návštevníci bratislavských podujatí k 17. novembru cez geolokačné SMS. Časom pribudne aj QR kód s adresou webu k Pamätníku Novembra 1989 na Námestí Slobody.

Informácie pre klientov a verejnosť

Komunikačnou kampaňou chce Slovenská sporiteľňa zároveň informovať klientov a klientky, ale aj širokú verejnosť o fungovaní banky. Na 17. novembra totiž vyhlásila takzvaný nebankový deň. To znamená, že pobočky aj firemné centrá budú zatvorené. Digitálne služby George a Business24 – sú plne k dispozícii. Rovnako sa klienti dovolajú aj na infolinku.

„Našich takmer 3 500 zamestnancov a zamestnankýň dostane voľno, okrem tých, ktorí budú zabezpečovať nevyhnuté činnosti banky. So svojím voľnom môžu naložiť slobodne tak, ako uznajú za vhodné,“ pripomína Dáša Juríková. Zároveň pozýva všetkých na Námestie Slobody v Bratislave, kde bude podvečer odhalený pamätník Novembra 1989, ktorý spolufinancovala Nadácia Slovenskej sporiteľne. A taktiež na Festival Nežná, ktorý 16. a 17. novembra oživí námestia v Bratislave a v ďalších mestách na Slovensku a ktorý rovnako finančne podporila Nadácia Slovenskej sporiteľne.

Kampaň je nasadená na webe banky (špeciálna landing page Narodení 1989 | Slovenská sporiteľňa), sociálnych sieťach, využíva klasický formát PR článkov na webe aj printe, LCD televízory a vývesky v pobočkách, informácie v Georgeovi a v Business24 či ako hláška na infolinke.

Vizitka kampane:

Klient: Slovenská sporiteľňa

Kreatívna agentúra: Ateliér Pútnici

Creative Directors: Denisa Pajkošová, Vladimír Kurek

Strategist: Vladimír Kurek, Denisa Pajkošová

Art Direction: Denisa Pajkošová

Animation: Kamil Krajňák

Copywriters: Vladimír Kurek, Denisa Pajkošová

Web slobodajavasa.sk: Diorama

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
30. november 2025 03:49